Citat:
Ursprungligen postat av
nextlife
”The introduction of LC-MS as a routine laboratory technique has enabled the benefits of High Performance Liquid Chromatography (HPLC) separation techniques to be linked to the high sensitivity and specificity of MS.2–4 This has assisted in the development of drug testing in oral fluid due to the relatively small sample volumes that are usually collected”
Är det kanske så att du läst källor där det är på tal om standardtest gällande salivprov, där det framgår x långt tid på drogerna du vill ha svar på hur längde dessa är detekterbara?
Vad jag förstår det som så är just analys när det gäller salivprov något jag skulle oroa mig över personligen. Är ditt prov redan ivägskickat?
Nej jag har inte tagit provet än. Det som läkaren säger är att dessa analyser är bra därför att de kan sppr runt 150 substanser inkl RC droger och skilja på om någon tagit amfetamin eller dex eller lisdex.
Han säger att thc bara funkar i 24 timmar, men amfetamin säger han "När det gäller amfetamin är dock salivanalysen bättre och blir positiv upp till 8 dagar efter senaste intag."
"Upp till" dessutom. Så det är absolut ingen märkvärdig analys tycker jag.
Jag vill dock ha svaret om specifikt diazepam på akademiska. När de vill man ska göra drogtest skickar de kallelse och du brukar få minst en vecka på dig. Man kan sen ringa och sjukanmäla sig och be om ny tid om man vill vinna lite tid. Jag tar inga andra droger längre än cannabis och diazepam så det är just bensot jag vill få svar om.