2023-01-11, 21:43
Medlem
Hur länge syns Attentin på drogtest/kiss-prov?
Citera
2023-01-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightshift86
http://www.drugtestscandinavia.se/

Tack för det! Skall ta kontakt med dem och höra vad kostnaden är, står ej på deras hemsida tyvärr.
Citera
2023-01-11, 21:54
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Hur är det med imovane? dyker den upp på drogtest eller är den orelevant? jag menar det e ju en sömnmedicin
Syns på dom flesta vanliga urintest idag.
Citera
2023-01-12, 11:52
Medlem
LeifAxmyrs avatar
Har tagit 2mg ksasol.
Har sett lite olika svar på just alprazolam men hur många dagar tar det innan det inte syns på urinprov?

Finns det något man kan göra för att det ska gå ut snabbare?
Citera
2023-01-12, 12:12
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifAxmyr
Har tagit 2mg ksasol.
Har sett lite olika svar på just alprazolam men hur många dagar tar det innan det inte syns på urinprov?

Det är ingen exakt vetenskap utan flertalet faktorer påverkar hur snabbt det går ur kroppen. Jag föreslår att du söker på "xanor" och "alprazolam" i tråden för att se vad folks erfarenhet är. Det tar generellt sätt mellan 2-4 dagar ungefär vid ett så litet intag.

Vad gäller vad du kan göra för att minska risk för positivt prov finns mängder av tips i trånden. Det som kommer göra den största skillnaden är vid själva provtagningen. Om du har druckit mycket vatten och redan kissat flera gånger den dagen så kommer ditt urin bli utspätt och därmed ha en lägre koncentration av spår från den aktuella drogen. När du lämnar själva provet så börja också med att kissa första tredjedelen i toaletten, sen ta det mittersta kisset i koppen då det kommer vara det urin som är det "renaste".
Citera
2023-01-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifAxmyr
Har tagit 2mg ksasol.

Enligt vänner till mig som tagit mycket ksalol/ Xanor så brukar dom räkna 40% per dygn och då ska det vara med marginal.
Alltså i ditt fall efter 1 dygn = 0,8
Och efter 2 dygn = 0,32
Och efter 3 dygn = 0,08

Detta är inget jag kan garantera själv eftersom jag inte har någon erfarenhet av det själv. Jag vet inte heller vilken cutoff som gäller.
Däremot litar jag på mina vänner som har mycket mycket stor erfarenhet av just ksalol och provtagningar.

Edit.. Kom på nu att jag dessutom träffat på en del folk som hade för vana att ta 2 mg på fredagen för att sen lämna prov på måndagen och vad jag vet klarade sig dessa varenda gång. Så med hänsyn till detta så verkar ju ovanstående uträkning stämma. Men som sagt jag lovar inget!
Senast redigerad av 81032041X6 2023-01-12 kl. 13:05.
Citera
2023-01-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparisss
Hur länge syns Attentin på drogtest/kiss-prov?

Som vanligt amfetamin upp till 4 dygn.
Citera
2023-01-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abus2022
Tack för det! Skall ta kontakt med dem och höra vad kostnaden är, står ej på deras hemsida tyvärr.

Typ 1800 kr
Citera
2023-01-13, 09:50
Medlem
bobbybishs avatar
Hej, hade ett salivtest idag har inte rökt mycket alls tidigare men lyckades röka 5-6 bloss 39h innan.. har använt citronvatten och gurglat som en galning senaste dygnet samt borstat tänderna säkert 20-30 gånger.. vad tror ni?

har läst att cannabisen håller sig i salivet i 8-48h.
Citera
2023-01-13, 18:01
Medlem
LeifAxmyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Det är ingen exakt vetenskap utan flertalet faktorer påverkar hur snabbt det går ur kroppen. Jag föreslår att du söker på "xanor" och "alprazolam" i tråden för att se vad folks erfarenhet är. Det tar generellt sätt mellan 2-4 dagar ungefär vid ett så litet intag.

Vad gäller vad du kan göra för att minska risk för positivt prov finns mängder av tips i trånden. Det som kommer göra den största skillnaden är vid själva provtagningen. Om du har druckit mycket vatten och redan kissat flera gånger den dagen så kommer ditt urin bli utspätt och därmed ha en lägre koncentration av spår från den aktuella drogen. När du lämnar själva provet så börja också med att kissa första tredjedelen i toaletten, sen ta det mittersta kisset i koppen då det kommer vara det urin som är det "renaste".

Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Enligt vänner till mig som tagit mycket ksalol/ Xanor så brukar dom räkna 40% per dygn och då ska det vara med marginal.
Alltså i ditt fall efter 1 dygn = 0,8
Och efter 2 dygn = 0,32
Och efter 3 dygn = 0,08

Detta är inget jag kan garantera själv eftersom jag inte har någon erfarenhet av det själv. Jag vet inte heller vilken cutoff som gäller.
Däremot litar jag på mina vänner som har mycket mycket stor erfarenhet av just ksalol och provtagningar.

Edit.. Kom på nu att jag dessutom träffat på en del folk som hade för vana att ta 2 mg på fredagen för att sen lämna prov på måndagen och vad jag vet klarade sig dessa varenda gång. Så med hänsyn till detta så verkar ju ovanstående uträkning stämma. Men som sagt jag lovar inget!
Tack för svaren! Ungefär 4 dygn alltså.
Hjälper det att t.ex basta för att bli ren snabbare?
Citera
2023-01-14, 16:37
Medlem
SoSolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weedooo
Hej, använde detta forumet som en galning och lusläste allt när jag av olika anledningar tvingades till pisseprov. Jag har lämnat tre gånger i veckan i snart två månader. Alltid ren.

Det är få som skriver om hur det gick så det finns mest frågor men sällan svar, så jag vill ge min verklighet.

Jag hade rökt 8 av 10 dagar i 1,5-2 år, 1-3 spliffar om dagen, blandat brunt och grönt. Slutade tvärt när jag anade att pisseprov skulle komma och lämnade på den 27;e dagen negativt prov och har gjort det sedan dess. Många slänger sig med olika tidsperspektiv hit och dit och det mesta är egentligen massa gissningar.

Jag har hittat en studie från Kriminalvården där man testat intagna. Ingen stor studie, men dock en ganska tydlig bild om hur det fungerar i verkligheten. Här är lirare som rökt i 25 år och drar 30g/veckan som är rena på 116h/5 dygn.
Läs själva och bilda er en uppfattning från verkligheten. Sen som alla andra säger och även Kriminalvårdens forskningsrapport, individuella avvikelser förekommer.

Take care, simma lugnt, och puffa försiktigt..

https://www.kriminalvarden.se/global...abis-i-urinpdf

Tyckte detta var så pass intressant att jag åter tar upp samma rapport:

Ser man till den rapporten tycks många av de försökspersoner vilka testats blivit "ren" och klarar urinprov redan efter en vecka, trots extremt användande tiden innan.

Exempel:

Har brukat cannabis i 15 år, den senaste månaden
flera gånger i veckan. Han har under den senaste veckan intagit 5 gram hasch, varav det senaste
intaget var på kvällen 2008-08-29. Forskningspersonen ankom till anstalt 2008-09-01 kl. 12.00, där
det första provet togs 2008-09-01 kl. 14.20.
Efter 25 timmar erhölls det första negativa resultatet med I8a, motsvarande tid för metod L1 var
149 timmar. Den högsta koncentrationen som uppmättes var 167 ng/ml.

Man, 41 år gammal med ett BMI-värde på 20,7. Har brukat cannabis i 27 år, den senaste månaden
varje dag. Han har under den senaste veckan intagit 30 gram, varav det senaste intaget var 2008-09-
08 kl. 15.00. Det finns ingen uppgift om när forskningspersonen ankom till anstalt, första provet
togs 2008-09-09 kl. 12.00. Efter 116 timmar erhölls det första negativa resultatet med I8a,
motsvarande tid för metod L1 var 236 timmar. Den högsta koncentrationen som uppmättes var
211 ng/ml.

Osv..

Sett till dessa testpersoner tycks ju trots att THC sluta synas ganska fort. Många av personerna i rapporten har som sagt missbrukar under flera år, mängder varje vecka. Låt säga en person vilken sällan röker men som nu röker 4-5 jointar (2-3g), borde då inte urinprov vara lugnt redan efter någon vecka sett till rapportens statistik?
Citera
2023-01-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoSold
Tyckte detta var så pass intressant att jag åter tar upp samma rapport:

Ser man till den rapporten tycks många av de försökspersoner vilka testats blivit "ren" och klarar urinprov redan efter en vecka, trots extremt användande tiden innan.

Exempel:

Har brukat cannabis i 15 år, den senaste månaden
flera gånger i veckan. Han har under den senaste veckan intagit 5 gram hasch, varav det senaste
intaget var på kvällen 2008-08-29. Forskningspersonen ankom till anstalt 2008-09-01 kl. 12.00, där
det första provet togs 2008-09-01 kl. 14.20.
Efter 25 timmar erhölls det första negativa resultatet med I8a, motsvarande tid för metod L1 var
149 timmar. Den högsta koncentrationen som uppmättes var 167 ng/ml.

Man, 41 år gammal med ett BMI-värde på 20,7. Har brukat cannabis i 27 år, den senaste månaden
varje dag. Han har under den senaste veckan intagit 30 gram, varav det senaste intaget var 2008-09-
08 kl. 15.00. Det finns ingen uppgift om när forskningspersonen ankom till anstalt, första provet
togs 2008-09-09 kl. 12.00. Efter 116 timmar erhölls det första negativa resultatet med I8a,
motsvarande tid för metod L1 var 236 timmar. Den högsta koncentrationen som uppmättes var
211 ng/ml.

Osv..

Sett till dessa testpersoner tycks ju trots att THC sluta synas ganska fort. Många av personerna i rapporten har som sagt missbrukar under flera år, mängder varje vecka. Låt säga en person vilken sällan röker men som nu röker 4-5 jointar (2-3g), borde då inte urinprov vara lugnt redan efter någon vecka sett till rapportens statistik?

Det intressanta i detta fallet är kreatinhalten. Jag läste en liknande rapport gjord inne på en anstalt där det visade sig att typ 1/4 kreatinin gjorde att ug skulle dubblas eller till och med tas x2.5
Senast redigerad av brasnyggman 2023-01-14 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in