2017-04-24, 21:12
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummidildo
Syns proscaline på drogtest?
Sist jag pissa på den i höstas visade den inget. Noll utslag.
Citera
2017-04-24, 22:53
Medlem
Tjena.

Om jag rökte lite, typ 5 bloss från en vattenpipa som man nästan inte kände någon smak av gräset samt att jag inte blev påverkad(inte min kompis heller som ej har rökt förut) och jag gjorde detta i fredags när bör det vara lugnt då? Kan också tillägga att jag hade inte märkt att det var i om jag inte visste. Brukar inte röka, kanske 1 bloss i kvartalet om ens det.
Är rätt så aktiv, går ca 1 tim per dag, tränar, dricker ca 3L vatten, ca 5 koppar kaffe och 3 koppar te per dag.
Citera
2017-04-25, 02:46
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Pissade positivt på amfetamin idag när jag bara hanterat det med händerna häromdagen och delat upp det, visste inte ens att det togs upp av kroppen genom hud, så en varning till andra om du tagit i vissa droger så gå inte och lämna ett urinprov
Det funkar inte så...
Du pissar inte positivt för du "rört" amfetamin med fingret och sedan tvättat dem..
Citera
2017-04-25, 02:54
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LnACE
För ett par veckor sedan fick jag göra ett slumpat drogtest på jobbet, vilket i sig inte är något ovanligt. Det ovanliga är att jag någon vecka efter utfört test blir kontaktat av en läkare som säger att testet visar positivt på kokain. Min värld rasar samman då jag ej tar droger och jag vet vilka konsekvenser detta kan få för mig i arbetslivet.

B-provet är analyserat och visar även det positivt. Förmodligen kommer jag under nästa vecka att sitta ner med arbetsgivaren för att gå igenom vilken rutin som gäller.

Jag har försökt att analysera allting tusen gånger om och vet som sagt att jag inte medvetet har tagit kokain. Uppenbarligen har det skett av misstag och min fråga är då hur små mängder krävs för att ge positivt på en utandningstest? Det är alltså ej ett urinprov jag har gjort.

- Om man vid träning har delat vattenflaska med någon? (Måste handla om extremt små mängder man kan ha fått i sig av misstag, borde ej ge utslag på drogtest?)

- Har en medicinburk med D-vitamin som jag fått av en släkting. Den kan ha innehållit en massa olika medicin innan. (Men då borde det handla om dammrester av tidigare medicin som har fastnat på D-vitaminerna, återigen för små mängder för att ge utslag? Och finns det ens någon medicin som ger utslag som kokain?)

Inlägget blev längre än tänkt. Men grundfrågan är som sagt hur små mängder (som man rimligtvis kan få i sig av misstag) kan ge utslag som kokain på ett utandningsprov? Eller är det helt orimligt att ett prov visar positivt då jag ej medvetet har inatgit kokain? (Då är det uppenbarligen fel någon annanstans.)

Nu får du förklara lite mer.. utandningstest? det enda jag vet man gör med munnen är salivtest, antingen på sticka eller via en portabel digital, likt en alkomätare.

Du kan ju fått ett false-positiv test, du kan ju fråga dem hur stor sannolikhet det är samt gå igenom vilka kors-reaktioner testet går på. men ja, är det saliv du kör och du delar vattenflaska med någon som snortat kokain nyligen så kan det säkert finnas små rester i din mun, dessa borde dock va borta inom någon timme. låter väldigt skumt allt ihop. du kan ju be om urinprov också för att visa på att du inte brukar narkotika.
Citera
2017-04-25, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzyy
Fick ett saliv test 120 timmar efter jag tog 0.5g kola, Bör vara ok eller?

Pissade negativt på urinprov (300 ng/ml) strax efter saliv testet.
Ingen?
Citera
2017-04-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ingen?

Om frågan är om dina 0,5g kokain syns 120 timmar senare på ett salivtest har du antaget svar i första inlägget i tråden, dvs nej.
Citera
2017-04-25, 13:14
Medlem
Hej!

Suttit med en kompis som har rökt hasch under fläkten i lägenheten c.a 4 - 5 gånger under förra veckan. Ska lämna prov om c.a 1 månad och det kommer att skickas till analys. Nu är min fråga följande: kommer det att synas? Hur ska man göra för att minska risken?

Tack för svar!
Citera
2017-04-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Om frågan är om dina 0,5g kokain syns 120 timmar senare på ett salivtest har du antaget svar i första inlägget i tråden, dvs nej.

Såg det, men testet kommer skickas på analys/verifiering inte bara den första snabb testen, ingen chans att det spåras längre då?
Citera
2017-04-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkrKingKing
Hej!

Suttit med en kompis som har rökt hasch under fläkten i lägenheten c.a 4 - 5 gånger under förra veckan. Ska lämna prov om c.a 1 månad och det kommer att skickas till analys. Nu är min fråga följande: kommer det att synas? Hur ska man göra för att minska risken?

Tack för svar!

Du kommer närmast garanterat vara helt ren. Det är ytterst små mängder som ansamlas om du sitter i ett rökigt rum med många rökare under en hel kväll och tar prov kort därefter. Under fläkten 4-5 gånger förra veckan + 4 veckor ytterligare innan provtillfälle = du är i princip garanterat safe.
Citera
2017-04-25, 14:23
Medlem
Citat:
Såg det, men testet kommer skickas på analys/verifiering inte bara den första snabb testen, ingen chans att det spåras längre då?

Det sitter inte längre i saliv för att det skickas vidare för verifiering. Du bör vara lugn.
Citera
2017-04-25, 14:29
Medlem
szabos avatar
Finns det något som gör att amfetamin kan stanna i kroppen längre? Senaste intag 7 dagar sedan, men känner fortfarande av de biverkningar som jag får av amfetamin. Har pissprov imorgon. Kanske bara inbillar mig biverkningarna, menmen.
Citera
2017-04-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Du kommer närmast garanterat vara helt ren. Det är ytterst små mängder som ansamlas om du sitter i ett rökigt rum med många rökare under en hel kväll och tar prov kort därefter. Under fläkten 4-5 gånger förra veckan + 4 veckor ytterligare innan provtillfälle = du är i princip garanterat safe.
Tack för ditt svar! Då har jag ju ingenting att vara orolig för Ska nämligen byta från ett boende med aktiva missbrukare till ett vanligt då jag klarat mig ifrån drogerna en längre tid men blev lite rädd att det skulle visa positivt där ett tag men kändes lättare efter ditt svar Regentia! Tack återigen, tusen tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in