Citat:
Ursprungligen postat av
Weedooo
Hej, använde detta forumet som en galning och lusläste allt när jag av olika anledningar tvingades till pisseprov. Jag har lämnat tre gånger i veckan i snart två månader. Alltid ren.
Det är få som skriver om hur det gick så det finns mest frågor men sällan svar, så jag vill ge min verklighet.
Jag hade rökt 8 av 10 dagar i 1,5-2 år, 1-3 spliffar om dagen, blandat brunt och grönt. Slutade tvärt när jag anade att pisseprov skulle komma och lämnade på den 27;e dagen negativt prov och har gjort det sedan dess. Många slänger sig med olika tidsperspektiv hit och dit och det mesta är egentligen massa gissningar.
Jag har hittat en studie från Kriminalvården där man testat intagna. Ingen stor studie, men dock en ganska tydlig bild om hur det fungerar i verkligheten. Här är lirare som rökt i 25 år och drar 30g/veckan som är rena på 116h/5 dygn.
Läs själva och bilda er en uppfattning från verkligheten. Sen som alla andra säger och även Kriminalvårdens forskningsrapport, individuella avvikelser förekommer.
Take care, simma lugnt, och puffa försiktigt..
https://www.kriminalvarden.se/global...abis-i-urinpdf
Tyckte detta var så pass intressant att jag åter tar upp samma rapport:
https://www.kriminalvarden.se/global...abis-i-urinpdf
Ser man till den rapporten tycks många av de försökspersoner vilka testats blivit "ren" och klarar urinprov redan efter en vecka, trots extremt användande tiden innan.
Exempel:
Har brukat cannabis i 15 år, den senaste månaden
flera gånger i veckan. Han har under den senaste veckan intagit 5 gram hasch, varav det senaste
intaget var på kvällen 2008-08-29. Forskningspersonen ankom till anstalt 2008-09-01 kl. 12.00, där
det första provet togs 2008-09-01 kl. 14.20.
Efter 25 timmar erhölls det första negativa resultatet med I8a, motsvarande tid för metod L1 var
149 timmar. Den högsta koncentrationen som uppmättes var 167 ng/ml.
Man, 41 år gammal med ett BMI-värde på 20,7. Har brukat cannabis i 27 år, den senaste månaden
varje dag. Han har under den senaste veckan intagit 30 gram, varav det senaste intaget var 2008-09-
08 kl. 15.00. Det finns ingen uppgift om när forskningspersonen ankom till anstalt, första provet
togs 2008-09-09 kl. 12.00. Efter 116 timmar erhölls det första negativa resultatet med I8a,
motsvarande tid för metod L1 var 236 timmar. Den högsta koncentrationen som uppmättes var
211 ng/ml.
Osv..
Sett till dessa testpersoner tycks ju trots att THC sluta synas ganska fort. Många av personerna i rapporten har som sagt missbrukar under flera år, mängder varje vecka. Låt säga en person vilken sällan röker men som nu röker 4-5 jointar (2-3g), borde då inte urinprov vara lugnt redan efter någon vecka sett till rapportens statistik?