• 1
  • 2
2016-01-04, 10:54
Medlem
Klopeks avatar
Hör inte till vanligheterna att jag går ut på krogen och det var inte heller planerat denna gången. Var på en fest men det slutade att vi stack ut vid 1-snåret på nyårsnatten.

Till min förvåning, det fullkomligt dräller killgäng överallt. Invandrare framförallt men även svenskar. Är det så demografin alltid ser ut när ni går ut på krogen? Jag blev jävligt chockad och undrade var alla tjejer var. Visst såg man lite tjejer här och var några tjejgäng men de försvinner liksom i mängden.

När vi väl var inne på krogen så fick jag känslan av att alla tjejer som redan var där var upptagna men kan förstås vara en synvilla att ett grabbgäng träffat på ett tjejgäng. Ser ut som alla tjejer hela tiden ute på krogen redan har något stadigt.

Hur går man fram till tjejer när alla hela tiden ser upptagna ut?

Det var ingen vidare upplevelse helt enkelt och jag blev påmind varför inte krogen är något för mig. Både gratis och trevligare att dejta tjejer genom att gå med i någon dejtingsida, kommer aldrig lyckas på krogen är nog inte tillräckligt skillad för att kunna ta kontakt på ett sådant sätt.
Citera
2016-01-04, 10:59
Medlem
Weckheczs avatar
Invandrare och korvfest är vad det brukar vara.
Citera
2016-01-04, 11:04
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weckhecz
Invandrare och korvfest är vad det brukar vara.

Då är det som jag befarade och inget speciellt just för nyår.

Värst var ändå när jag skulle hem på morgontimmarna, det var BARA invandrargäng och svenskar överallt. Det var det sjukaste jag någonsin sett. Mestadels invandrare på 3-4 pers som mest stod och tittade efter brudar som ändå inte fanns.
Citera
2016-01-04, 11:26
Medlem
Det beror väl till stor del i vilken del av landet du befinner dig. I staden där jag brukar gå ut är det övervägande tjejer på de flesta krogarna. Och det känns som att många är singlar. Kan kanske bero på att vi har en högskola här med många kvinnliga studerande.
Citera
2016-01-04, 11:35
Bannlyst
Alltså vad är det för fel på er som letar ragg på krogen
Citera
2016-01-04, 12:20
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Krog- och nattliv är inte varje persons grej, så att säga.
De flesta tjejer går till krogen för att vara sociala med sina vänner, därför ser man dem i klungor. Om man stötet på andra kompisgäng och byter mobilnummer med någon, ses endast som en bonus, men inte som krogbesökets essens och höjdpunkt. Om man inte är en social och extroverterad prick som gillar att röra sig bland allt folk och oljud, blir man ganska less på nattlivet inom en timme.
Citera
2016-01-04, 13:19
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitch-sandwich
Krog- och nattliv är inte varje persons grej, så att säga.
De flesta tjejer går till krogen för att vara sociala med sina vänner, därför ser man dem i klungor. Om man stötet på andra kompisgäng och byter mobilnummer med någon, ses endast som en bonus, men inte som krogbesökets essens och höjdpunkt. Om man inte är en social och extroverterad prick som gillar att röra sig bland allt folk och oljud, blir man ganska less på nattlivet inom en timme.

Ja jag fick också den känslan att det inte är varje persons kind of thing. Visst den lilla skaran tjejer som man såg var en del medel och en del riktigt snygga men alla tjejer var i tjejgäng och satt antingen helt själva eller så satt dem redan i ett gäng med grabbar. Finns liksom ingen möjlighet att slå sig in. Blir man istället som resten av grabbarna sitter i sitt grabbgäng och dricker en öl, till ingen nytta. Kunde lika gärna stannat kvar på festen med facit i hand.

Sedan handlar det inte allt om att vara social eller inte, jag är social men man går inte direkt fram till ett "färdigt bord" där det sitter tjejer och killar. Är tjejerna singlar? Är alla i bordet kompisar? Eller träffades dom för 5 min sedan?

Tjejer är lika tafatta på krogen som på nätet, skillnaden är att på nätet så kan jag skriva till 10 tjejer på ett par min och alltid nån nappar. Det är ju fan ett helt projekt att hitta en tjej på krogen som inte är så självupptagen.

Hur kan det finnas folk som påstår att det är lättare på krogen än nätet?
Citera
2016-01-04, 14:00
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Ja jag fick också den känslan att det inte är varje persons kind of thing. Visst den lilla skaran tjejer som man såg var en del medel och en del riktigt snygga men alla tjejer var i tjejgäng och satt antingen helt själva eller så satt dem redan i ett gäng med grabbar. Finns liksom ingen möjlighet att slå sig in. Blir man istället som resten av grabbarna sitter i sitt grabbgäng och dricker en öl, till ingen nytta. Kunde lika gärna stannat kvar på festen med facit i hand.

Sedan handlar det inte allt om att vara social eller inte, jag är social men man går inte direkt fram till ett "färdigt bord" där det sitter tjejer och killar. Är tjejerna singlar? Är alla i bordet kompisar? Eller träffades dom för 5 min sedan?

Tjejer är lika tafatta på krogen som på nätet, skillnaden är att på nätet så kan jag skriva till 10 tjejer på ett par min och alltid nån nappar. Det är ju fan ett helt projekt att hitta en tjej på krogen som inte är så självupptagen.

Hur kan det finnas folk som påstår att det är lättare på krogen än nätet?

Att gå fram till ett gäng främlingar och bli bästa vänner med dem alla inom loppet av en timme, är inte speciellt vanligt i skandinavien, så att säga. Svenskar brukar vara alldeles för reserverade för detta, på gott och ont. Tjejerna vid bordet kan visserligen vara singlar (förutsatt att de går till krogen för att umgås med varandra), men de är mest sannolikt goda vänner från förr. Att som ensam kille ta plats och hålla låda hos ett random tjejgäng, kräver både mod och sociala skills.
Om tjejer framstår som tafatta på krogen, är det för att de redan blir överösta av inviter från alla håll. Många av dem hade inte ens i åtanke att hitta romans (eller ligg) under krogbesöket, därför blir de snabbt less av all uppmärksamhet. Om det känns svårt att hitta sällskap, är det förmodligen för att det inte finns något standardrecept eller några idiotsäkra, precisa instruktioner på hur man ska gå tillväga. Tro det eller ej; snygga tjejer kan också tycka att det är svårt att hitta någon.
Nu är jag visserligen upptagen (är tjej), men hade inte heller besökt krogen om jag hade varit singel. Dels för att denna miljö inte faller mig i smaken, och dels för att det har blivit alldeles för mycket av en köttmarknad (folk som tror att detta är en IRL-version av en sexsajt).
Citera
2016-01-04, 14:14
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitch-sandwich
Att gå fram till ett gäng främlingar och bli bästa vänner med dem alla inom loppet av en timme, är inte speciellt vanligt i skandinavien, så att säga. Svenskar brukar vara alldeles för reserverade för detta, på gott och ont. Tjejerna vid bordet kan visserligen vara singlar (förutsatt att de går till krogen för att umgås med varandra), men de är mest sannolikt goda vänner från förr. Att som ensam kille ta plats och hålla låda hos ett random tjejgäng, kräver både mod och sociala skills.
Om tjejer framstår som tafatta på krogen, är det för att de redan blir överösta av inviter från alla håll. Många av dem hade inte ens i åtanke att hitta romans (eller ligg) under krogbesöket, därför blir de snabbt less av all uppmärksamhet. Om det känns svårt att hitta sällskap, är det förmodligen för att det inte finns något standardrecept eller några idiotsäkra, precisa instruktioner på hur man ska gå tillväga. Tro det eller ej; snygga tjejer kan också tycka att det är svårt att hitta någon.
Nu är jag visserligen upptagen (är tjej), men hade inte heller besökt krogen om jag hade varit singel. Dels för att denna miljö inte faller mig i smaken, och dels för att det har blivit alldeles för mycket av en köttmarknad (folk som tror att detta är en IRL-version av en sexsajt).

De som är trevliga på krogen ju killarna, samtala med lite snubbar funkar alltid.

Går man ut på krogen så får man tåla att folk visar intresse. Tror inte för fem sekunder att tjejer på krogen bara är där för att dansa och dricka med vänner, det kan de göra hemma. Men det är den där tafatta stilen som jag är jobbig.

Nej jag skulle aldrig gå fram själv till ett tjejgäng, funkar inte. Då måste man inte bara imponera på en tjej, utan flera tjejer för att bli "accepterad". Det jag eftersöker är tjejer som är ensamma men det händer väl inte om tjejen i frågat tappat bort sin polare. Nu var jag visserligen inte ensam utan hade med mig några vänner men jag hade inte haft några problem att samtala ensam med en tjej men lite svårt när det svärmar killar överallt och man vet inte varken ut eller in. En tjej där! jaha 10 killar svärmar runt henne o.s.v.
Citera
2016-01-04, 14:22
Bannlyst
Haha, ja. Går man till krogen för att få ragg så visar det att man inte är van vid krogen.

Vi som har lite erfarenhet vet att ingen tjej går dit för att hitta ragg. Går du dit med den illusionen så kommer du bli besviken.
Citera
2016-01-04, 14:43
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Går man ut på krogen så får man tåla att folk visar intresse. Tror inte för fem sekunder att tjejer på krogen bara är där för att dansa och dricka med vänner, det kan de göra hemma. Men det är den där tafatta stilen som jag är jobbig.

Nej jag skulle aldrig gå fram själv till ett tjejgäng, funkar inte. Då måste man inte bara imponera på en tjej, utan flera tjejer för att bli "accepterad". Det jag eftersöker är tjejer som är ensamma men det händer väl inte om tjejen i frågat tappat bort sin polare. Nu var jag visserligen inte ensam utan hade med mig några vänner men jag hade inte haft några problem att samtala ensam med en tjej men lite svårt när det svärmar killar överallt och man vet inte varken ut eller in. En tjej där! jaha 10 killar svärmar runt henne o.s.v.

Ehm, jo, kvinnor går faktiskt till krogen för att dansa och dricka med sina vänner (been there, done that). Hemmafester är visserligen trevliga, men det är absolut inte samma sak som att festa ute. Kan även tillägga att med oönskad uppmärksamhet avses främst den typ av ihärdigt raggande, där någon jämt och ständigt envisas med att tvinga till sig någons uppmärksamhet, trots att denna person har gett uttryck för sitt ointresse ett flertals gånger. Sådant måste man inte acceptera bara för att man har satt sin fot i utelivet.
Om man vill prata med tjejer på krogen, borde man främst anamma en "vänskaplig" approach. Då sticker man definitivt ut bland alla de 10 dejting- och sexsugna typerna.
Citera
2016-01-04, 15:22
Medlem
swebarbs avatar
Invandrare är anledningen till varför gå ut på krogen suger, dom är alltid hotfulla och ska kaxa, jämfört med svenskar som är lite mesigare även när dom är fulla så är dom inte i närheten att vara riktiga svin jämfört med Invandrarna och speciellt när dom sitter i gäng är dom en riktig plåga men tjejer dras visst till såna svin..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in