2016-05-10, 02:41
Medlem
moffekoffes avatar
Någon som vet hur lång tid det tar att bli ren från Acryl fentanyl / Acrylfentanyl?
Citera
2016-05-10, 16:31
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Någon som skulle kunna tippa på hur många bloss man kan ta av bra röka för att sedan vara ren samma dag veckan efter, om man är ca 1,76 och väger 74 kg, har bra ämnesomsättning och tränar 5 dagar i veckan.
Gränsen för mig går vid ca: 2-3 bloss.

MVH
HYST
Citera
2016-05-10, 19:09
Medlem
audios avatar
Fredag drog jag kanske 5 st linor kola och sista drogs väl någon gång lördag morgon vid 4-tiden skulle jag tro. Pissade idag genom jobbet (obligatoriskt) strax efter 14:00. Hur stor är chansen att jag åker dit? Inte dragit kola sen kanske ett år tillbaka eller sysslat med andra droger under tiden eller haft tidigare missbruksproblem. Finns det något övertygande att bortförklara det om det visar sig att det är positivt och blir inkallad till kontoret? Är sjukt nojjig just nu.
Citera
2016-05-10, 19:24
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audio
Fredag drog jag kanske 5 st linor kola och sista drogs väl någon gång lördag morgon vid 4-tiden skulle jag tro. Pissade idag genom jobbet (obligatoriskt) strax efter 14:00. Hur stor är chansen att jag åker dit? Inte dragit kola sen kanske ett år tillbaka eller sysslat med andra droger under tiden eller haft tidigare missbruksproblem. Finns det något övertygande att bortförklara det om det visar sig att det är positivt och blir inkallad till kontoret? Är sjukt nojjig just nu.
Jag förstår att du är nojig, det finns en risk att du torskar. Jag vågar inte ge dig något besked, även om du har chanser att klara dig. Ett gränsfall.

Vad jag kan säga är att det hade sett betydligt mörkare ut om du festade lördag-söndag istället.

MVH
HYST
Citera
2016-05-10, 19:43
Medlem
audios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Jag förstår att du är nojig, det finns en risk att du torskar. Jag vågar inte ge dig något besked, även om du har chanser att klara dig. Ett gränsfall.

Vad jag kan säga är att det hade sett betydligt mörkare ut om du festade lördag-söndag istället.

MVH
HYST
Drack mycket vatten och pissade några ggr under dagen samt pissade precis innan provet. Läste någonstans att det kan eventuellt hjälpa att "vattna" ut provet eller är det hopplöst? Ångrar idag att man inte sjukskrev sig.
Citera
2016-05-10, 19:46
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Drack mycket vatten och pissade några ggr under dagen samt pissade precis innan provet. Läste någonstans att det kan eventuellt hjälpa att "vattna" ut provet eller är det hopplöst? Ångrar idag att man inte sjukskrev sig.
Nej, det är långt ifrån hopplöst. Att du hydrerade litet innan provet ökade på chanserna rejält. Lycka till!
Citera
2016-05-10, 19:53
Medlem
audios avatar
Citat:
Nej, det är långt ifrån hopplöst. Att du hydrerade litet innan provet ökade på chanserna rejält. Lycka till!
På riktigt? En timme innan om det spelade någon roll.
Citera
2016-05-10, 19:57
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
På riktigt? En timme innan om det spelade någon roll.
Ja, koncentrationen av kokainmetaboliterna i urinen förminskas vid hydrering.
Har du riktigt tur hjälpte dig detta att komma under cutoff, eftersom du låg på gränsen.

Uppdatera gärna sedan. Spännande.

MVH
HYST
Senast redigerad av Hysteria90 2016-05-10 kl. 20:04.
Citera
2016-05-10, 20:11
Medlem
audios avatar
Citat:
Ja, koncentrationen av kokainmetaboliterna i urinen förminskas vid hydrering.
Har du riktigt tur hjälpte dig detta att komma under cutoff, eftersom du låg på gränsen.

Uppdatera gärna sedan. Spännande.

MVH
HYST
Ska jag absolut göra. Tack för hjälpen!

Edit:
Kan vikt avgöra någon skillnad kontra mängden kokain?
Senast redigerad av audio 2016-05-10 kl. 20:18.
Citera
2016-05-10, 20:43
Medlem
Eirs avatar
Hej alla!

Jag sitter lite i klistret nu minst sagt.
Jag har varit sjukskriven från jobbet och gått hos psykiatrin i 2 år nu, och i samma veva
så började jag ta Tem/Sub mer och mer och till slut blev jag fast. Mina läkare har aldrig
misstänkt något, men tyvärr har jag fått en psykolog nu som vill ta ett urinprov!
Inte för att någon misstänker mig, utan det är tydligen psykologens "grej" att ta
urinprov på alla sina patienter. Men jag har både Bup och Benso i kroppen.

Dock så kommer jag troligtvis få urin av en bekant som är helt ren och förhoppningsvis
samma dag som jag har mitt läkarbesök.

Jag tänkte ha dubbla trosor på mig (jag är tjej, ja, haha) och i den första trosan så tänkte
jag ha en påse med detta urin och så sticker jag hål i påsen och låter det rinna ned i koppen. Jag tänkte ha en lång t-shirt/tunika eller klänning på mig som om någon skulle se mig så skulle plagget dölja att jag har ytterligare ett par trosor på mig.

Psykiatrin är inte alls lika hårda som på missbruksmottagningen
, man får vara själv på toan och dom två gångerna jag "försökte kissa men det gick inte" på psykiatrin så kan jag minnas att det nog var ett helt vanligt badrum fast med en stor spegel på ben. Inte ens en lucka för att ställa koppen i eller något "titthål" eller speglar som personal ser igenom var där. Det var en från personalen som följde med in men frågade om det var okej och jag sa försiktigt att jag helt ville vara ensam för "jag hade svårt att kissa", men hon tog alla mina saker. Jag kommer nog få vara helt ensam i detta vanliga badrum och de använder enkla stickor.

Det kanske finns ett titthål, jag vet inte, därför tänkte jag krångla till det med att ha urinet innanför trosan och sticka hål, för annars kunde jag bara ha påsen i en ficka och bara hälla i koppen, men den risken vågar jag inte ta.

Men min stora fråga är: Kan dom på enkla stickor ändå märka att det inte är mitt?
För urinet jag kommer få är från en kille, och jag är ju tjej. Urinet kommer väl vara rätt
varmt ändå eftersom de kommer ligga mellan mina ben, men man vet aldrig.
Det kan hända att jag får det 1-2 dagar innan mitt läkarbesök, kan man ha urin i kyl/frys ett tag
och tina upp det och det är helt okej? Att inte själva färskheten syns?

Jag läste att moderatorn Morfar hade skrivit att på "vanliga" stickor så kollar dom kreatinin, oxidant och pH värde så att man inte har fuskat, men vad menas ned det egentligen?
Om man typ har kommit med äppeljuice? För jag kommer ändå ha riktigt urin med mig?

Är tacksam för all information och tips ( dock inte elakheter )
Citera
2016-05-10, 20:45
Medlem
Tobelinos avatar
Tjena gubbar. Tog typ 3 bloss av en spliff i lördags på kvällen och har pissprov imorgon på morgonen. Det borde väl inte vara några problem eller?
Citera
2016-05-10, 21:05
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ska jag absolut göra. Tack för hjälpen!

Edit:
Kan vikt avgöra någon skillnad kontra mängden kokain?
Jo, men vikten har väldigt liten betydelse i ditt fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Eir
Men min stora fråga är: Kan dom på enkla stickor ändå märka att det inte är mitt?
För urinet jag kommer få är från en kille, och jag är ju tjej. Urinet kommer väl vara rätt
varmt ändå eftersom de kommer ligga mellan mina ben, men man vet aldrig.
Det kan hända att jag får det 1-2 dagar innan mitt läkarbesök, kan man ha urin i kyl/frys ett tag
och tina upp det och det är helt okej? Att inte själva färskheten syns?
Det finns stickor som kollar kreatinhalten, men dessa är ovanliga. Vet inte om psykiatrin kollar kreatinhalten, skulle inte förvåna mig.

Ja, du kan förvara urinen i frysen ett tag (ej kylen).

Vilket kön urinen tillhör framgår bara av DNA-analys och det görs aldrig vid drogtest.

Visst är det enklare att fuska med någon annans urin som tjej.

Äppeljuice och andra vätskor än urin förstör stickan och gör så att C-strecket (kontrollstrecket) blir svagt.

Förvånar mig att så få svenskar vet att urin böjs urinen och inte urinet :P

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Tobelino
Tjena gubbar. Tog typ 3 bloss av en spliff i lördags på kvällen och har pissprov imorgon på morgonen. Det borde väl inte vara några problem eller?
Du klarar dig med största sannolikhet. Det finns inget fog för att du skall gå omkring och noja.

MVH
HYST
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in