2016-05-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Varför prövar du inte att söka på folk som har saker på recept och är oroliga för att torska, då ser du att dom får samma jävla svar som du med lär få, dvs om du har det på recept, varför i helvete oroa dig då. Fast just det där, kan ju också vara otroligt svårt för logiken att koppla ihop. Läkare ger en recept på en medicin som är narkotikaklassad, och du ska sedan undvika polisen för att inte "torska" på det, eller fuska på ett prov på jobbet? Använd din jävla logik!! Och varför i helvete skulle du försöka skylla över ett positivt prov på tramadol eller citodon, som du inte, verkar det som, har recept på. Fentanyl är inget opiat heller så fentanyl ger inte utslag på opiater, och ja, dom kan se att det är fentanyl du tagit. Testa som sagt att söka och läsa själv. 2 min på Google och du hade haft dina svar.

Tramadolen skulle jag säga att du är ren från. Jag själv pissar en gång i veckan och äter tramadol på dagar då jag enligt mina uträkningar kan äta på för att klara mig på nästa piss. Läs mina tidigare inlägg så kanske du får dig ett liten aning. Enligt egna urinprover så är jag ren på söndagen efter 200 mg på tisdagen och 300 mg på onsdagen.

Är man orolig vill man gärna ha svar från nån som har kunskap, även om man googlar. Vad det verkar så har vissa tester med fentanyl på och vissa har det inte. Det verkar helt olika och man har endast tur om fentanyl inte finns med på just det testet man ska ta!
Citera
2016-05-09, 15:10
Medlem
Någon här som VET om syntetiskt urin fungerar på screening analys för företag?
http://smoketower.com/cleanurin-100-...ml?search=Urin Denna
Citera
2016-05-09, 16:18
Medlem
AndersEklunds avatar
4 st Citodon 30 mg på en Måndag, ren på måndagen därefter, om det är någon som behöver denna info i framtiden. Skulle tro jag var ren för längesen dock
Citera
2016-05-09, 18:49
Medlem
Hur lång spårtid har elvanse?
Citera
2016-05-09, 19:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetStitches
Snabb hjälp sökes, tog en blå. Alltså alprazolam i lördags, jag väger 81 kg, tar aldrig benso och tränar varje dag. Nu ringde dom från analysenhet en för körkortet.. Hur länge bör jag undvika dom?

Om under 3-4 mg är du grön i morgon tisdag, no probs.
Citera
2016-05-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Det är f.ö. inte heller försvarbart att använda skattepengar inom vården till att sitta och verkligen granska så att du följer ditt recept till punkt och pricka.

Det är inte för SÄPO du ska lämna drogtest och heller inte till ett behandlingshem.

Du ska lämna för en arbetsgivare.

Sen är det ju lämpligt att hålla sig så nykter som möjligt på jobbet. Om det inte fungerar och du uppenbart verkar drogpåverkad och uppfattas som avtrubbad - trots ditt recept - kan man ju diskutera lämpligheten i att ha dig anställd, kan jag tycka. Det är en bedömningsfråga helt enkelt.

Syns det på drogtester vilken styrka/mängd fentanyl man intagit? Typ 10 mikrogram eller 100?
Mvh
Citera
2016-05-09, 20:53
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjompisen93
Syns det på drogtester vilken styrka/mängd fentanyl man intagit? Typ 10 mikrogram eller 100?
Mvh
Nej, däremot kan man se på laboratorium hur stor koncentrationen är i urinen. Detta mäts i nanogram per milliliter.
Citera
2016-05-09, 20:59
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Är man orolig vill man gärna ha svar från nån som har kunskap, även om man googlar. Vad det verkar så har vissa tester med fentanyl på och vissa har det inte. Det verkar helt olika och man har endast tur om fentanyl inte finns med på just det testet man ska ta!
Nej, man har otur om fentanyl är med. För dig är detta fortfarande en icke-fråga eftersom du har fentanyl på recept.

MVH
HYST
Citera
2016-05-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Nej, man har otur om fentanyl är med. För dig är detta fortfarande en icke-fråga eftersom du har fentanyl på recept.

MVH
HYST

Hur visar jag att jag har det på recept? Vill ogärna dra ut historik från Apoteket då det inte ser så kul ut...
Ringer jag läkaren som ordinerade det eller visar jag förpackningen med mitt namn på?
Citera
2016-05-09, 23:03
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Hur visar jag att jag har det på recept? Vill ogärna dra ut historik från Apoteket då det inte ser så kul ut...
Ringer jag läkaren som ordinerade det eller visar jag förpackningen med mitt namn på?
Jag gissar på att din läkare kan hjälpa dig med en kopia på receptet, eventuellt apoteket också.

MVH
HYST
Citera
2016-05-10, 00:42
Medlem
Nord88s avatar
Urinprov på analys inför nyanställning. 58 dagar sedan senaste röktillfälle. Utlandsresa och garanterat mer potenta grejer än vad man får i Sverige i regel, ca 4g cannabis utspritt på 8 röktillfällen + några gånger då man endast tog något bloss. Detta under drygt två veckor. Senaste röktillfälle innan detta var i juli förra året.

Har haft så värdelös dygnsrytm så jag lyckades inte ta mig upp mer än typ 1.5h innan testet. Jag fick i mig mycket vatten både innan jag gick och la mig och efter att jag vaknade och pissade kanske tre gånger innan testet. Kreatin intogs varje dag innan testet och några tabletter B-vitamin inför, men känns som att jag tajmade hydreringen lite dåligt och urinen som förmodligen hade varit renast kom nog först efter provtillfället. Har varit mycket aktiv de senaste 6 veckorna och kört mycket konditionsträning, gått ned några i kilo i vikt och väger nu runt 75-76kg på 180cm. Börjar noja nu i efterhand och ångrar att jag inte sköt fram testet, men jag tänkte att det borde vara lugnt.

Jag antar att jag utan problem hade klarat en högre cutoff, men eftersom att det går på analys direkt så blir jag rejält nojig nu, det kan väl testas så lågt som 6 ng/ml? Jag vet inte om det skall till otrolig otur med att kroppen har en ovanlig förmåga att filtrera ut det i tid eller om jag har fog för oron..
Citera
2016-05-10, 01:11
Medlem
AndersEklunds avatar
Någon som skulle kunna tippa på hur många bloss man kan ta av bra röka för att sedan vara ren samma dag veckan efter, om man är ca 1,76 och väger 74 kg, har bra ämnesomsättning och tränar 5 dagar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in