Citat:
Ursprungligen postat av
megalomanin
Har lagt märke till att personer i medelåldern ofta använder uttrycket "dricka te" om one night stands och liknande. Att man på deras tid inte ska rakt ut "vill du följa med mig hem?" utan att man frågade "vill du hem och dricka te?" som ett svepskäl för att göra det mindre genomskinligt vad man egentligen ska hem till varandra efter krogen och göra.
Använder ni er av detta uttryck? Är det någon som vet hur det har uppkommit? I vilken ålder är ni som använder uttrycket? Dricker man faktiskt te på riktigt eller är det uppenbart att te drickandet aldrig kommer äga rum?
Har klurat på detta ett tag, vore tacksam om ni flashbackare kunde reda ut det hela åt mig!

Talesätt och intressant och detta är ett gammalt fint sådant, har man lite stil kan man tillämpa det.
Behöver inte handla om tillfällig sex, men det är en tydlig sexinvit från den som säger det. Man förväntas ha sex om båda är överens om att gå hem och ta en kopp te en sen lördagsnatt. Sedan tror jag det är väldigt sällan som man dricker just te före akten.
Begriper inte den andre begreppet "Ska vi gå hem och dricka te?" så bör man dra öronen åt sig för då är det en obildad människa.
"Är inte min kopp te" och "Är min kopp te" är andra terelaterat uttryck som du säker känner till och som man säger när det är något som inte passar en respektive när det är någon man gillar.