2020-01-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Det stämmer att han kraschade en cross, men åklagaren la ner fallet under rättegången även polisens vittnesförhör - på plats.
Detta vet jag då min vän var där som stöd för C tillsammans med 3 andra nära vänner till C.

De la även ner en misshandel som C vittnat för tidigare men C valde att inte vittna i rätten. Hon slapp det då hon är närstående med J.
(Misshandel mot en annan man)

Att J är en dålig pappa pga att han misshandlat C, ja för mig är det både ja och nej. Det är hemskt att han utsatt barnens mamma för det han har gjort men samtidigt så var han, bortsett från misshandeln, en riktigt bra pappa.

Han var alltid med C och barnen, tog med barnen på olika aktiviteter. K1 spelade fotboll och J körde hnm till träningarna.

Man kan inte enligt mig, se på världen i enbart svartvitt.

Det intressanta tycker jag är att se vad som händer i framtiden.. Nu befinner sig J på anstalt sen idag och C kan ej besöka honom längre som hon kunde göra i häktet.
(Fanns en snapchat på hennes besök samt KV-tröja som hon tagit med sig ut därifrån som var hans).

Att hon är dömd sen tidigare spelar ingen roll då det inte är ett grovt brott hon är dömd för.

Är det INGEN här som följer henne på snapchat? Verkar som att många Här missat vad som händer i hennes liv, medans några vet betydligt mer, och det är inte personer härifrån!

Nu får du väl ändå ge dig! JS är en bra pappa trots han håller på och slå ihjäl mamma CH? Flera gånger dessutom samt kidnappar henne på stan och kör stulen mc påverkad mitt i stan. Kan det bli med nattsvart än så? Frågan istället borde vara - hur kan CH lämna sitt barn ensam med denna man?? Sen att hon kallar flera pappa utan uns av sanning gör inte uppväxten för K3 lättare. Nej varken CH eller JS är några bra föräldrar och socialen i kommunen gör uppenbarligen inget bra arbete.
Citera
2020-01-04, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso

Vad är syftet att inte fastställa faderskapet mha dna?

Att lura till sig försörjningsstöd från staten kan vara ett skäl.
Citera
2020-01-04, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfishy
😂 🤣 🥂 🚂

Sen snodde hon den inte, utan fick den. Väldigt svårt att sno åt sig något där inne då de är så bevakat det bara kan bli. Både med fysiska personer och kameror. Inget av besöken är obevakade där i C’s och J’s fall.
Citera
2020-01-04, 10:33
Medlem
Arya.Ss avatar
Citat:
Sen snodde hon den inte, utan fick den. Väldigt svårt att sno åt sig något där inne då de är så bevakat det bara kan bli. Både med fysiska personer och kameror. Inget av besöken är obevakade där i C’s och J’s fall.

Detta påståendet är också falskt. Men ”får” inte kriminalvårdens kläder att ta med sig hem. Varför skulle svenska folkets skattepengar gå till flickvänner av insatta?

Och på en annan sida. Hur wt är det inte att gå runt i kv-kläder.
Citera
2020-01-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Nu får du väl ändå ge dig! JS är en bra pappa trots han håller på och slå ihjäl mamma CH? Flera gånger dessutom samt kidnappar henne på stan och kör stulen mc påverkad mitt i stan. Kan det bli med nattsvart än så? Frågan istället borde vara - hur kan CH lämna sitt barn ensam med denna man?? Sen att hon kallar flera pappa utan uns av sanning gör inte uppväxten för K3 lättare. Nej varken CH eller JS är några bra föräldrar och socialen i kommunen gör uppenbarligen inget bra arbete.

Så socialen gör ett dåligt jobb för att ni inte får som ni vill i denna tråd?

Kan sätta mitt liv på att socialen redan varit inkopplad då de blir det per automatik i våld i nära relationer.

Allt ni vill är att se C i fängelse eller död. Den här tråden har börjat spåra ur fullständigt nu.
De som ska skämmas mer och mer nu är ni här som har så mycket ont i er. Ni är inte mycket bättre än C’s handlingar när det kommer till bedrägerier.

Starta en fond eller insamling för C’s brottsoffer så slipper ni diskutera skadestånd om och om igen varje månad i denna tråd. Ni kommer uppenbarligen inte få se röken av några skadeståndspengar, varken nu eller om 10år.

Försvarar man C här eller inte håller med er då är man antingen C själv eller inte vatten värd.

Vad har ni för syn egentligen?

Jag lämnar denna tråd för ett tag nu och bidrar ej med mer privat information.

Hoppas C mår så bra man kan efter denna tragiska händelse och att hon får fortsatt stöd och samtalskontakt som hon tidigare haft. Att barnen mår bra och inte tagit skada är absolut inga frågetecken på och det är väl det som är huvudsaken kan jag tycka.
Citera
2020-01-04, 10:44
Medlem
Arya.Ss avatar
Citat:
Så socialen gör ett dåligt jobb för att ni inte får som ni vill i denna tråd?

Kan sätta mitt liv på att socialen redan varit inkopplad då de blir det per automatik i våld i nära relationer.

Allt ni vill är att se C i fängelse eller död. Den här tråden har börjat spåra ur fullständigt nu.
De som ska skämmas mer och mer nu är ni här som har så mycket ont i er. Ni är inte mycket bättre än C’s handlingar när det kommer till bedrägerier.

Starta en fond eller insamling för C’s brottsoffer så slipper ni diskutera skadestånd om och om igen varje månad i denna tråd. Ni kommer uppenbarligen inte få se röken av några skadeståndspengar, varken nu eller om 10år.

Försvarar man C här eller inte håller med er då är man antingen C själv eller inte vatten värd.

Vad har ni för syn egentligen?

Jag lämnar denna tråd för ett tag nu och bidrar ej med mer privat information.

Hoppas C mår så bra man kan efter denna tragiska händelse och att hon får fortsatt stöd och samtalskontakt som hon tidigare haft. Att barnen mår bra och inte tagit skada är absolut inga frågetecken på och det är väl det som är huvudsaken kan jag tycka.

Lite kul ändå att du har mer sympati för CH än för hennes BO...
Citera
2020-01-04, 10:49
Medlem
Arya.Ss avatar
Jag tror inte att majoriteten av folk i tråden vill se CH död eller i fängelse. Det som gör CH så fascinerande är hennes totala saknad av ånger och vilja att göra rätt för sig. Jag personligen hade tappat intresset för denna tråd fort om hon bara försökte betala tillbaka något till sina bo istället för att fortsätta lägga sina pengar på hämtmat, fest, resor och plastikkirurgi.
Citera
2020-01-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arya.S
Lite kul ändå att du har mer sympati för CH än för hennes BO...

Det säger jag inte, men den här tråden har totalt spårat ur och man diskuterar helt fel saker som dessutom inte hör till trådens ämne. Även jag har besvarat frågor här som inte hör till ämnet och det ska jag sluta med nu.

Ingen här inne ser till barnens bästa tydligen eftersom de aktivt diskuteras här. Ni pratar om att skydda barnen och allt möjligt, ni gör det inte direkt bättre genom att aktivt diskutera om J är pappa eller inte, varför man gör som man gör, och allt vad ni skriver.

Vill ni skydda barnen så håll de utanför denna tråd totalt.
Citera
2020-01-04, 11:04
Medlem
Arya.Ss avatar
Undrar hur CH har fått råd till detta?

https://www.bildtagg.se/bild/2ypu1yqu51jx4wudggyms0zr
Citera
2020-01-04, 11:07
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Tråden handlar om CH och hennes bedrägerier! Tacka fan för det att folk vill att hon själv gör rätt för sig och betalar det hon är skyldig!
Hon är och förblir dömd och så länge hon inte accepterar det och börjar betala sina BO så får hon leva med att folk kommer att jaga henne med blåslampa.

Somliga i tråden verkar vara lika blåst i huvudet som CH och vill att alla andra betalar hennes skadestånd.
Ska någon skämmas så är det dom!
Citera
2020-01-04, 11:11
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arya.S
Undrar hur CH har fått råd till detta?

https://www.bildtagg.se/bild/2ypu1yqu51jx4wudggyms0zr

Betalar Landstinget bröstimplantat till arbetslösa socfall??
Citera
2020-01-04, 11:29
Medlem
Citat:
Det säger jag inte, men den här tråden har totalt spårat ur och man diskuterar helt fel saker som dessutom inte hör till trådens ämne. Även jag har besvarat frågor här som inte hör till ämnet och det ska jag sluta med nu.

Ingen här inne ser till barnens bästa tydligen eftersom de aktivt diskuteras här. Ni pratar om att skydda barnen och allt möjligt, ni gör det inte direkt bättre genom att aktivt diskutera om J är pappa eller inte, varför man gör som man gör, och allt vad ni skriver.

Vill ni skydda barnen så håll de utanför denna tråd totalt.

Det är ju DU som tagit upp barnen och nämt dom här i tråden nyligen - ingen annan. Eller menar du att för att vi undrar varför C ljuger om att JS är pappan är att diskutera barnen? Då kanske du ska ta och se över din läsförståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in