2016-01-08, 13:04
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeler
Alla inblandade i olyckan var uppväxta eller bott länge i norrbotten och hade god vana att köra på vinterväglag...
Jasså, konstigt då att islamskan hade 95% MENA-folk på sin FB. Hon hade lika gärna kunnat bott kvar mitt i sanden av den att döma.
Så du får ursäkta men jag tar ditt påstående med en nypa salt.

Dessutom så talar det faktumet att hon smällde och hade ihjäl en annan människa starkt emot ditt påstående om "god vana att köra på vinterväglag". Jag tror du snackar skit jag.
Senast redigerad av -TheRiddle- 2016-01-08 kl. 13:07.
Citera
2016-01-08, 13:17
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Jasså, konstigt då att islamskan hade 95% MENA-folk på sin FB. Hon hade lika gärna kunnat bott kvar mitt i sanden av den att döma.
Så du får ursäkta men jag tar ditt påstående med en nypa salt.

Dessutom så talar det faktumet att hon smällde och hade ihjäl en annan människa starkt emot ditt påstående om "god vana att köra på vinterväglag". Jag tror du snackar skit jag.
Den enda indikationen på att det var hennes bil som kom över på fel sida är din trådsanning om det efter att det framkom att hon var invandrad.
Vet du med säkerhet att det är så, eller gissar du bara baserat på dina fördomar?
Citera
2016-01-08, 15:38
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phisher
Två bilar som frontalkrockar in 70 motsvarar två bilar som frontalkrockar i 70!
Som motsvarar att köra in i en bergvägg i 70!

(Det motsvarar iofs att köra in i en stillastående bil i 140 men hur är det relevant?)

Du vet inte riktigt hur du ska få ihop det där?
Citera
2016-01-08, 15:57
Medlem
RedXs avatar
Så för att sammanfatta:

Ingen (här inne) vet vilken av bilarna som kom över på fel sida, men baserat på namnen på de inblandade är det ändå i princip klarlagt vem som bär ansvaret för olyckan - korrekt uppfattat?
Citera
2016-01-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavd
Ja, det hade snöat tidigare på dagen. Detta var dock bortplogat och vägen bestod enbart av is. Den snörök som fanns var lite som följe med från snövallarna, och det skymde inte sikten så att en omkörning var "rysk roulett".

Själva omkörningen som gjordes innan olyckan har inte påverkat utgången, däremot den som körde om kanske höll hög hastighet efteråt och tappade fästet i kurvan längre fram.
Den lastbilschaufför som blev omkörd såg inte själva olyckan, men när han själv väl kom in i olyckskurvan så hade detta hänt och han själv höll på att köra in i de krockade bilarna, all lyse på båda bilarna var mörk. Han lyckades som tur va få stop i tid.

Vet du vilken riktning denna lastbil var på väg? Till eller från Piteå?
Citera
2016-01-08, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanIIIMinst
Vet du vilken riktning denna lastbil var på väg? Till eller från Piteå?

Från Piteå.

Och till alla er som inte kan bestämma er om det var den utländska kvinnans fel eller inte till olyckan så kan jag meddela att hon inte ens körde bilen... Finns inget namn eller ursprung på den som körde bilen hon satt i.
Citera
2016-01-09, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavd
Från Piteå.

Och till alla er som inte kan bestämma er om det var den utländska kvinnans fel eller inte till olyckan så kan jag meddela att hon inte ens körde bilen... Finns inget namn eller ursprung på den som körde bilen hon satt i.

Hur vet du det? En trovärdig källa vill jag ha, annars kastar jag ditt påstående i papperskorgen.
Citera
2016-01-09, 09:18
Medlem
Att köra om en lastbil i vinterväglag är inte bara farligt utan idioti också. Finns det nåt bättre skydd än att ligga bakom en långtradare även om det kanske bara går i 80 kmh? Ev djur och mötande bilar kommer i händelse av olycka absorberas av lastbilen.
Citera
2016-01-09, 09:26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av fr3D
Att köra om en lastbil i vinterväglag är inte bara farligt utan idioti också. Finns det nåt bättre skydd än att ligga bakom en långtradare även om det kanske bara går i 80 kmh? Ev djur och mötande bilar kommer i händelse av olycka absorberas av lastbilen.
Nåja, strikt taget är det väl inte farligare att köra om en lastbil än vad det är att möta valfri bil. En omkörning är mindre farlig än ett möte eftersom vid omkörningen rör sig alla fordon åt samma håll, tappar man kontrollen så händer det inte lika mycket som om man gör det vid ett möte.

Det andra är förstås riktigt, har man en lastbil framför sig så har man en bra barriär.
Citera
2016-01-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr3D

Bekymret i norrländskt vinterväglag är att du bör hålla avståndet till lastbilen samt att den ofta genererar stora mängder snörök, så ett visst avstånd+snörök+mörker kan göra det enerverande att ligga bakom en lastbil. Jag menar, en älg kan mycket väl hinna hoppa in bakom lastbilen och bilen, men du ser knappt ett jota pga all snörök. Din teori anser jag bäst applicerbar sommartid.
Citera
2016-01-09, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Man bara undrar hur fan detta går till varje gång?
I den ena bilen dör två unga starka tjejer medan de i den andra bilen bara har lindriga skador.

Skitbilar av guds nåde som rullar på vägarna och tyvärr så hade de unga tjejerna bara råd med en skitbil samt kassa däck?

Vila i frid och satan så onödigt.
håller med.
Citera
2016-01-09, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Tyvärr verkar 35-åringen haft en hel del barn. Verkar ha varit gravid 2012 också och dessutom blev det tvillingar? (kollade på Facebookbilder). Hon poserar dessutom med en 5-6-åring. Kanske var 15-åringen i bilen hennes barn.
säkert hennes barn båda 2 invandrare skaffar ju barn tidigt som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in