2021-05-26, 18:38
Medlem
Tja

Har rökt ca 3 g, brunt från 23 /4 till 9/5, vikt ca 90 kg, relativt fysiskt aktiv. UP den 28/5, altså 19 dagar sedan sista gången. Innan dess inte rökt på minst 6 månader. Borde vara lugnt?
Citera
2021-05-26, 20:59
Medlem
Kan NEP ge utslag på något utökade standard stickor?

Tagit idag o lämnar urinprov imorgon.

Får en känsla att det kan påvisa både på kokain(COC) och amfetamin(AMP). Men vet någon?

Kan 3-HO-PCE samt 3F-PCP ge utslag på något?
Senast redigerad av IgOh 2021-05-26 kl. 21:08.
Citera
2021-05-27, 00:01
Bannlyst
Är det verkligen så att Etizolam inte syns på stickprov? Flera som säger.
Citera
2021-05-27, 06:32
Medlem
vadsadusadus avatar
Tagit 40 mg Zolpidem 5 dagar innan blodprov där de testar för just Zolpidem. Fick mig att fundera.

Tänkte på det här med saliv, urinprov och blodprov. Varför väljer man en sak och inte en annan? Varför tar vissa läkare blodprov medan en annan tar pisseprov för exakt samma "misstanke"? Är något mer tillförlitligt än det andra?

Har kollat runt lite här i trådarna efter moderators meddelande, och hittat ganska bra info om hur lång detektionstiden är i saliv och urin.
Men jag saknar detektionstider i blodprov, det hittar jag ingen info om.
Särskilt nyfiken är jag också på hur länge zolpidem syns i blodet.
Citera
2021-05-27, 12:48
Medlem
Tjena!

Blev skickad på en hälsokontroll hos företagshälsovården och självklart utfördes ett slumpmässigt drogtest. Testet var ett salivtest med 2 stickor man stoppade in i munnen, jag tror att det var av märket Quantisal. Glömde bort att ifrågasätta och står inte på pappret jag fick ut.

Jag rökte en DMT senast i tisdags och var på LSD för 14 dagar sen. Jag drog även 2-3 mindre banor ketamin för 15 dagar sedan. Hur orolig borde jag vara för att någon av dessa substanserna skulle komma upp i denna screeningen. Om jag har förstått det rätt bör jag vara ren från samtliga substanser några dagar efter konsumtion, DMT efter några timmar.
Har någon av er erfarenhet rörande detta och kan bekräfta detta. Känns som jag sitter och nojjar helt i onödan.

Rökte även dagligen tidigare men slutade helt med gräset för 32 dagar sedan, har pissat rent i 2 veckor så detta bör väll inte heller synas på dessa testerna?

Får förhoppningsvis tillbaka negativa resultat nästa vecka för annars sitter man lite i skiten...
Citera
2021-05-27, 13:01
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Tagit 40 mg Zolpidem 5 dagar innan blodprov där de testar för just Zolpidem. Fick mig att fundera.

Tänkte på det här med saliv, urinprov och blodprov. Varför väljer man en sak och inte en annan? Varför tar vissa läkare blodprov medan en annan tar pisseprov för exakt samma "misstanke"? Är något mer tillförlitligt än det andra?

Har kollat runt lite här i trådarna efter moderators meddelande, och hittat ganska bra info om hur lång detektionstiden är i saliv och urin.
Det enda som verkar säkert när det gäller blodprov och tider, är att det syns kortare tid än UP/saliv.
Tror du får nöja dig med det om inte någon användare har något mer konkret.
Citera
2021-05-27, 13:49
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det enda som verkar säkert när det gäller blodprov och tider, är att det syns kortare tid än UP/saliv.
Tror du får nöja dig med det om inte någon användare har något mer konkret.

Jag tackar för svaret!
Borde alltså visa rent på blodprovet på tisdag om jag fattar det rätt.
Citera
2021-05-27, 14:17
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jag tackar för svaret!
Ja, troligen. Uppdatera gärna resultatet här i tråden.
Citera
2021-05-27, 14:19
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ja, troligen. Uppdatera gärna resultatet här i tråden.

Det ska jag, det kanske hjälper andra framöver.
Citera
2021-05-27, 16:25
Citat:
Jag tackar för svaret!

Ja. Har skrivit det här antal gånger i den här tråden men i regel säger man ca 48h om allt i blodet i princip. Har hänt att jag torskat på THC på blodprov och det var ca 48h efter intag så det är inte 100% men skulle vilja säga att det är väldigt säkert.
Citera
2021-05-27, 18:39
Medlem
Inkommers avatar
Citat:

Jag väntar på svar på UP och BP efter att ha käkat 30mg 24h innan testerna.
Har frågat läkare och läkemedelsupplysningen på 1177. Alla har sagt att jag kan vara lugn när det gäller BP men att UP är osäkert.
Angående blodet har jag fått svar att det ska vara borta efter 15 timmar. Blir väl någon timme extra om du käkat 40mg
Citera
2021-05-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Är det verkligen så att Etizolam inte syns på stickprov? Flera som säger.

Etizolam syns på en del Multistickor. vet dock inte exakt vilka, men vet folk som pissat positivt på behandlingshem jag varit på och det har alltså varit stickor inte analys.

går man på Laro tex och har Metadon elr Buprenorfin så slår det Larm alltid om du käkar Etizolam iomed dom analyserar alla prov. åtminstone i staden jag bor i.

Och från och med i år så kommer även Etizolam att synas på Saliv test (den där äckliga vätskan du ska ha i munnen i 2minuter och sedan spotta ut i en kopp och därefter spotta en extra gång i koppen) Dom har kört en Upgrade och lagt till en jädra massa nya substanser och alla Salivtest skickas väll in och analyseras av företaget som erbjuder produkten antar jag.

Så att Etizolam inte skulle synas på prover idag 2021 det kan jag inte hålla med om. men kanske finnas något ställe nånstans som kör med gamla metoder och tester och därmed inte ser etizolam vid prov. men det kan inte va många ställen de inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in