2017-05-29, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Japp, där ser man, den lilla gravidbulan som jag tyckte mig skönja redan i slutet av mars verkar av allt att döma ha varit på riktigt:

(FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri

Jag är dock beredd att satsa min kommande månadslön på att hon redan vetat om det ett tag. Men av någon (!) anledning lämpade det sig väl bra att outa nyheten idag, bara för att ta bort fokus från att hon inte infann sig på rättegången.

Skådespelet fortsätter.

Här är mitt inlägg som var strax före ditt 1 april:

(FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri

Svårt när en notorisk lögnare talar sanning. Men sannolikheten att hon skulle ljuga den 1 april är lika stor som att en alkoholist dricker på midsommarafton.
Citera
2017-05-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
Jag har inte skrivit på ett tag men jag har läst vartenda inlägg.
Många har skrivit om att hon inte dök upp idag, att "tänker hon inte", "Hur tänker hon?!?!".

Min åsikt är att Catrin inte har nåt konsekvenstänkande alls . Hon hanterar sina brott, sitt jobb och sina förhållande lika impulskontrollerat som en fyraåring.
"Tog du min kaka" frågar man barnet. "NÄäääÄ" säger det oskyldigt så kaksmulorna sprutar.
Jag tror inte det handlar om att tänka eller planera. Fast hon har 0 empati så är hon inte beräknande eller listig. Bara precis som ett barn, totalt oförmögen att förstå konceptet "ta en smäll idag för att ha det nice på sikt".

Om detta med graviditeten är sant är det ju riktigt sorgligt. Tycker så fruktansvärt synd om barnen.

Ja konsekvenstänkandet är 0 och det är nog detta och andra faktorer som gör tråden så fascinerande samt att det är svårt och förstå hennes handlande. Som människa förväntar vi oss vissa givna reaktioner/handlingar i vissa situationer. Catten gör ofta något annat som skadar henne och hennes omgivning. Vissa mönster går igen som att det i hennes mörka stunder ofta kommer "good news". Tror faktiskt hon avslöjade graviditeten redan i hennes nyårsinspelning i pojkvännens lägenhet. Då nämndes det att dom snart skulle komma med ett avslöjande. Var hon i v 4-5 då blir det "leverans" lagom till rättegången i slutet av augusti. En sann "big good news" kommer nog bara i de mörkaste av stunder. Och jag tror att hon på något sätt, trots 0 i konsekvens, har planerat in ett barn för att försöka störa rättvisans gilla gång.
Senast redigerad av Ventoroso 2017-05-29 kl. 23:45.
Citera
2017-05-30, 06:56
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Ja konsekvenstänkandet är 0 och det är nog detta och andra faktorer som gör tråden så fascinerande samt att det är svårt och förstå hennes handlande. Som människa förväntar vi oss vissa givna reaktioner/handlingar i vissa situationer. Catten gör ofta något annat som skadar henne och hennes omgivning. Vissa mönster går igen som att det i hennes mörka stunder ofta kommer "good news". Tror faktiskt hon avslöjade graviditeten redan i hennes nyårsinspelning i pojkvännens lägenhet. Då nämndes det att dom snart skulle komma med ett avslöjande. Var hon i v 4-5 då blir det "leverans" lagom till rättegången i slutet av augusti. En sann "big good news" kommer nog bara i de mörkaste av stunder. Och jag tror att hon på något sätt, trots 0 i konsekvens, har planerat in ett barn för att försöka störa rättvisans gilla gång.

En gissning/känsla hos mig:
Det är inte samma pojkvän som vid årsskiftet.
Inte längre bilder på mat, matlagning, ansiktsmasker i badrummet osv, från den dåvarande pojkvännens bostad... Av den dåvarande såg vi enbart händerna, medan den nuvarande har varit med på bild både helkroppsligt och ansiktet gömt bakom solbrillor... Dessutom samtliga bilder tagna utomhus.
Så förutom min gissning att denna pojkvän är ganska färsk, är jag villig att sätta en (ärligt förtjänad) slant på "skendräktighet" och ett "missfall" kring augusti... Kan lägga in att vi snart får se bilder från en utlandsresa och att den sk "njurbäcksinflammationen" är som bortblåst... 😜
Citera
2017-05-30, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Inte längre bilder på mat, matlagning, ansiktsmasker i badrummet osv, från den dåvarande pojkvännens bostad... Av den dåvarande såg vi enbart händerna, medan den nuvarande har varit med på bild både helkroppsligt och ansiktet gömt bakom solbrillor... Dessutom samtliga bilder tagna utomhus.
Så förutom min gissning att denna pojkvän är ganska färsk, är jag villig att sätta en (ärligt förtjänad) slant på "skendräktighet" och ett "missfall" kring augusti... Kan lägga in att vi snart får se bilder från en utlandsresa och att den sk "njurbäcksinflammationen" är som bortblåst... 😜

Nej, det känns inte som samma kille. Han försvann ju där efter ett par månader och hon hävdade att det inte var så att han var ute ur bilden.
Som en tonåring har hon dock raderat alla bilder på instagram av den så högklassiga maten dom åt tillsammans så att det skulle vara sammma kille känns högst osannolikt. Säkert för att ha ett bra sken för nya.
På tal om nya så kan det ju faktiskt vara så att han inte vet om vad hon har gjort, därav fejkat att vara sjuk för att åka till sjukan så hon inte behöver berätta om rättegång och kan hålla skenet uppe. Alla vet ju faktiskt inte vem hon är och många har ju inte instagram så även om sannolikheten inte är den högsta så är det ju inte en omöjlighet.
Dock bör någon informera honom om att han bör göra ett faderskapstest. 😂
Citera
2017-05-30, 07:27
Medlem
Det är intressant att när folk började slå hål på njurarna så blev det gravid istället. Jag vet inte vad jag tror. Mest att det blev en del planerande i söndags.
Citera
2017-05-30, 07:57
Medlem
Jag är ohälsosamt nyfiken på vad lilla mamman tycker om att få ytterligare ett barnbarn att försörja.

Finns det någon som tror att pojkvännen är kvar tills förlossningen? Om det nu ens är en riktig graviditet?
Citera
2017-05-30, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ja, runt plats 7 -10. Sedan har vi ju inte sett hur historien slutar. Jag tror det kan
gå riktigt åt helvete inom ett par år om hon inte förvaras i någon inrättning.
Det säger jag inte i affekt utan av genuin oro, framförallt för närstående.

Hon som förföljde Evert Taube också, och brände ner hans älskade Sjösala 1969, har sett Sven Bertils film om sin Pappa när branden var med och även träffat Sven Bertil Taube.
Mona Wallen Hjerpe hette hon och hade Schizofreni.
Även Magnus Lundberg, som tände eld på Scheins hus, fast han var mera Psykopat.
Det finns många.
Citera
2017-05-30, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo

Du får väl spana om du ser till Catrin idag om hon är utsläppt på grönbete från sjukhuset :-)
Undrar när barnet är tillverkat eller om det är en kåldolme som svält i hennes mage? :-)
Hon var ju gravid 1 april också sedan var det ett skämt.
Hur ska detta sluta! :-)
Citera
2017-05-30, 08:57
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Det är intressant att när folk började slå hål på njurarna så blev det gravid istället. Jag vet inte vad jag tror. Mest att det blev en del planerande i söndags.

Här är vad jag tror igen: njurbäckeninflammationen är en diagnos hon slängt sig med ett tag - den ingår i hennes rekvisita av lögner. Och som du var inne på fick hon inget papper som backar upp diagnosen, utan ett mer allmänt yttrande om att patienten känner smärta men vi hittar inget fel på henne. Då kör hon gravidkortet - och hoppas på att rätten köper den förklaringen till den plötsligt uppkomna smärtan.
Jag är rätt tveksam till graviditeten om jag ska vara ärlig. Det enda man kan vara säker på är att det är något hon kommer att försöka spela på inför kommande förhandling, på ett eller annat sätt. I augusti händer det något.

Det är högst tveksamt om rätten kommer att köpa det här. Jag kan fan inte tänka mig att de är så godtrogna och naiva - även om de ska förhålla sig objektiva och neutrala till spektaklet runt omkring ser de väl ett mönster som återupprepas och beslutar om häktning inför nästa rättegång. Det är ju inte precis gratis att samla ihop en arsenal av människor som dels jobbar vid tingsrätten, och dels personer som tagit ledigt från jobbet för att göra samhället en tjänst.
Citera
2017-05-30, 09:14
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
: "Eey, maaama, babba. Joråattsåhäär, jag tänkte avla vidare mina gener på en kvinna som har noll utbildning, inget jobb, skuldsatt upp till öronen, inväntar rättegång efter att ha lurat av barn och äldre pengar, är så hatad att hon lider av grov ångest samt har ingen vänner, lever på sin mamma samt bidrag OCH med all sannolikhet kommer sitta i fängelse under nästa vår/sommar. BRA KAP VA?" .
Haha 😊 Ja sämre kap kan man ju nästan inte föreställa sig, jag hade hellre tagit en blekfet tribaltatuerad lyxfällan-wt:are med ett gravt cigarett- och fredgsmysmissbruk än denna jävla sopa. Kanske är skäggturkar inte så nogräknade, eller så saknar han kapacitet att göra även den minsta av bakgrundskoll på blivande babymama'n?
Citera
2017-05-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Här är vad jag tror igen: njurbäckeninflammationen är en diagnos hon slängt sig med ett tag - den ingår i hennes rekvisita av lögner. Och som du var inne på fick hon inget papper som backar upp diagnosen, utan ett mer allmänt yttrande om att patienten känner smärta men vi hittar inget fel på henne. Då kör hon gravidkortet - och hoppas på att rätten köper den förklaringen till den plötsligt uppkomna smärtan.
Jag är rätt tveksam till graviditeten om jag ska vara ärlig. Det enda man kan vara säker på är att det är något hon kommer att försöka spela på inför kommande förhandling, på ett eller annat sätt. I augusti händer det något.

Det är högst tveksamt om rätten kommer att köpa det här. Jag kan fan inte tänka mig att de är så godtrogna och naiva - även om de ska förhålla sig objektiva och neutrala till spektaklet runt omkring ser de väl ett mönster som återupprepas och beslutar om häktning inför nästa rättegång. Det är ju inte precis gratis att samla ihop en arsenal av människor som dels jobbar vid tingsrätten, och dels personer som tagit ledigt från jobbet för att göra samhället en tjänst.

Undra om läkarintyget hat kommit in nu till Södertälje tingsrätt.
Domare Göran är intelligent och bra har sett han i tidigare rätegångar i Stockholms tingsrätt.
Jag tror inte Catrin kan lura honom med sina lögner.
Citera
2017-05-30, 09:33
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Undra om läkarintyget hat kommit in nu till Södertälje tingsrätt.
Domare Göran är intelligent och bra har sett han i tidigare rätegångar i Stockholms tingsrätt.
Jag tror inte Catrin kan lura honom med sina lögner.

Ja. Blir det i så fall en offentlig handling? eller hur funkar det?

Fick intrycket att Göran inte verkade köpa Järnabons historia - men självklart ska de
ge henne möjligheten att inkomma med ett giltigt skäl. Jag tror att hon satt sig själv i
en rävsax här.

Det är ju högst suspekt att hon har så specifika diagnoser också (lungemboli, pyelonefrit).
Det är så uppenbart att hon bestämt sig redan innan vilken diagnos hon ska köra på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in