2018-12-12, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Fel, (Imovane) Zopiklon är en så kallad z-analog som inte ger utslag på benzo. Man kan dock hitta substansen om testet skickas på analys, men på vanliga stickor syns det inte. För övrigt synligt i upp till ett dygn (undantag något längre).

Ja, du är garanterat helt safe.
Tackar. Hade skrivit det på gående fot ute i vinden så kollade inte upp det. Det var en icke benzo, jag mindes fel. Du har rätt.
Citera
2018-12-12, 16:47
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Nej, det där funkar inte. Drogtester ger utslag på metaboliter som bildas i din kropp. Alltså inte på själva substansen.
Tackar. Det var det jag misstänkte.

Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
2 fea ger utslag på amfetamin
Okej tack! Lämnar urinprov en gång i veckan för jag får elvanse så jag är redan positivt på amfetamin.

En till fundering visas 2-FMA också positivt på amfetamin ?

Sen hittade jag den här länken: https://www.rmv.se/analyser/nya-psyk...nternetdroger/

Droger som dom genom analys på urin kan se. Betyder detta att om stickan på urin provet visar fel och dom skickar den på analys så kommer dom kunna se alla dessa droger på listan eller kollar dom enbart efter det stickan har visat vara positiv på ?
Senast redigerad av hezbollah 2018-12-12 kl. 17:05.
Citera
2018-12-12, 18:03
Medlem
Någon som har koll på hur länge oxycodone depot är spårbart vid urinprov som förs till analys?

Det är ju såklart individuellt men jag tänker i runda slängar, tar man dos en fredag är man ren tisdag?

Vad är skillnaden på stickprov jämte analys? Spårar analysen längre tillbak?
Citera
2018-12-12, 19:00
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Tackar. Det var det jag misstänkte.

Okej tack! Lämnar urinprov en gång i veckan för jag får elvanse så jag är redan positivt på amfetamin.

En till fundering visas 2-FMA också positivt på amfetamin ?

Sen hittade jag den här länken: https://www.rmv.se/analyser/nya-psyk...nternetdroger/

Droger som dom genom analys på urin kan se. Betyder detta att om stickan på urin provet visar fel och dom skickar den på analys så kommer dom kunna se alla dessa droger på listan eller kollar dom enbart efter det stickan har visat vara positiv på ?

Nu kollade jag inte listan men vet att båda syns på analys då dom är klassade.
Är det hälsoskadlig vara är det inte säkert men skulle räkna med det. Osäker på 2 fma men är väldigt säker på att det ger utslag på meta eller amfetamin. Alla dessa tjack analoger ger utslag.
Citera
2018-12-12, 19:03
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Någon som har koll på hur länge oxycodone depot är spårbart vid urinprov som förs till analys?

Det är ju såklart individuellt men jag tänker i runda slängar, tar man dos en fredag är man ren tisdag?

Vad är skillnaden på stickprov jämte analys? Spårar analysen längre tillbak?

Stickprov är som det låter. Med vanlig sticka.

Analys ser allt medans stickan bara mäter det gränsvärdet stickan har tex thc brukar vara 50ng/ml.
Citera
2018-12-12, 19:46
Medlem
Citat:
Stickprov är som det låter. Med vanlig sticka.

Analys ser allt medans stickan bara mäter det gränsvärdet stickan har tex thc brukar vara 50ng/ml.

Måste dom inte söka efter en specifik substans vid en analys, eller kollar dom vad urinet är uppbyggt av?
Citera
2018-12-12, 20:17
Medlem
hezbollahs avatar
Citat:
Nu kollade jag inte listan men vet att båda syns på analys då dom är klassade.
Är det hälsoskadlig vara är det inte säkert men skulle räkna med det. Osäker på 2 fma men är väldigt säker på att det ger utslag på meta eller amfetamin. Alla dessa tjack analoger ger utslag.

Så om stickan visar fel. Som sist att jag var positiv på subutex, fast jag var helt ren (tar aldrig sub). Så när dom skickar in på analys för att kolla om jag tagit det kan dom se samtidigt om jag har tagit 2-FMA ?
Citera
2018-12-12, 23:29
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Måste dom inte söka efter en specifik substans vid en analys, eller kollar dom vad urinet är uppbyggt av?

Jag är faktiskt inte helt säker. Men dom letar metaboliter och dom hittar det mesta i en analys om det skickas till Karolinska alla klassade droger som räknas som narkotika iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av hezbollah
Så om stickan visar fel. Som sist att jag var positiv på subutex, fast jag var helt ren (tar aldrig sub). Så när dom skickar in på analys för att kolla om jag tagit det kan dom se samtidigt om jag har tagit 2-FMA ?

Kan inte svara på det men ja det skulle jag tro. Men ger inte den utslag på både amfetamin och metamfetamin?
Citera
2018-12-13, 15:48
Medlem
Hej igen! Hade frågor om xanor blåa på förra eller förförra sidan. Lyckades flytta min tid där jag lämnar kissprov så nu har jag en ny fråga!

Om jag äter 5 xanor (1 mg per tablett) nu på lördag och 5 st söndag, är jag då ren kommande onsdag?

Mvh
Citera
2018-12-13, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingster99
Hej igen! Hade frågor om xanor blåa på förra eller förförra sidan. Lyckades flytta min tid där jag lämnar kissprov så nu har jag en ny fråga!

Om jag äter 5 xanor (1 mg per tablett) nu på lördag och 5 st söndag, är jag då ren kommande onsdag?

Mvh
Absolut inte om du menar att du pissar 3 dagar efter sista dosen.
Citera
2018-12-13, 17:49
Medlem
maskerades avatar
tja!

hade lite frågor kring drogtest och cannabis. Fram tills maj detta år rökte jag dagligen. sen tog jag uppehåll en månad, för att senare börja igen juli-augusti. Sen tog jag uppehåll augusti till october. och sedan dess har jag bara rökt en dag varannan vecka - fast egentligen bara tre gånger sammanlagt sedan jag slutade i Augusti.

Nu när ledigheten drar igång hade jag tänkt mysa med några spliffar, men det finns en ytterst liten risk att jag kan åka på ett slumptest efter nyår mellan januari och februari.

kan jag hålla på from nästa helg till slutet av julen och fortfarande klara ett test i början av januari?

är fö 190+ lång och väger 90kg
Citera
2018-12-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Absolut inte om du menar att du pissar 3 dagar efter sista dosen.

Ja, det är det jag menar. Om jag käkar 5 st bara imorgon då? Då är det alltså 5 dagar tills jag ska lämna urinprov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in