2017-05-29, 12:42
Medlem
Ja, eller så kan hon ju foga sig in i ledet som alla andra. Det här visar ju vem den här personen är. Hon trotsar domstolen och dess domslut. Det kan inte bli några Förmildrande omständigheter denna gång. Det måste bli ett fängelsestraff.
Citera
2017-05-29, 12:46
Medlem
Oavsett om hon är inskriven på sjukhus eller ej, så skall hon inkomma med ett läkarintyg till rätten, som visar att hon varit oförmögen att infinna sig till rättegången. Tvivlar på att en läkare, oavsett hur påstridig hon är, skriver något annat än sanningen. Jag förstår inte vad hon tror att hon skall vinna på det här? Det ökar ju under inga omständigheter hennes trovärdighet inför domstolen... Och den är hon nog rätt beroende av, om hon skall kunna komma undan en fällande dom. Det är ju hennes ord mot allas andra!

Om hon har, som någon skrev skulle kunna vara en möjlighet, planerat att sticka iväg så är hon antingen mera korkad än jag kunnat tro, eller så har hon gömt undan en betydligt större summa pengar än vad som framkommit hittills. Det kostar att hålla sig undan, oavsett om det är i Sverige eller utomlands. Och hennes kille har väl knappast någon anledning att försvinna iväg med henne. Vet någon vad han jobbar med? Om han kan ha motiv och pengar till att sticka?
Citera
2017-05-29, 12:47
Medlem
Det här med att sjukhus ger ut information om patienter OM de inte sagt nej till det skulle jag gärna se en källa på.
Citera
2017-05-29, 12:47
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Sjukhus uppger om en person är inlagd om de inte specifikt begärt sekretess.

Fel. Per automatik så råder tystnadsplikt tills dess att patienten har tillfrågats om man får lämna ut uppgifter om att h*n är inlagd. Om personen inte givit sitt medgivande så ges ingen information ut.

Tänk scenariot om person kommer in medvetslös pga olycka, överdos m.m. Därav råder tystnadsplikt generellt oavsett situation tills att patient givit medgivande.
Citera
2017-05-29, 12:50
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Det här med att sjukhus ger ut information om patienter OM de inte sagt nej till det skulle jag gärna se en källa på.

Varsågod: https://www.1177.se/Stockholm/Regler...True#section-3
Citera
2017-05-29, 12:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Fel. Per automatik så råder tystnadsplikt tills dess att patienten har tillfrågats om man får lämna ut uppgifter om att h*n är inlagd. Om personen inte givit sitt medgivande så ges ingen information ut.

Tänk scenariot om person kommer in medvetslös pga olycka, överdos m.m. Därav råder tystnadsplikt generellt oavsett situation tills att patient givit medgivande.

Nu är du ute och cyklar. Det du pratar om gäller status/hälsa. Inte inskrivning.

Varför tror du tex folk ringer sjukhus och kollar om en försvunnen person är där? VILL du att Catrin ska tala sanning så gärna? Det är ju inte riktigt hennes grej..
Citera
2017-05-29, 12:53
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Nu är du ute och cyklar. Det du pratar om gäller status/hälsa. Inte inskrivning.

Varför tror du tex folk ringer sjukhus och kollar om en försvunnen person är där? VILL du att Catrin ska tala sanning så gärna? Det är ju inte riktigt hennes grej..

Läs gärna länken ovan. Tystnadsplikt gäller, om du har annan källa som visar motsatsen så redovisa gärna den.

Min källa är en släkting som arbetar inom vården, h*n suckar högt över okunskapen som råder här på forumet, sluta sprid felaktig information. Per automatik svarar man alltid "det finns ingen person vid det namnet inskriven hos oss". Du har förmodligen fått "standard svaret" då hon begärt att ingen information får utlämnas.
Citera
2017-05-29, 12:54
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugge
Kan man fejka urinvägsinfektion för en läkare?

Kan man se till att man får urinvägsinfektion? Om ja, hur?

//B
Sex!
*Nej, jag tramsar inte.*
Citera
2017-05-29, 12:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Läs gärna länken ovan. Tystnadsplikt gäller, om du har annan källa som visar motsatsen så redovisa gärna den.

Min källa är en släkting som arbetar inom vården, h*n suckar högt över okunskapen som råder här på forumet, sluta sprid felaktig information. Per automatik svarar man alltid "det finns ingen person vid det namnet inskriven hos oss". Du har förmodligen fått "standard svaret" då hon begärt att ingen information får utlämnas.

Hade du haft rätt hade de inte frågat efter personnr och sedan sagt att hon inte är där. De hade sagt att de inte lämnat ut sådana uppgifter.

Dessutom har mina anhöriga flera ggr fått info om att jag funnits på sjukhus. Vidare får jag alltid frågan om de får uppge att jag är där eller om jag vill ha sekretess när jag är på sjukhus.

Och justdetja... jag tänker inte ödsla tid på att dividera om detta. Var och en får själv avgöra vad de tror. Själv tror jag inte för en sekund att hon är på sjukhus. Sekretess eller ej.
Citera
2017-05-29, 12:57
Medlem
Citat:

Precis. Isåfall måste man begära sekretess. Och då gäller fullständig sekretess. Jag är leds på patienter kommer in som begär sekretess "men det är ok om pojkvännen ringer"
Citera
2017-05-29, 13:00
Medlem
Motacilla.albas avatar
Är det någon som har information om morgonsdagens rättegångsdag redan är struken?
Citera
2017-05-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Sex!
*Nej, jag tramsar inte.*

Det är e-coli som är den vanliga orsaken till pyelonefrit. Den bakterien återfinns i tarmen. Sen får var och en reflektera över hur man kan åstadkomma detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in