2016-01-03, 21:30
Medlem
teasardigs avatar
Ibland skriver jag insändare. Ibland skickar jag även in dem till någon tidning, t.ex. DN. De blir aldrig publicerade. Jag undrar vilka tricks det finns för att öka sannolikheten att få någon blaska att publicera ens alster? Antingen i pappersform eller på nätet.

Helst vill man ju att någon av de stora, DN, SvD, Expresen eller AB ska ta in insändaren. Vilka mindre spelare med "lägre ribba" finns det? nyheter24 är en, avpixlat (om de håller med) en annan?
Citera
2016-01-03, 21:39
Medlem
Skriv något folk har lätt att fastna för och inte något som bara intresserar dig etc.
Citera
2016-01-03, 21:46
Medlem
Gastarens avatar
Skriv kort. Max 2000 tecken med blanksteg.
Håll dig till ett ämne som intresserar många.
Uttryck dig enkelt, inte för högtravande.
Citera
2016-01-03, 21:59
Medlem
KarlDenMindres avatar
Du måste först grunda ordentligt med att på sociala medier göra PK-inlägg i flera år för att bevisa att du har de rätta åsikterna. Se bara på hur en massa kändisar & tokfeminister ständigt får uppdrag för SVT & tidningar.

Schyffert lyckades ju med konststycket att som skatteplanerande miljonär få folk att tro att han var skatteälskande sosse. Kanske nåt gammalt ironiskt 90-tals skämt han inspirerats av.
Citera
2016-01-04, 00:34
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Antar helt grundlöst att du inte är kändis. För kändisar räcker att man är kändis, för att få sina åsikter publicerade och spridda.

Det du skriver behöver inte innehålla någon form av vettighet. Det du ska göra är att mycket noga studera hur ledarstick är utformade. Du ska studera mycket noga hur de debattartiklar som publiceras är utformade.

Jag tycker mig ana att du tror att bara man har nåt vettigt att säga, så publiceras man. Så är det inte. Studera formen. Studera formen noga. Testa sedan att skicka in två debattartiklar. En som bara bygger på de vettiga åsikter du har, och en andra som bara är utformning, bara är yta. I den senare får du gärna blanda in lite vettigheter, men inte allt för tydligt.

Gör så, och återkom med vilken debattartikel du fick publicerad. Den vettiga eller den till största delen innehållslösa men till utformingen korrekta.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2016-01-04 kl. 00:35. Anledning: rättstavning
Citera
2016-01-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Antar helt grundlöst att du inte är kändis. För kändisar räcker att man är kändis, för att få sina åsikter publicerade och spridda.

Eller tvärt om, som kändis kan man inte skylta med vilka åsikter som helst. Då blir man snabbt en ökändis.

Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Jag tycker mig ana att du tror att bara man har nåt vettigt att säga, så publiceras man. Så är det inte. Studera formen. Studera formen noga. Testa sedan att skicka in två debattartiklar. En som bara bygger på de vettiga åsikter du har, och en andra som bara är utformning, bara är yta.
I min lokaltidning har de knappt några debattartiklar längre, utan det mesta som publiceras där är folk som slår in öppna dörrar. Det går inte att debattera emot en "debattartikel" som bara handlar om extremt självklara saker. Tror inte många orkar läsa klart dem heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in