2017-06-05, 15:48
Medlem
Can someone please put the fucking thing up now! Kan inte vänta ändå tills onsdag 😢
Citera
2017-06-05, 15:55
Citat:
Ursprungligen postat av Neeem
Can someone please put the fucking thing up now! Kan inte vänta ändå tills onsdag 😢

Ta det lugnt din färsking, det kommer..
Citera
2017-06-05, 16:05
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Japp jag är dålig på filer och teknik men bra på andra saker.

Om vi förutsätter att du sitter med en PC:

Öppna filen som är läkarintyget vilket du fått via mail, förmodligen en PDF-fil.

Klicka på ARKIV->Spara som->välj där du vill spara filen(förslagsvis skrivbord-lätt att hitta)->Spara.

Gå in på https://minfil.org/ och klicka på "LADDA UPP"-> Välj filen->Klicka på Öppna.

En länk presenteras som du väljer att kopiera.

svara i denna tråd med länken du kopierade från https://minfil.org/

Klar.
Citera
2017-06-05, 16:22
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Det handlar inte om det. Jag tror nog de flesta här i tråden vet att vi kan göra orosanmäkningar om vi vill. Det många inte tycker om är när någon slänger ur sig ett påstående om en annan utan källa eller möjlighet att veta om det är sant eller inte. Du fick ju med ditt påstående om Anne Hedlund, en annan person tidigare imorse, att ändra åsikt om henne och se på henne på ett annat sätt. Du påverkar ju folk när du slänger ur dig sådana saker utan uppbackning. Gör inte så i fortsättning. Punkt.
Om du syftade på mig så ändrade jag inte direkt uppfattning om mamman. Det är väl egentligen ingen som vet något om mamman överhuvudtaget. Det finns lite trådsanningar som smutskastar henne, men de bygger på att hon behöll 10000 kr. Vi har i realiteten ingen aning om vad GM berättat om pengarna och därför är det närmast omöjligt att veta hur hon tänkte. Hon gör sig skyldig till häleri, men var hon vid tillfället medveten om det? Min poäng är att man kanske bör vara lite återhållsam med att döma mamman innan man vet vad hon visste och trodde om pengarnas ursprung och varför de passerade hennes konto.
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-06-05 kl. 16:24.
Citera
2017-06-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Om du syftade på mig så ändrade jag inte direkt uppfattning om mamman. Det är väl egentligen ingen som vet något om mamman överhuvudtaget. Det finns lite trådsanningar som smutskastar henne, men de bygger på att hon behöll 10000 kr. Vi har i realiteten ingen aning om vad GM berättat om pengarna och därför är det närmast omöjligt att veta hur hon tänkte. Hon gör sig skyldig till häleri, men var hon vid tillfället medveten om det? Min poäng är att man kanske bör vara lite återhållsam med att döma mamman innan man vet vad hon visste och trodde om pengarnas ursprung och varför de passerade hennes konto.

Kerstin ringde henne och berättade att det var hennes pengar så försiktiga behöver vi visst inte vara.
Citera
2017-06-05, 16:42
Medlem
Men om det nu är så att hon sökt vårdcentral. Hon blev säkert stoppad redan i triagen på SöS. Hänvisad till VC. Tingsrätten ogiltigförklarar den anledningen. Hon får en bot.
Men boten är bara en liten summa av en redan stor summa som hon är skyldig. Billigt, hon kan nu "njuta" av sommaren och ta fängelsestraffet i höst. Redan genomtänkt.
Citera
2017-06-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Men om det nu är så att hon sökt vårdcentral. Hon blev säkert stoppad redan i triagen på SöS. Hänvisad till VC. Tingsrätten ogiltigförklarar den anledningen. Hon får en bot.
Men boten är bara en liten summa av en redan stor summa som hon är skyldig. Billigt, hon kan nu "njuta" av sommaren och ta fängelsestraffet i höst. Redan genomtänkt.

Du har en poäng! På henne lär inte böter hjälpa. Ej heller 💊

Det var en kvinna i Järna som ville vara en stjärna
Trots alla hot tog hon gärna en bot
Inga skulder ville hon fjärna
Citera
2017-06-05, 17:13
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Du får maila sodertalje@dom.se så får du en kopia på läkarintyget.
Jag lär avslöja min identitet om jag mailar dig plus jag vet inte hur man gör när man emailar en pdf fil.
Lite dåligt av dig att skriva att du har intyget och sen inte lägga upp det i tråden. Hur kommer det sig att du vet vart du ska vända dig i såna här frågor men du vet inte hur man laddar upp en PDF-fil? Sen oroar du dig för att din identitet ska avslöjas? Really ...
Citera
2017-06-05, 17:26
Medlem
Citat:

Jag tänker att om man står för sitt barns hyra + bil samt att man vet att barnet inte har ett jobb så bör man ju fundera på var pengarna kommer ifrån. Mamman har ju väldigt mycket insikt i sin dotters ekonomi med tanke på att hon i princip försörjer henne + barnbarnen.
Citera
2017-06-05, 17:27
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Kerstin ringde henne och berättade att det var hennes pengar så försiktiga behöver vi visst inte vara.
Absolut, Kerstin ringde. Sannolikt ringde väl mamman på stört upp sin dotter och undrade va tusan som stod på, såvida hon inte var delaktig i bedrägeriet vilket jag personligen starkt betvivlar. Om dottern berättade att hon blåst Kerstin på 40000 kr så är mamman totalt genomusel som inte åtminstone betalde tillbaka de 10000 kronorna hon hade kvar. Men rent hypotetiskt kan ju dottern ha berättat precis vad som helst som mamman för tillfället omdömeslöst nog svalde. På senare tid har mamman rimligtvis, såvida hon inte är lika pinsamt obegåvad som sin dotter, fått insikt i avsikten med att det damp ner 40000 kr på hennes konto och hur illa det ser ut att hon inte drog det lilla strå till stacken som hon kunde för att gottgöra Kerstin.

Men kanske tänkte mamman som jag. Vem i h-vete är så urbota korkad så att den sätter in 40000 kr på en vilt främmande människas konto? Det kan ju inte vara sant, och därmed misstrodde hon Kerstin.
Citera
2017-06-05, 17:27
Medlem
Duston91s avatar
Citat:

Du ändrade inte uppfattning men du säger själv att "nu steg hon aktning". Det är väl att ändra sin uppfattning? Och hur kan de där 10 000:- "skava en aningen"? Dom skaver väl riktigt jävla enormt mycket. Det är ju fullständigt solklart att hon gjort sig skyldig till brott genom att behålla dom. Att hon sen tror mer på sin redan dömda kriminella dotter än en vänlig kvinna som blivit bestulen på 40 000:-. Det argumentet är bokstavligt talat skit. Tror du själv på det?
Citera
2017-06-05, 17:29
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritstag
Jag tänker att om man står för sitt barns hyra + bil samt att man vet att barnet inte har ett jobb så bör man ju fundera på var pengarna kommer ifrån. Mamman har ju väldigt mycket insikt i sin dotters ekonomi med tanke på att hon i princip försörjer henne + barnbarnen.
Vet vi att det är så? Det är väl vad GM säger och närmast ingenting av vad hon tidigare sagt har stämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in