Citat:
Ursprungligen postat av
Brad-Pitt
Det är ganska logiskt om man tänker efter, magen växer... Det spricker här och var pga magen hinner inte att växa därför spricker det och blir röda sträck. Jag frågade inte läkaren om han har själv gjort den där viktresan men om en läkare säger så + en sköterska säger så, då är det uppenbart så eftersom dom får patienter som har problem med vikten.
Men jag ska fråga en till läkare för säkerhetsskull, jag litar iaf vad dom säger eftersom dom har säkert haft erfarenheter av detta tidigare med sina patienter.
Du kanske bara inte har märkt bristningarna tidigare?
Om man tänker efter lite snabbt kanske, men ge det en funderare istället. Brist på vissa vitaminer/mineraler gör att man tappar mer hår och huden spricker osv, varför skulle det inte kunna leda till bristningar?
Jag hittar nya bristningar lite då och då, fick mina första redan första året jag började träna och får fortfarande nya nu sju år senare. Man ser tydligt vilka som är nya då dom är röda jämfört med dom äldre som är lite blekta.
Men om vi tar mina bristningar på underarmarna, jag vågar påstå att dom inte har vuxit speciellt snabbt. Trots det har jag bristningar vid armväcken mot underarmarna.