• 2
  • 3
2025-05-19, 06:28
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Jag har varit medlem i flera paneler, den jag har kvar idag och som är min favorit är norstatpanelen. De ger 1kr per minut. Man kan såklart inte leva på detta men har man 5-10 minuter att slå ihjäl då och då varför inte svara på en undersökning istället för scrolla på facebook? Man kan ta ut presentkort till en mängd affärer. Jag brukar ge familjen 500kr i presentkort på Zalando vid jul / födelsedag.
https://www.norstatpanel.com/sv
Ja, Norstat är jag också med i. Jag undrar om det inte är nån av de övriga som ändrat namn till Norstat, då jag nyligen (några månader sen) automatiskt blev inbjuden till den?
Citera
2025-05-28, 11:49
Medlem
SunshineShoeTrends avatar
En ny funktion kommer snart. Undrar när den här funktionen kommer till Ipsos isay? Ibland så kommer det 5 undersökningar per dag så bra att pausa.

Citat:
Start. Pausa. Återuppta. Tjäna.

Har du någonsin påbörjat en undersökning men tvingats avbryta den för att livet kom emellan?

Kanske fick du ont om tid, blev avbruten eller bara behövde en paus. Tidigare, när du lämnade en undersökning, fanns det ingen väg tillbaka – du förlorade det du fyllt i och därmed chansen att tjäna poäng.

Vi har den perfekta lösningen du har väntat på.

Ipsos iSay lanserar en ny funktion som låter dig fortsätta där du slutade. Nu behöver du inte börja om från början igen.

Nu kan du pausa och gå tillbaka när det passar dig. Kom bara ihåg att undersökningar bara är tillgängliga under en begränsad tid, så det är alltid bäst att fylla i dem så snart du kan.

Varför den här funktionen är viktig
Din tid är viktig

Du har redan lagt ner mycket arbete, så varför skulle du förlora det? Med den här uppdateringen kan du pausa en undersökning och återvända till den senare, och fortsätta precis där du slutade. Ipsos iSay värdesätter din tid, och den här funktionen ser till att den inte går till spillo. Vänta bara inte för länge! Undersökningar löper ut, så det är smart att slutföra dem på en gång om möjligt.

Maximera dina poäng och belöningar

Fler ifyllda undersökningar betyder fler poäng, och fler poäng betyder fler belöningar. Tidigare innebar en avbruten undersökning en förlorad chans. Nu kan du avsluta det du påbörjade och få de belöningar du förtjänar.

Flexibilitet för din livsstil

Ditt schema är oförutsägbart. Oavsett om du behöver gå iväg för ett möte, öppna dörren eller bara ta en paus, så anpassar sig Ipsos iSay nu efter ditt liv. Du bestämmer när du vill starta, pausa och avsluta en undersökning, på dina villkor.

Så här fungerar det
Det är enkelt att använda den här funktionen:

Ofullständiga undersökningar visas i instrumentpanelen under fliken ”Fortsätt”.
Klicka på ”Fortsätt” på den undersökning du vill slutföra.
Fyll i undersökningen och tjäna dina poäng. Så enkelt är det!
Vi rekommenderar fortfarande att du fyller i undersökningar på en gång, när det är möjligt, eftersom tillgängligheten alltid är begränsad.

En mer sömlös undersökningsupplevelse
Ipsos iSay söker alltid nya sätt att göra undersökningar enklare, roligare och mer givande. Den här uppdateringen tar bort frustrationen över att förlora det du redan fyllt i, och ger dig full kontroll över din upplevelse.

Avsluta det du började idag!
Den här funktionen är live nu, men kom ihåg att undersökningar endast är tillgängliga under en begränsad tid.

Missa inte chansen att tjäna poäng.

Logga in för att se om du har några oavslutade undersökningar som väntar!

Logga in på Ipsos iSay nu

https://www.ipsosisay.com/sv-se/isay...A4r-du-slutade
Citera
2025-05-28, 19:14
Medlem
Longfingrets avatar
Nu vet jag inte hur seriösa dom ni nämner här i tråden, men för några år sedan när dessa dök upp,så var det ok om man hade några minuter över, blev några hundra kr över ett år, sedan började många bolag fuska, och kom med 15-20 minuters frågeställningar och när man gjort typ 75 % av frågorna så bröts det med svar att man inte passade in i kategorien dom sökte, då slutade jag då man märkte att dom fakade ,fick dom svaren dom ville utan att betala något,vet inte om ni råkat ut för samma dock!
Citera
2025-05-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Nu vet jag inte hur seriösa dom ni nämner här i tråden, men för några år sedan när dessa dök upp,så var det ok om man hade några minuter över, blev några hundra kr över ett år, sedan började många bolag fuska, och kom med 15-20 minuters frågeställningar och när man gjort typ 75 % av frågorna så bröts det med svar att man inte passade in i kategorien dom sökte, då slutade jag då man märkte att dom fakade ,fick dom svaren dom ville utan att betala något,vet inte om ni råkat ut för samma dock!

Jag vet inte om jag vill dra det så långt, men ibland är det många kvalificeringsfrågor numera..

/Dick
Citera
2025-05-30, 16:50
Medlem
Har någon använt tempsmss för att registrera sig på Ipsos isay? Fungerar det? På Ipsos isay så måste man verifiera sitt telefonnummer för att bli medlem.
Citera
2025-06-06, 17:23
Medlem
Det är svårt att svara på undersökningar på M3panel då om man skriver ålder och kön i början på undersökningar så avbryts det och man får 15 poäng.

Meningslöst att vara medlem på M3panel.
Citera
2025-06-06, 17:35
Det går, man tjänar lite.. men många bäckar små.. jag brukade göra det, blir runt 1000:- om månaden om man är flitig.
Citera
2025-06-07, 10:49
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret
Kan nog hålla med. Gör idag inga undersökningar förutom för medborgarpanelen och den ger inga belöningar eller pengar, den påstår sig väl att mäta på samhälleliga frågor såsom politik eller näraliggande frågor. Nu var det dock länge sedan jag hörde något därifrån så jag har kanske blivit utkastad.

Men jag har också varit med om det där att man fyllt i massvis med frågor och sen så får man svaret att man inte passar in, eller att undersökningen redan är full. Är 100% säker på att de ändå använder mina svar. Men det är länge sen jag gjorde något sånt.

Men för att tala om betalda marknadsundersökningar så är det knappast något som kan försörja sig på eller få ut några direkta extrainkomster från. Något man aldrig någonsin ska göra är att klicka på någon länk på Facebook för att komma till en undersökning. Det slutar alltid med att du aldrig får något, förutom massa jävla spammail och telefonförsäljare på halsen. Det är nog sju åtta år sen jag gjorde den tabben och det tog några månader innan jag blev av med säljare och spam.

Jag fattar att folk vill tjäna extra pengar, särskilt om man har det lite taskigt ställt. Men man får nog ha en viss personlighet för att orka hålla på med sånt. Jag tror det är absolut mycket bättre att gå ut och samla burkar och flaskor efter en konsertkväll om man är uppe snortidigt innan alla ziggisar vaknar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in