2017-07-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vilket brott menar Bedragerskan från Järna att Bloggbevakning gjort sig skyldig till?

Det vet hon nog inte riktigt själv, det är mest generellt prat om rättsliga åtgärder. Antagligen ett försök att skrämmas...
https://catrinhedlund.wordpress.com
Citera
2017-07-05, 16:29
Medlem
Citat:
Vilket brott menar Bedragerskan från Järna att Bloggbevakning gjort sig skyldig till?

Och med vilka pengar skulle hon finansiera det med???

Som en av Sveriges toppbloggerska (utnämnd av sig själv såklart) får hon utstå med fakta som presenteras på Bloggbevakning!

Catrin Hedlund är nog lite pissed-off för att det numera är svårare för henne att begå bedrägerier tror jag.
Situationen hon hon befinner sig har hon satt sig själv i!

OT, trist att Penetoz inte drog igång det rättsliga när Catten pekade ut honom som en skitsövel som överger sitt ofödda barn! (gissar att den ekonomiska fråga kan varit bidragande för hans del- hade det varit i tex USA hade hon säkert blivit fälld och åkt på miljon belopp i skadestånd)
Citera
2017-07-05, 16:36
Medlem
Juridisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenDagmar
Nu skriver hon på sin blogg att de ska dra igång rättsliga åtgärder mot Bloggbevakning.

1, Finns ingen jurist/advokat som jobbar med sånna här ärenden för under 2500 kr i timmen idag.
(Hon har inte råd) Att stämma ansvarig utgivare inför en TF/YGL/Jury-rättegång kommer att kosta mellan 500 000 kr - 1 000 000 kr i ombudsarvode. (Da Basso vs. Expressen) Ingen kommer att jobba pro bono åt henne, eller på kreditavtal.

2, Bloggbevakning är (om jag uppfattat det rätt) en sida som har utgivningsbevis och är skyddade enligt grundlag, vilket innebär att de i stort sätt är oåtkomliga.

Rättsliga åtgärder för henne, måste innebära att hon frågat en kompis om råd som läst en juridisk översiktskurs på Södertörns Högskola. Här blir det ingen framgång..
Citera
2017-07-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Och med vilka pengar skulle hon finansiera det med???

Som en av Sveriges toppbloggerska (utnämnd av sig själv såklart) får hon utstå med fakta som presenteras på Bloggbevakning!

Catrin Hedlund är nog lite pissed-off för att det numera är svårare för henne att begå bedrägerier tror jag.
Situationen hon hon befinner sig har hon satt sig själv i!

OT, trist att Penetoz inte drog igång det rättsliga när Catten pekade ut honom som en skitsövel som överger sitt ofödda barn! (gissar att den ekonomiska fråga kan varit bidragande för hans del- hade det varit i tex USA hade hon säkert blivit fälld och åkt på miljon belopp i skadestånd)

Och folk härinne fattar inte varför denna tråden aldrig tar slut o i samma veva sätter Catten på sig den största offerkoftan som någonsin har tillverkats på norra halvklotet

Men nu kommer det smälla till rejält, ty hon har världens bästa advokat/er!!!
Denna tråd kommer dö ut, CamCam kommer få sparken från eminenta Bloggbevakning, Catching kommer kamma in ett miljonbelopp i skadestånd, alla pengar går oavkortat till alla inkassobolag o brottsoffer Hoppas ni förstår ironin

Nej, Hjärnsubstans...Jag har ingen källa till detta påstående utan bara spekulationer
Citera
2017-07-05, 17:39
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:

Citat:
Det vet hon nog inte riktigt själv, det är mest generellt prat om rättsliga åtgärder. Antagligen ett försök att skrämmas...
https://catrinhedlund.wordpress.com

Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk
1, Finns ingen jurist/advokat som jobbar med sånna här ärenden för under 2500 kr i timmen idag. (Hon har inte råd) Att stämma ansvarig utgivare inför en TF/YGL/Jury-rättegång kommer att kosta mellan 500 000 kr - 1 000 000 kr i ombudsarvode. (Da Basso vs. Expressen) Ingen kommer att jobba pro bono åt henne, eller på kreditavtal.

2, Bloggbevakning är (om jag uppfattat det rätt) en sida som har utgivningsbevis och är skyddade enligt grundlag, vilket innebär att de i stort sätt är oåtkomliga.

Rättsliga åtgärder för henne, måste innebära att hon frågat en kompis om råd som läst en juridisk översiktskurs på Södertörns Högskola. Här blir det ingen framgång..

Jag citerar er alla för att ha vad ni skriver i ordning. Bättre översikt, och så vidare.

Ja, jag tror också att hon försöker skrämmas. Bevisligen har det ju funkat förut, så varför inte? Att hon sedan aldrig vet vad hon skall anklaga den "skyldige" för är en annan sak. Slutsats: stor i orden, liten på jorden. Och som Juridisk skriver: hon kommer inte ha råd.

CH må vara rätt sur på CamCam, men det är inte CamCam som har ansvaret för det som skrivs, utan ansvarig utgivare. Att CH skulle få för sig att öppna eld mot Nöjesguiden är föga troligt. Nu tänker jag inte skriva här hur detta skulle gå till. För kul kan hon istället få det i hemläxa, att faktiskt försöka ta reda på hur något fungerar i verkligheten. Jag föreslår bibliotek, efter hon tycks vara bannad från Google. Vi vet ju att hon kan anstränga sig när hon verkligen vill.
Citera
2017-07-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennStefan
Och folk härinne fattar inte varför denna tråden aldrig tar slut o i samma veva sätter Catten på sig den största offerkoftan som någonsin har tillverkats på norra halvklotet

Men nu kommer det smälla till rejält, ty hon har världens bästa advokat/er!!!
Denna tråd kommer dö ut, CamCam kommer få sparken från eminenta Bloggbevakning, Catching kommer kamma in ett miljonbelopp i skadestånd, alla pengar går oavkortat till alla inkassobolag o brottsoffer Hoppas ni förstår ironin

Nej, Hjärnsubstans...Jag har ingen källa till detta påstående utan bara spekulationer

Sällskapsresan på hög nivå med andra ord
Citera
2017-07-05, 18:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Nu skriver hon på sin blogg att de ska dra igång rättsliga åtgärder mot Bloggbevakning.

Hon skriver "vi alla håller på att ta fram allt som bloggen skrivit om var och en".

Vilka andra bloggare kan tänkas ingå i den skaran? Vill man verkligen som (ostraffad) bloggare driva en gemensam rättslig process tillsammans med en för bedrägeri dömd bloggare?
Citera
2017-07-05, 18:36
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juridisk
Eftersom hon inte har några kompisar (och definitivt inga med högskolepoäng, inte ens från Södertörns Högskola) så är det nog inte troligt .

Jag undrar om Latrin ens har en grundläggande förståelse för vad utgivningsbevis och grundlagsskydd innebär? Förmodligen inte.
Citera
2017-07-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hon skriver "vi alla håller på att ta fram allt som bloggen skrivit om var och en".

Vilka andra bloggare kan tänkas ingå i den skaran? Vill man verkligen som (ostraffad) bloggare driva en gemensam rättslig process tillsammans med en för bedrägeri dömd bloggare?

Man kanske skulle föreslå att den anlitade advokaten ska kräva solidariskt betalningsansvar från sina klienter.

Citera
2017-07-05, 19:14
Medlem
Enligt en kommentar på Bloggbevakning ska det finnas en Facebookgrupp med bloggare som är "kränkta" av CamCam och som Catten är med i. Ingen aning om vad gruppen heter eller om det är denna Catten syftar på när hon säger att "VI ska gå vidare..."
Citera
2017-07-05, 19:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Man kanske skulle föreslå att den anlitade advokaten ska kräva solidariskt betalningsansvar från sina klienter.

Förskottsbetalning känns som ett tips.
Citera
2017-07-05, 19:37
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Jag undrar om Catrin håller på att tappa det fullständigt nu? Fantiserar hon om att stämma en blogg som lyder under grundlagsskyddet?

Jag undrar vad det är som kluckar i glaset där hemma nu, är det den där horribla historien från
spendrups månntro, guldkällan heter den va? =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in