Citat:
Ursprungligen postat av
Longfingret
Nu vet jag inte hur seriösa dom ni nämner här i tråden, men för några år sedan när dessa dök upp,så var det ok om man hade några minuter över, blev några hundra kr över ett år, sedan började många bolag fuska, och kom med 15-20 minuters frågeställningar och när man gjort typ 75 % av frågorna så bröts det med svar att man inte passade in i kategorien dom sökte, då slutade jag då man märkte att dom fakade ,fick dom svaren dom ville utan att betala något,vet inte om ni råkat ut för samma dock!
Kan nog hålla med. Gör idag inga undersökningar förutom för medborgarpanelen och den ger inga belöningar eller pengar, den påstår sig väl att mäta på samhälleliga frågor såsom politik eller näraliggande frågor. Nu var det dock länge sedan jag hörde något därifrån så jag har kanske blivit utkastad.
Men jag har också varit med om det där att man fyllt i massvis med frågor och sen så får man svaret att man inte passar in, eller att undersökningen redan är full. Är 100% säker på att de ändå använder mina svar. Men det är länge sen jag gjorde något sånt.
Men för att tala om betalda marknadsundersökningar så är det knappast något som kan försörja sig på eller få ut några direkta extrainkomster från. Något man aldrig någonsin ska göra är att klicka på någon länk på Facebook för att komma till en undersökning. Det slutar alltid med att du aldrig får något, förutom massa jävla spammail och telefonförsäljare på halsen. Det är nog sju åtta år sen jag gjorde den tabben och det tog några månader innan jag blev av med säljare och spam.
Jag fattar att folk vill tjäna extra pengar, särskilt om man har det lite taskigt ställt. Men man får nog ha en viss personlighet för att orka hålla på med sånt. Jag tror det är absolut mycket bättre att gå ut och samla burkar och flaskor efter en konsertkväll om man är uppe snortidigt innan alla ziggisar vaknar.