Citat:
Ursprungligen postat av
Hjarnsubstans
Jag tror säkert hon själv resonerar och planerar så här med sin image inför rättegången.
Men bryr sig domaren och nämndemän överhuvudtaget vad hon skriver i sin blogg? Eller kommer hon dra det nu muntligt då "ja och sen under kbt fick jag panik och hamnade hos akuten och fick recept på sushi och solbränna"
Det enda rätten bryr sig om är vad åklagaren tar upp som bevis, vad målsängande, vittnen och åtalad säger under förhören som det finns grund för. Rätten läser inte fup, googlar bloggar eller tar hänsyn till löst snack eller rykten. Allt hennes internettramsande är meningslöst, rätten skiter i akutbesök och hashtags.
Hon kommer dömas, det är solklart. De hårda bevisen finns där pga att hon är sämst som bedragare och använder sitt eget namn osv.
Det jag är osäker på är dock om hon kommer att dömas på samtliga punkter, ibland ogillas vissa åtalspunkter. Har ej lusläst fup så jag kan inte uttala mig säkert om detta. Men döms hon för grovt bedrägeri kan hon inte undgå fängelse eftersom inget mildare finns i straffskalan. Ska fira den dagen häxan får ta komsekvenserna av sitt pissiga beteende. Fuck you Catrin Hedlund.