• 1
  • 2
2016-01-04, 00:30
Medlem
megalomanins avatar
Har lagt märke till att personer i medelåldern ofta använder uttrycket "dricka te" om one night stands och liknande. Att man på deras tid inte ska rakt ut "vill du följa med mig hem?" utan att man frågade "vill du hem och dricka te?" som ett svepskäl för att göra det mindre genomskinligt vad man egentligen ska hem till varandra efter krogen och göra.

Använder ni er av detta uttryck? Är det någon som vet hur det har uppkommit? I vilken ålder är ni som använder uttrycket? Dricker man faktiskt te på riktigt eller är det uppenbart att te drickandet aldrig kommer äga rum?

Har klurat på detta ett tag, vore tacksam om ni flashbackare kunde reda ut det hela åt mig!
Citera
2016-01-04, 00:34
Medlem
eXtremos avatar
Typ samma som "netflix and chill".
Citera
2016-01-04, 00:36
Medlem
Har provat, hon blev assur när jag ställde mig och gjorde te.

Ingen succe alltså, iaf inte om man är ute efter te-sällskap.
Citera
2016-01-04, 00:45
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megalomanin
Har lagt märke till att personer i medelåldern ofta använder uttrycket "dricka te" om one night stands och liknande. Att man på deras tid inte ska rakt ut "vill du följa med mig hem?" utan att man frågade "vill du hem och dricka te?" som ett svepskäl för att göra det mindre genomskinligt vad man egentligen ska hem till varandra efter krogen och göra.

Använder ni er av detta uttryck? Är det någon som vet hur det har uppkommit? I vilken ålder är ni som använder uttrycket? Dricker man faktiskt te på riktigt eller är det uppenbart att te drickandet aldrig kommer äga rum?

Har klurat på detta ett tag, vore tacksam om ni flashbackare kunde reda ut det hela åt mig!

Talesätt och intressant och detta är ett gammalt fint sådant, har man lite stil kan man tillämpa det.

Behöver inte handla om tillfällig sex, men det är en tydlig sexinvit från den som säger det. Man förväntas ha sex om båda är överens om att gå hem och ta en kopp te en sen lördagsnatt. Sedan tror jag det är väldigt sällan som man dricker just te före akten.

Begriper inte den andre begreppet "Ska vi gå hem och dricka te?" så bör man dra öronen åt sig för då är det en obildad människa.

"Är inte min kopp te" och "Är min kopp te" är andra terelaterat uttryck som du säker känner till och som man säger när det är något som inte passar en respektive när det är någon man gillar.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2016-01-04 kl. 00:48.
Citera
2016-01-04, 00:49
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsomIpolis
SKaaaaru meeee heeeem llllllrrrrrr ta nåååra glas ååå sen knulla!

Den är bäst, techeyer är inget för mig.

Den är också väldigt bra och brukar fungera 9 gånger av 10.

Själv brukar jag gå rakt fram till baren efter att jag kommit in på nattklubben och högt skrika "Öhhhhhh.....knulla!!!"
Senast redigerad av apelsinhimlen 2016-01-04 kl. 00:54.
Citera
2016-01-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megalomanin

Ja, det är uppenbart att tedrickandet aldrig kommer att äga rum. Så pass uppenbart att jag blev förvånad en gång när hen i fråga faktiskt serverade te.
Frågas det om kaffe så dricks det kaffe och inget annat.
Frågas det om ett glas vin så dricks vinet före den egentliga aktiviteten.
Citera
2016-01-04, 01:25
Medlem
Xer0s avatar
"Ska du hänga med, ner till dagcenter och dricka te?"

Har ni fö. hört talas om yttrycket "Att få korgen"?
Senast redigerad av Xer0 2016-01-04 kl. 01:28.
Citera
2016-01-04, 03:43
Medlem
Drinkycrows avatar
Är det inte oftast kaffe man säger?

Jag brukar snarare erbjuda vin, öl eller en joint, men det brukar ju då alltså drickas/rökas innan man är naken ens.
Citera
2016-01-04, 08:57
Medlem
Jag är närmre 40 och detta uttryck användes när jag var ung. Det var en fråga om att bjuda hem någon och var inte alltid en inbjudan till ons. Så lite förvirrande kunde det allt vara.
Citera
2016-01-04, 09:13
Medlem
Kommer ifrån en Markooliolåt 😉

Tja! Du,jag känner igen dig.
Har vi gjort det eller skall vi? 😉😁😜
Citera
2016-01-04, 09:51
Medlem
Dom vill få det att låta lite oskyldigt att säga: "Hem och dricka te"
Samma sak som att säga "Hem och se film"

Med andra ord menar dom "Hem och knulla"

Sluta umgås med 40 åringar som vill knulla 20 åriga tjejer, kom igen nu...
Citera
2023-10-14, 02:25
Bannlyst
Fy fan vad jag blev hookad av detta en gång alltså..Året var 2000 och Vildblomman var 23 och ute och roade sig. Hon träffar en kille på 30 som tycker sig också "leta cigaretter" (folk feströkte på den tiden, key?) och inledde ett oskyldigt samtal som leder till att vi lämnar krogen ihop för ett annat ställe. Märker han gör starka inviter (praktstånd han trycker emot mitt ben helt öppet på dansgolvet och allt, jajemän!) men då VB inte känner intresse ignoreras dessa. (Långt från min typ utseendemässigt och alldeles för framfusig) Men han håller mig sällskap en bit hem och frågar då om jag vill upp på te och skitsnack? VB tänker "Sure, why not?" I sin naiva lilla värld då man i min värld inte slänger varann i sängen första kvällen man träffats utan man lär känna varann i lugn och ro för att attraktionen sakta ska växa fram.

Så blev det inte utan VB övertalas långsamt att ingå coitus med vederbörande herre.

Slutsats: Dudes.. Snackas det om tedrickande, SPRING! ..fakking discoraggare..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in