Citat:
Ursprungligen postat av
LennartLuskam
Akta er (dig) för att ta in henne. Låt brorsan bo ett tag hos er, men inte morsan! Tro mig.
Om soc ska hjälpa till så måste morsans situation vara akut. Om ni tar in henne kommer ni inte att bli av med varken henne eller hennes pengaproblem.
Det är inte heller ditt jobb att ringa soc åt henne. (Låter som en martyr som är van att gråta sig fram. Ledsen om jag har fel.) Din tjej, väntar hon också på att du ska lösa tantens problem?
Akta dig, kompis. Sätt sparpengarna på ett hemligt konto.
Ja, "akta dig kompis" här, men ju mer jag läser(eg. tänker på) TS här så ju sämre "vibbar" får jag?
TS är den, och som då "här", försöker "lösa situationen"- var är dottern, d. v. s sambon här?
Och alla dessa smycken och som den "stackars kvinnan" här inte ens i detta nu vill sälja?
Och att som den "stackars kvinnan" här åberopa/ åkalla skyddad identitet och liknande.................... TS, det gör inte en kvinna i detta fallet. En kvinna då och som i båda äktenskap faktiskt verkar ha haft det bra?! I det första äktenskapet dog ju mannen, i detta det nuvarande söp mannen ned sig+ lämnade sin kvinna................... inte
mördade henne, utan
lämnade henne.
En sak till här, men då brodern till TS: s sambo; MYCKET ovanligt att ett barn klarar skolan bra och att det går bra för barnet om barnet är uppvuxet i ett dysfunktionellt hem och då ett sådant så pass illa att mamman här måste ansöka om skyddad id.
Nej TS, men något i detta stämmer inte, verkligen inte.
Tycker nog att du TS skall dra dig ur hela denna familjen............... i vart fall stänga din plånbok för då hela denna familjen?
Ens partners ena förälder ringer ens egna förälder och då i ett "lånesammanhang". Jag menar vem gör så?
Detta verkar gälla DIN ekonomi TS och inte bara den utan även ditt ansvar och detta i övrigt också.
Jag tror nog du TS är och har blivit manipulerad.
Därmed och härmed inte sagt TS att din sambo OCKSÅ är manipulativ, men med all säkerhet är hon då minst sagt
medberoende.

Kort sagt, men du TS, men stäng både din plånbok och ditt hem och låt mamman här sköta sin familj och detta på egen hand vilket hon, mamman här, f. ö också verkar vilja göra med tanke på det du senast skrev.
Bäst vore kanske att du TS lämnade hela denna familjen åt sitt egna öde. Men detta vet isf bara du.
Men manipulativt beteende är jag dock tämligen övertygad om att du har varit och är utsatt för.
Två vuxna här(mamman och hennes nu x) och som haft skumraskaffärer för sig och nu sket det sig för båda varpå båda fortsatt försöker att hämta kraft och styrka från andra, andra då och som dessa båda redan försvagat.
Allt är inte pengar TS, men väldigt många agerar utifrån pengar TS.
Sådan verkar inte du vara, du TS, så därför stäng din plånbok.
Eller allra helst stäng dina känslor; detta med andra och andras känslor och därmed andras plånböcker måste och bör man vara MYCKET uppmärksam på och då som lättmanipulerad TS?

Ja, jag gick nog på detta från början själv, jag.
(FB) Flickväns mamma blir bostadslös och skulder upp till öronen..
Sedan också en sak till i detta och som du TS borde vara uppmärksam på, trots detta handlar om
asiatiska levnadsvillkor, det är att i Sverige gifter vi oss inte med vår svärfamilj. I detta fallet då ang. din sambos tjej och som vänder sig till din familj för att, o . s. v.
Värderingar kan krocka, men man skall alltid hålla på sina egna dito.
Gör detta du med, TS.

Kort och kortare och kortast sagt du TS, men i just detta och i just detta ditt fall så håll så hårt i dina pengar och som just du bara kan göra, okej?