Citat:
Tror det ska till en spökskrivare med en ängels tålamod om det ska komma nån bok från Catrin om detta. Och jag har svårt att se Catrin kunna hålla sig saklig och berätta en historia från a till b. Kolla bara hennes blogginlägg hur röriga det är. Hur hon hej vilt hoppar mellan ämnen och framförallt hur hon hela tiden motsäger sig själv.
Har svårt att se att något förlag skulle vilja bearbeta ett råmanus av den här historien, även om hon fått hjälp av en riktigt bra spökskrivare. Catrin saknar helt och hållet talangen att berätta en historia som blir begriplig för andra människor. Hon ljuger ju så mycket att det bara blir pannkaka.
Men, som sagt det här kanske bara är mina förhoppningar. Jag vill inte att hon någonsin ska kunna göra profit på den här historien. Även om vi skulle leka med tanken och det mot alla odds skulle ske, och alla hennes offer skulle få en chans till upprättelse så skulle hon bara snabbt som attan se till att bränna eller gömma undan pengarna så att inte offren skulle få ett korvöre.
Har svårt att se att något förlag skulle vilja bearbeta ett råmanus av den här historien, även om hon fått hjälp av en riktigt bra spökskrivare. Catrin saknar helt och hållet talangen att berätta en historia som blir begriplig för andra människor. Hon ljuger ju så mycket att det bara blir pannkaka.
Men, som sagt det här kanske bara är mina förhoppningar. Jag vill inte att hon någonsin ska kunna göra profit på den här historien. Även om vi skulle leka med tanken och det mot alla odds skulle ske, och alla hennes offer skulle få en chans till upprättelse så skulle hon bara snabbt som attan se till att bränna eller gömma undan pengarna så att inte offren skulle få ett korvöre.
Jo, du har rätt, jag menar; vilken spökskrivare värd namnet (åhvadroligjagär) skulle ens ställa upp?
...men det skulle räcka med bloggen. Blogga som "tvåbarnsmamma, allt ifrån bajsblöjor till the fängelse-life!" och en "riktig" blogg, så skulle hon få in litet pengar via reklam. Säkerligen, kanske bara småpotatis, men ändå pengar. Om det blir öppen anstalt tror jag att det finns några internettimmar per dag att förbruka, i alla fall.
Eller som sagt: få "positiv" uppmärksamhet i media. Det unnar jag inte henne, som den charmanta surfitta jag är.