• 1
  • 2
2016-01-03, 13:15
Medlem
Hej!

surfade lite på datorn och kom in på denna sidan http://www.surveybee.se/?tag=tj%C3%A...FYHVcgodwhwLRg

stämmer det att man kan känna pengar på att göra undersökningar på nätet och sedan får betalt för det eller är det bara som dom lurar en

hade varit tacksam för svar
Citera
2016-01-03, 13:19
Bannlyst
Jag har själv använt mig av liknande tjänster, finns många legitima.
Känner inte till den specifika, men kolla upp refferenser på google.
En bra riktlinje är att om man tjänar mer än 20kr/h så är det oftast inte legitimt.
Citera
2016-01-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tracker97
Hej!

surfade lite på datorn och kom in på denna sidan http://www.surveybee.se/?tag=tj%C3%A...FYHVcgodwhwLRg

stämmer det att man kan känna pengar på att göra undersökningar på nätet och sedan får betalt för det eller är det bara som dom lurar en

hade varit tacksam för svar
Har inte klickat mig in på just det du länkar till men jag vet att det förekommer, de får betalt i sin tur för dina svar, så ja. Lite som att du kan få pengar för att testa olika läkemedel. Finns många sätt att få in extra pengar på
Citera
2016-01-03, 13:20
Medlem
link71s avatar
Oftast så är det ju scam, men de kan vara så du får typ 0.01$ för varje undersökning som du gör , och i mina ögon så skulle jag är det inte värt !
Citera
2016-01-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Oftast så är det ju scam, men de kan vara så du får typ 0.01$ för varje undersökning som du gör , och i mina ögon så skulle jag är det inte värt !
Fast oftast så är det nog inte scam. Men sen om man tycker det är värt eller inte beror nog på vart man bor, alltså vilken ekonomi man lever under, vet många som hade uppskattat timlön på 20kr medan jag själv inte hade känt mig speciellt nöjd.
Citera
2016-01-03, 19:01
Medlem
Ett problem med att företagen köper deltagare för ca 20 kr /h är att urvalet blir väldigt skevt. En stor risk att man får en överrepresentation av arbetslösa ungdomar som svarar. Den som beställt undersökningen bör efterfråga ett genomsnittligt urval av befolkningen. Resultaten i undersökningar är inte värt mycket när man köper ett skevt underlag.
Citera
2016-01-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Ett problem med att företagen köper deltagare för ca 20 kr /h är att urvalet blir väldigt skevt. En stor risk att man får en överrepresentation av arbetslösa ungdomar som svarar. Den som beställt undersökningen bör efterfråga ett genomsnittligt urval av befolkningen. Resultaten i undersökningar är inte värt mycket när man köper ett skevt underlag.
Så sant
Citera
2016-01-03, 22:08
Medlem
Marionettes avatar
I desperation att få in pengar surfade jag runt och sökte efter tips. Hamnade även där TS nämner.

Blev medlem på 3 olika ställen där man efter svarat på undersökningar får antingen en liten summa pengar eller kupong till nått ställe.

För att ens komma upp i poäng för att få ihop tillräckligt att få pengar osv krävs en himla massa tid= inte värt det. Nästan omöjligt.

Många gånger började man att svara på en undersökning och efter 10-20 frågar så sades det något i stil med; du passar inte för denna undersökning. Nähä nä!? Vad är det precis jag suttit och lagt tid på!? För ingenting.

Avregga mig på alla. Oh, oh, just ja. Du får ytterligare presenter genom telefonförsäljare, reklamsms, reklammail osv på köpet
Citera
2016-01-04, 02:09
Medlem
neuron-drones avatar
Jag har skippat alla utom M3-panelen. De brukar ha undersökningar jag platsar i. Det är dåligt betalt men sitter man och slösurfar så blir det en hel del med tiden. Fast det är presentkort man får. Plockade ut 700 i presentkort och då hade jag inte jobbat jättemycket för det. Och M3 ger tröstpoäng om man inte platsar. Det tycker jag är juste.
Citera
2016-01-25, 10:03
Medlem
Tror ni på detta???
Är det värt ett försök?? Någon som har erfarenheter av just detta?
Har iallafall gjort en reggning.

http://www.website.ws/money4real
Citera
2016-01-25, 19:18
Medlem
Försökte med detta för några år sedan. Blev väl lite mer än 20kr/h, kanske 50.

Men om du bor i storstad helst Stockholm är fokusgrupp med fysisk närvaro bättre. Jag är med i ett par stycken bl a http://www.norstat.se/vad-vi-gor/dat...-fokusgrupper/

Brukar ge runt 500 för 2h.
Citera
2017-03-22, 11:02
Medlem
swimp78s avatar
Jag är med på en som heter panel
Tjäna pengar som man kan leva på gör man såklart inte men jag brukar klicka runt nån kvart nu och då så får man lätt ihop till några biocheckar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in