2017-07-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenDagmar
Kan inte sluta fascinera mig över denna kvinna och hur hon seglar genom verkligheten i sin egen lilla värld.
Kolla tex hennes resonemang i bloggen: https://catrinhedlund.wordpress.com/
i kommentarerna till inlägget "meningen med livet" från 2/7:

Man var ung och dum och struntade i räkningarna. Tillslut hamnar man i en ond spiral där man känner att även om jag betalar denna på tusen så har jag 150.000 kvar.. och det kändes då ovärt.
Nu har jag en avbet.plan med några men helst vill jag ha allt till kronofogden då det är mer ”lönsamt” att få en bra avbetplan med dem samt skuldsanering. Vet att man tidigare sagt att de ej tar tex skadestånd, dock så har jag hört lite olika om det här i Södertälje kommun. Så vi får väl se hur det blir framöver. Men att sitta med ett skuldberg på närmare en mille, det kommer jag aldrig kunna att betala av helt, och det tror jag många förstår

Reagerar på mycket i denna text framför allt: man var ung och dum?!
Va!!!
Hon fortsätter ju sina bedrägerier och har kommande åtal som väntar samt att det finns ev nya anmälningar mot henne!

Hur sjutton tänker denna person?
Citera
2017-07-03, 11:59
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Va!!!
Hon fortsätter ju sina bedrägerier och har kommande åtal som väntar samt att det finns ev nya anmälningar mot henne!

Hon har lite otur när hon tänker😂
Citera
2017-07-03, 12:24
Medlem
Neonights avatar
Ung och dum vid 30-års åldern. Wow
Citera
2017-07-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Va!!!

Hon tänker med sin rumpa tror jag.
Citera
2017-07-03, 14:06
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Klart det går, men folk överlag och myndigheter i allmänhet är så jävla flata.
Jag tänkte att man kunde ta henne med fingrarna i syltburken själv, lalla med i ett bedrägeri som man offentliggör. Var hittar hon sina offer? Svarar hon på annonser där folk söker biljetter som hon påstår sig ha?
Citera
2017-07-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Jag tänkte att man kunde ta henne med fingrarna i syltburken själv, lalla med i ett bedrägeri som man offentliggör. Var hittar hon sina offer? Svarar hon på annonser där folk söker biljetter som hon påstår sig ha?
Olika grupper på facebook har hon varit i där hon sökt sina brottsoffer.
Citera
2017-07-03, 14:11
Medlem
godzilla32s avatar
Att betala av sina skulder är "ovärt". Catrin Hedlund 30 år. 👍
Citera
2017-07-03, 14:18
Medlem
Några konsekvenser vid en personlig konkurs:

Citat:
När en privatperson försätts i konkurs så uppkommer också nya förhållningssätt för konkursgäldenären bl a att:
* Konkursgäldenären ska avlägga bouppteckningsed inför rätten. Vidare är Konkursgäldenären skyldig att lämna konkursförvaltaren de upplysningar om konkursboet som han begär.
* Innan Konkursgäldenären avlagt bouppteckningsed är Konkursgäldenären förbjuden att utan samtycke av rätten resa utomlands (observera att reseförbudet gäller alltså även de nordiska länderna). I fall där utrikesresa kan bli aktuell, kontakta konkursförvaltaren.
* Det finns vissa möjligheter att ingripa med tvångsmedel i form av hämtning eller häktning mot konkursgäldenäre som undandrar sig skyldigheter eller överträder förbud.

Källa: http://www.advokatbolaget.nu/modules.php?name=Content&op=showcontent&id=16&cat= 8

Det skulle onekligen öka chanserna för hennes brottsoffer att få betalt (de pengar som idag går till bilar, resor, utemiddagar, krogen etc), samtidigt som det nog för Catrins del är ett straff nästan i nivå med fängelse.
Citera
2017-07-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan

Det där jag fetat ser ut att kunna vara en form av brottsprovokation. Kanske iofs inte brottsligt, men i mina ögon omoraliskt att "hjälpa" Catrin Hedlund att begå nya brott.

För min del tror jag på det som varit uppe i tråden, detta med att försätta den kanske blivande flerbarnsmamman(?) i personlig konkurs. Det kommer att svida för henne. Det är inte förrän hon klämt fingrarna i dörrar hon lär sig låta bli att sticka in sina fingrar där. Syltburkar funkar inte på denna märkliga kvinna!

Offt: Jämför hur Catrin Hedlunds mamma Anne täcker upp för sin misslyckade dotter med hur Mördar-Johanna Möllers mamma hårt markerar mot sin kriminella dotter. Det är så mamma Anne Hedlund borde uppträda, men istället underlättar hon för sin dotters fortsatta bedrägerier! Skäms på dig, Anne Hedlund!
Citera
2017-07-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Några konsekvenser vid en personlig konkurs:

Källa: http://www.advokatbolaget.nu/modules.php?name=Content&op=showcontent&id=16&cat= 8

Det skulle onekligen öka chanserna för hennes brottsoffer att få betalt (de pengar som idag går till bilar, resor, utemiddagar, krogen etc), samtidigt som det nog för Catrins del är ett straff nästan i nivå med fängelse.

Jag tror att det är ett ännu bättre straff än fängelse faktiskt eftersom noll kontroll över pengar och andra tillgångar är nästan tvärtemot vad hon strävar efter. Att inte kunna visa upp nya bilar, biobesök, restauranger och resor är nog en form av förnedring i hennes sätt att tänka.
Citera
2017-07-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Jag tror att det är ett ännu bättre straff än fängelse faktiskt eftersom noll kontroll över pengar och andra tillgångar är nästan tvärtemot vad hon strävar efter. Att inte kunna visa upp nya bilar, biobesök, restauranger och resor är nog en form av förnedring i hennes sätt att tänka.
Ungefär så ja! Jag tror dessutom att många av hennes brottsoffer, och andra som önskar att det skall bli konsekvenser av ett sådant beteende (bl.a. jag själv) skulle uppskatta att slippa se henne använda pengar på privat konsumtion istället för att betala tillbaka...
Citera
2017-07-03, 20:00
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Ungefär så ja! Jag tror dessutom att många av hennes brottsoffer, och andra som önskar att det skall bli konsekvenser av ett sådant beteende (bl.a. jag själv) skulle uppskatta att slippa se henne använda pengar på privat konsumtion istället för att betala tillbaka...

Personlig konkurs skulle vara det ultimata straffet. Det har stöts och blöts i tråden tidigare, men aldrig aktualiserats. Jag hoppas det går vägen.

Allmän fråga; Vad talar för respektive mot, personlig konkurs, i just det här fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in