2018-09-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det verkar som att varken podden eller resan ner till Turkiet blev av? Annars borde hon väl ha åkt till Mellie vid det här laget? Även om hon skulle ansluta senare, så har det ju gått två veckor sedan Mellie åkte.

Kanske insåg Mellie riskerna med att liera sig affärsmässigt med en dubbelt dömd bedragare. Sådant är uppdragsgivare och sponsorer ju ofta väldigt noga med att vilja undvika.

Ja jag undrar också.. Och vad hände med "fyndresan" till Grekland med den lyxiga etagevåningen??
Citera
2018-09-10, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaRoach
trebarnsmorsan på instagram:

Säkert Catta. Säkert!

Ja lr hur 😂😂😂 Det är lite lyteskomik över henne ändå.
Citera
2018-09-10, 16:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfishy
Ja jag undrar också.. Och vad hände med "fyndresan" till Grekland med den lyxiga etagevåningen??

Kanske det ("av henne själv begärda") förlängda övervakat som har satt stopp för samtliga utlandsresor i närtid?
Citera
2018-09-10, 17:43
Medlem
Kan någon person köpa upp skuld från borgenär som har beslut från domstol men ej skuldebrev?
Förmodligen kan man köpa "skulden" för ett reducerat belopp och överta fordringen.
Senast redigerad av Luniatic 2018-09-10 kl. 17:52.
Citera
2018-09-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Kan någon person köpa upp skuld från borgenär som har beslut från domstol men ej skuldebrev?
Förmodligen kan man köpa "skulden" för ett reducerat belopp och överta fordringen.
Ja, det finns inga hinder mot att varken köpa eller sälja skulder, eller på annat sätt överlåta dem. Det finns ju företag som har som affärsidé att göra bl.a. detta. Den typen av företag skulle dock aldrig köpa skulder där gäldenären har en ekonomi som CH, eftersom sannolikheten för att de någonsin lyckas driva in den inte är speciellt stor. Deras vinst ligger ju skillnaden mellan vad de har betalat för att köpa den och vad de lyckas driva in (också beaktat att de ligger ute med pengarna under tiden).
Citera
2018-09-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Ja, det finns inga hinder mot att varken köpa eller sälja skulder, eller på annat sätt överlåta dem. Det finns ju företag som har som affärsidé att göra bl.a. detta. Den typen av företag skulle dock aldrig köpa skulder där gäldenären har en ekonomi som CH, eftersom sannolikheten för att de någonsin lyckas driva in den inte är speciellt stor. Deras vinst ligger ju skillnaden mellan vad de har betalat för att köpa den och vad de lyckas driva in (också beaktat att de ligger ute med pengarna under tiden).

Min intention är att bilda en stiftelse med anhängare här och överta en skuld från borgenär
till en låg summa och ha som mål att avkastningen skall gå till Barncancerfonden.

Skall utveckla detta senare ifall intresse finns.

Kommer att belasta C hårt ifall hon inte betalar skulden.
Kommer göra det omöjligt för henne att motivera resor och dyra presenter till hennes egna barn.
Senast redigerad av Luniatic 2018-09-10 kl. 21:03.
Citera
2018-09-10, 22:00
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Tur?
Lever hon inte som hon kan göra?

Tur ja, som i att inte fängslas efter två mycket systematiskt genomförda bedrägerier.
Jag hoppas på en ny åklagare nästa gång.

Din andra mening förstår jag inte överhuvudtaget.
Citera
2018-09-11, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske det ("av henne själv begärda") förlängda övervakat som har satt stopp för samtliga utlandsresor i närtid?

Jag tror du är inne på nåt där.. Kan det först vara en massa hysteriskt resande med stulna (?) pengar. Och nu kommer resterande straffet för att hon inte har skött sig? Hon passade på och brände alla stulna (?) pengar på en gång för att hon visste vad som väntade henne?
Det här är bara mina egna spekulationer. Hon har ialf haft nåt i görningen.
Citera
2018-09-11, 11:19
Medlem
MamaRoachs avatar
Vi vet alla att Catta läser här. Jag vill inte ge henne några dumma idéer, men jag, MamaRoach-stradamus, förutspår att vår sköna böna snart går till vuxenpsyk och tigger en ADHD-diagnos, som hon kommer använda som ursäkt och anledning till sina äckliga bidrägerier.
Lovar. Hon kommer nog snarare hem med en kluster-B-diagnos.
Citera
2018-09-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Min intention är att bilda en stiftelse med anhängare här och överta en skuld från borgenär
till en låg summa och ha som mål att avkastningen skall gå till Barncancerfonden.

Skall utveckla detta senare ifall intresse finns.

Kommer att belasta C hårt ifall hon inte betalar skulden.
Kommer göra det omöjligt för henne att motivera resor och dyra presenter till hennes egna barn.
Tycker idén låter mycket bra!
Citera
2018-09-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spidergia
Vilket/vilket inlägg är det?
Kanske gäller skadestånd men KFM skulder har hon livet ut. Mina krav kommer hon aldrig bli kvitt
Citera
2018-09-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Tur ja, som i att inte fängslas efter två mycket systematiskt genomförda bedrägerier.
Jag hoppas på en ny åklagare nästa gång.

Din andra mening förstår jag inte överhuvudtaget.
CH kan leva precis som hon vill med sina resor tex. Så varför ska hon då inte göra vad hon vill och kan då?
Felet ligger inte hos CH utan av systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in