2021-06-04, 19:28
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnVaNdArNaMn.
Hej nu är det så att jag har ett blod och urintest inbokat den 2021-06-09 pga att anställningen jag har sökt mig till kräver detta. Är inte en frekvent rökare utan röker cannabis då och då. Nu var det så att senaste gången jag rökte var 31 maj och så har jag kanske rökt med 2-3 veckors mellanrum innan det i ett litet tag, ett litet tag d.vs 3 månader kanske. Är jag körd?

Ganska mager kille väger 62 kg 182 lång <-- sett att detta kan vara viktigt. Vet att allt är individuellt men vill ha en bra uppskattning.

Jag tror du är ren kompis
Återkom med resultat
Citera
2021-06-05, 10:53
Medlem
När det gäller analoger och derivat på tex ketamin. Ger det utslag på urinprov multisticka och lab?
Citera
2021-06-07, 09:40
Medlem
MelissaSweets avatar
Kratom
Hej! Försökt scrolla bakåt men hittar inget.
Kan man ta test för att se det? Vad är det för test isf?
Är det vanligt att det är med i testning, t ex inför adhd behandling?
Och, hur länge är man positiv?

Tack som fan på förhand!
Citera
2021-06-07, 20:05
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelissaSweet
Kratom
Hej! Försökt scrolla bakåt men hittar inget.
Kan man ta test för att se det? Vad är det för test isf?
Är det vanligt att det är med i testning, t ex inför adhd behandling?
Och, hur länge är man positiv?

Tack som fan på förhand!
Jag är inte positiv på multi10-sticka iaf men det finns folk som säger att dom visat positivt på alla möjliga opioider.
Finns salivprov och går att se mitragynin på analys i ca 7 dagar men misstänker dom inte att du går på just kratom lär dom inte komma på tanken att kolla det.
Citera
2021-06-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkeeefterblivna
Fortfarande inge piss och min fotboja avslutas om några få dagar, Ska få övervakning 1 år , Någon som vet om de är pisstvång under den tiden som de är med fotboja ifall dom vill ha det?

Pissade samma dag ja fick bojan och då var ja negativ. Inge mer piss på en boja på lite mer än 2 mån.

När jag hade övervakning sade min övervakare att efter vf så har kriminalvården/frivården inte någon rätt att begära tester. Däremot kan de ju säkert ha viss kontakt med polis och hindra om att "den här personen kan vara smart att testa".
Så om infon jag fick var korrekt så ska inte frivården kunna begära tester efter att du blivit av med bojan då det sker i samband med vf.
Citera
2021-06-07, 23:27
Medlem
Någon som vet hur bra tester previa använder? Är det 20 eller 50? Vad står nl för?

Väger ca 75 ca 175, ca 15-20% kroppsfett 30+, har ett pissprov kommande pga anställning hur länge bör jag vänta innan jag är grön?
Börjat träna idag igen styrka + kondition, går konstant i mitt yrke så blir ett par timmar om dagen, rökt sen torsdags - söndags fint gräs ca2g) innan det lite hasch förra helgen och innan ganska mkt säg ca 7-8g gräs iaf på veckan helgen. Hur fucked är jag. Beställt ett gäng tester av olika klasser. Alla CE märkta.
Citera
2021-06-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullafisken
När jag hade övervakning sade min övervakare att efter vf så har kriminalvården/frivården inte någon rätt att begära tester. Däremot kan de ju säkert ha viss kontakt med polis och hindra om att "den här personen kan vara smart att testa".
Så om infon jag fick var korrekt så ska inte frivården kunna begära tester efter att du blivit av med bojan då det sker i samband med vf.
Kriminalvården kan begära UP men som hos alla myndigheter har du rätt att neka men då kan det räknas som positivt eller då kan du bli tvingad till blodprov. Kriminalvården är där för att vårda folk från kriminalitet och att bruka narkotika är kriminellt i sverige.
Citera
2021-06-08, 17:00
Medlem
Hej! Första gången jag skriver ett inlägg, ursäkta i förväg om jag klantar mig på nåt sätt..
Har rökt cannabis regelbundet sen jag var tonåring (nu tickar mot 50), nu senaste halvåret lite mindre men minst 3 ggr/v. Å nu pga sjukskrivning (& en sur läkare) var jag tvungen att lämna UP & BP för bl.a. droger. Vägrade första gången & bytte vc som sa att de skulle ta samma tester ändå. Jag har i tre veckor tränat nästan dagligen, badat varmt, bastat, ändrat kosten, druckit citronvatten så in i helvete & beställt hem egna tester (plus fick två av kompis som jobbar inom vården). Sköt upp första besök/test på ny vc i några dagar ("pga ev corona") för jag tyckte att linjerna på testet var för svaga. Beställt test visade negativt hemma på 20, 50 & 100 ng samma dag jag skulle till vc & lämna. På vc blir UP övervakat (!!) vet inte anledningen till det men de har väl sina misstankar. Jag är skitnojjig för att det ska synas nåt på tester hos vc ändå! Skickar de testerna till något specialställe om de misstänker drogmissbruk, någon som vet? Och vet någon vilket ng som används inom sjukvården? Kollar 1177 hela tiden, BP kommit in som negativt men finns ingen anteckning om UP (lämnade BP på morgonen & UP efter lunch). Sitter & trycker atarax mot ångesten nu, pallar inte bli av med körkort & få strul med myndigheter & jobb. Går det att skylla på att jag tagit CBD-olja (det har jag då inte använt mig av) som en utväg? Ser att alla inte alltid får svar men jag hoppas någon kan hjälpa mig att (förhoppningsvis) lugna nerverna.
Senast redigerad av Griink 2021-06-08 kl. 17:27.
Citera
2021-06-08, 18:06
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griink
Hej! Första gången jag skriver ett inlägg, ursäkta i förväg om jag klantar mig på nåt sätt..
Har rökt cannabis regelbundet sen jag var tonåring (nu tickar mot 50), nu senaste halvåret lite mindre men minst 3 ggr/v. Å nu pga sjukskrivning (& en sur läkare) var jag tvungen att lämna UP & BP för bl.a. droger. Vägrade första gången & bytte vc som sa att de skulle ta samma tester ändå. Jag har i tre veckor tränat nästan dagligen, badat varmt, bastat, ändrat kosten, druckit citronvatten så in i helvete & beställt hem egna tester (plus fick två av kompis som jobbar inom vården). Sköt upp första besök/test på ny vc i några dagar ("pga ev corona") för jag tyckte att linjerna på testet var för svaga. Beställt test visade negativt hemma på 20, 50 & 100 ng samma dag jag skulle till vc & lämna. På vc blir UP övervakat (!!) vet inte anledningen till det men de har väl sina misstankar. Jag är skitnojjig för att det ska synas nåt på tester hos vc ändå! Skickar de testerna till något specialställe om de misstänker drogmissbruk, någon som vet? Och vet någon vilket ng som används inom sjukvården? Kollar 1177 hela tiden, BP kommit in som negativt men finns ingen anteckning om UP (lämnade BP på morgonen & UP efter lunch). Sitter & trycker atarax mot ångesten nu, pallar inte bli av med körkort & få strul med myndigheter & jobb. Går det att skylla på att jag tagit CBD-olja (det har jag då inte använt mig av) som en utväg? Ser att alla inte alltid får svar men jag hoppas någon kan hjälpa mig att (förhoppningsvis) lugna nerverna.

Ja. Fy fan vad det ska vara jobbigt att vara en fredlig stoner i detta land !!!!

Prova att säga att du åt något cannabis frö hälsokost som du köpte hos Mohammeds hälsokost. Läst i tråden att sådan kan fungera ibland
Men annars kan du nog vara lugn. Förresten om det är på labb så är gränsen 10ng för missbruks analys. Iallafall i Skåne
Citera
2021-06-08, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Ja. Fy fan vad det ska vara jobbigt att vara en fredlig stoner i detta land !!!!

Prova att säga att du åt något cannabis frö hälsokost som du köpte hos Mohammeds hälsokost. Läst i tråden att sådan kan fungera ibland
Men annars kan du nog vara lugn. Förresten om det är på labb så är gränsen 10ng för missbruks analys. Iallafall i Skåne

Verkligen! Med tanke på tidsperioden jag rökt är det ju knappast anledningen till att jag mår skit & inte orkar jobba.

Alltså du menar typ säga jag käkat hampafrön i en sallad på nån "alternativ restaurang" el liknande? Jag käkade ju trots allt lunch mellan BP & UP. Tack för tips & svar, uppskattas som fan!

Har också läst i tråden att det räcker med svagt streck för att det ska tolkas som negativt, hoppas att det stämmer för då kanske jag t.o.m klarar 10 ng om det skulle skickas på analys
Citera
2021-06-08, 20:32
Medlem
Hej har ätit ikto i ca 3 veckor som högst 8mg för att somna efter tjack små doser dagligen
Nu e vissa misstänksamma
När kan jag lämna negativt provsvar?
Tjacket tar väl 4 dagar och bli ren av som längst

Safecare Biotech
Bensodiazepin drogtest Dipcard kommer användas vid testerna

Oxazepam: 300
Alprazolam: 196 ng/ml
a-Hydroxyalprazolam: 1,262 ng/ml
Bromazepam: 1,562 ng/ml
Chlordiazepoxide: 781 ng/ml
Clobazam: 98 ng/ml
Klonazepam: 781 ng/ml
Delorazemap: 1,562 ng/ml
Desalkylflurazepam: 390 ng/ml
Diazepam: 195 ng/ml
Estazolam: 2,500 ng/ml
Flunitrazepam: 390 ng/ml
Lorazepam: 1,562 ng/ml
Midazolam: 12,500 ng/ml
Nitrazepam: 98 ng/ml
Norchlordiazepoxide: 156 ng/ml

Samma tillverkare för att kolla anfetamin Cut-off: 1000 ng/ml

Tacksam för svar
Citera
2021-06-08, 20:40
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griink
Alltså du menar typ säga jag käkat hampafrön i en sallad på nån "alternativ restaurang" el liknande?

Ja. Eller att du använde någon hälsokost med cannabis i (vilket är en hel del, och kanske kan ge extremt små utslag på prov)
Kör annars med att du gick förbi en luffare på stan som rökte och fick indirekt i dig rök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in