2018-09-06, 17:00
Medlem
MamaRoachs avatar
Catrin skriver på instagram att hon ligger 4 v före i sina studier och nu framöver inte kommer ha något att göra om dagarna... Svårt att tro. Hann hon ens hem till skolstart?
Någon som vet var hon pluggar? Är det kurser på komvux eller?
Citera
2018-09-06, 17:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaRoach
Catrin skriver på instagram att hon ligger 4 v före i sina studier och nu framöver inte kommer ha något att göra om dagarna... Svårt att tro. Hann hon ens hem till skolstart?
Någon som vet var hon pluggar? Är det kurser på komvux eller?

Hon skrev väl tidigare något i stil med att hon skulle plugga psykiatri på NTI och några andra kurser, typ inriktning akutsjukvård. Har för mig hon skrev att det dock saknas något gymnasiearbete.

Det borde väl innebära att skolarbetet tar mer tid än vad som hinns med om man samtidigt leker globetrotter, åtminstone om man siktar på att få godkänt i slutbetyg.
Citera
2018-09-06, 22:56
Medlem
140 timmar sammhällstjänst! Tycker det är dags att rycka upp sig och börja betala igen. Catrin om du läser det här, gör om gör rätt!
Citera
2018-09-06, 22:58
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hon skrev väl tidigare något i stil med att hon skulle plugga psykiatri på NTI och några andra kurser, typ inriktning akutsjukvård. Har för mig hon skrev att det dock saknas något gymnasiearbete.

Det borde väl innebära att skolarbetet tar mer tid än vad som hinns med om man samtidigt leker globetrotter, åtminstone om man siktar på att få godkänt i slutbetyg.

Akutsjukvård är en väldigt intressant inriktning - det är ju där hon lurat skjortan av rättsväsendet. Lyckligtvis kommer hon nog aldrig arbeta inom akutsjukvården, men jag förstår ju hennes dragning dit- det är ju ett smörgåsbord av möjligheter för en patologiskt bedragerska.
Citera
2018-09-07, 18:09
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Akutsjukvård är en väldigt intressant inriktning - det är ju där hon lurat skjortan av rättsväsendet. Lyckligtvis kommer hon nog aldrig arbeta inom akutsjukvården, men jag förstår ju hennes dragning dit- det är ju ett smörgåsbord av möjligheter för en patologiskt bedragerska.

Precis, Catrin kommer aldrig arbeta i vården, faktum är att de närmsta 20 åren kommer hon inte arbeta alls.

Ge det ett år till, så kommer en till negerpojke trilla ut.

Och under den tiden kommer ett nytt åtal ha väckts.
Citera
2018-09-07, 18:21
Medlem
Hon är nu väldigt aktiv på "bloggbevakning" där hon tycker folk mobbat henne när hon la upp sin sista bild på magen. Den när hon försökte få spekulationer om graviditet. Väldigt synd om henne nu

Sen så poängterar hon i samma tråd att skadestånd preskiberas efter 10 år .. hon har alltså inga planer på attbetala..

Men stämmer det verkligen?
Citera
2018-09-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Sen så poängterar hon i samma tråd att skadestånd preskiberas efter 10 år .. hon har alltså inga planer på attbetala..

Men stämmer det verkligen?
Ja, skadeståndet preskriberas efter 10 år förutsatt att inte preskriptionsavbrott sker. Det kan ske genom att:

1. gäldenären utfäster betalning, erlägger ränta eller amortering eller erkänner fordringen på annat sätt gentemot borgenären,
2. gäldenären får ett skriftligt krav eller en skriftlig erinran om fordringen från borgenären eller
3. borgenären väcker talan mot gäldenären eller annars åberopar fordringen gentemot gäldenären vid domstol, hos Kronofogdemyndigheten eller i skiljeförfarande, konkursförfarande eller förhandling om offentligt ackord. Lag (2006:698).

Källa: https://lagen.nu/1981:130#P2S1

Dvs om hennes brottsoffer är passiva i 10 år så kan skulden preskriberas. Men om de ser till att skicka påminnelser, och dokumenterar detta (inklusive att se till att de är skickade till hennes folkbokföringsadress) så preskriberas de inte.

Ytterligare ett skäl för BO att inte vara passiva gentemot CH.
Citera
2018-09-07, 19:01
Medlem
MamaRoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Hon är nu väldigt aktiv på "bloggbevakning" där hon tycker folk mobbat henne när hon la upp sin sista bild på magen. Den när hon försökte få spekulationer om graviditet. Väldigt synd om henne nu

Hon kan bara inte låta bli. Hon, som skulle sluta blogga för att dra sig ut ur "rampljuset", går istället in på andras bloggar, kommenterar inlägg som handlar om någon annan, och försöker få allt att handla om henne. Asså narcissismen.
Catrin, du läser här. Ditt beteende är patetiskt. Sätt igång med arbetssökandet och betala tillbaka dina brottsoffer PRONTO!
Citera
2018-09-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Ja, skadeståndet preskriberas efter 10 år förutsatt att inte preskriptionsavbrott sker. Det kan ske genom att:

1. gäldenären utfäster betalning, erlägger ränta eller amortering eller erkänner fordringen på annat sätt gentemot borgenären,
2. gäldenären får ett skriftligt krav eller en skriftlig erinran om fordringen från borgenären eller
3. borgenären väcker talan mot gäldenären eller annars åberopar fordringen gentemot gäldenären vid domstol, hos Kronofogdemyndigheten eller i skiljeförfarande, konkursförfarande eller förhandling om offentligt ackord. Lag (2006:698).

Källa: https://lagen.nu/1981:130#P2S1

Dvs om hennes brottsoffer är passiva i 10 år så kan skulden preskriberas. Men om de ser till att skicka påminnelser, och dokumenterar detta (inklusive att se till att de är skickade till hennes folkbokföringsadress) så preskriberas de inte.

Ytterligare ett skäl för BO att inte vara passiva gentemot CH.
Okej.
Då får vi hoppas att hennes brottsoffer stämmer henne då innan tio års perioden gått ut.
Citera
2018-09-07, 19:51
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej. Då får vi hoppas att hennes brottsoffer stämmer henne då innan tio års perioden gått ut.
Jag blir helt galen på detta. Var är det ingen som gör något!?
Citera
2018-09-07, 19:56
Medlem
MamaRoachs avatar
Gick tillbaka i tråden härom dagen och läste lite om hennes "basketkarriär" i Dubai Hennes min på fotot i artikeln är så jävla hånfull. Antagligen samma min som hon hade då hon lurade folk på stålar.
Har hon någonsin kommenterat basket-artikeln och de lögnerna?
Citera
2018-09-07, 21:55
Citat:
Ursprungligen postat av MamaRoach
Gick tillbaka i tråden härom dagen och läste lite om hennes "basketkarriär" i Dubai Hennes min på fotot i artikeln är så jävla hånfull. Antagligen samma min som hon hade då hon lurade folk på stålar.
Har hon någonsin kommenterat basket-artikeln och de lögnerna?

Nej, det har hon inte, och det kommer inte hända. Catrin har bara 3 hjärnceller. Så den kognitiva dissonansen är total.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in