2025-08-02, 11:12
Medlem
Någon som vet om THCB visar positivt på thc sticken
Citera
2025-08-06, 14:19
Medlem
Tjena! Gör utredning via Capio Maria, alltså en beroendemottagning. Jag har redan lämnat ett godkänt UP, men jag undrar VAD dem testar? Är det allt?

Alkohol, Z-analoger, osv
Citera
2025-08-08, 15:19
Medlem
nilsjurgens avatar
En riktig idiotfråga -

Hur mycket krävs egentligen för att bli positiv på ett labbtest (cutoff 20 läser jag mig till).

Är det _möjligt_ att bli positiv p.ga kontakt med plantor? Eller t.o.m genom luften i rum där de odlas? (Stinker ju som faen).

Känns som jag trollar när jag skriver det här men det gör jag inte, det är ärliga frågor

Edit: vi pratar weed såklart.
Citera
2025-08-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsjurgen
En riktig idiotfråga -

Hur mycket krävs egentligen för att bli positiv på ett labbtest (cutoff 20 läser jag mig till).

Är det _möjligt_ att bli positiv p.ga kontakt med plantor? Eller t.o.m genom luften i rum där de odlas? (Stinker ju som faen).

Känns som jag trollar när jag skriver det här men det gör jag inte, det är ärliga frågor

Nej!
Citera
2025-08-12, 05:34
Medlem
nilsjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Nej!

Kort och koncist. Lukten kan jag förstå men borde inte kontakt kunna ge utslag? Eller kan man inte ta upp via huden?
Citera
2025-08-12, 08:42
Medlem
Citat:
Kort och koncist. Lukten kan jag förstå men borde inte kontakt kunna ge utslag? Eller kan man inte ta upp via huden?

Har aldrig hört om det och av egen erfarenhet skulle jag säga att det är omöjligt att nå upp till det som krävs genom kontakt. Det är bevisat i studier att inte ens passiv rökning ger utslag så det känns rätt osannolikt att beröring skall göra det då.
Citera
2025-08-12, 17:31
Medlem
Citat:
En riktig idiotfråga -

Ett tillägg till mina tidigare svar är att cutoffen vid analys är alltid 10ng, på sticka är det 20ng men detta ändrar inte mina tidigare svar..
Citera
2025-08-12, 18:46
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpastor118
Tjena! Gör utredning via Capio Maria, alltså en beroendemottagning. Jag har redan lämnat ett godkänt UP, men jag undrar VAD dem testar? Är det allt?

Alkohol, Z-analoger, osv

Vad har dom sagt om alkohol? Ja z-analoger är vanligt förekommande hos knarkare och har använts flitigt för folk som lämnar prover så det är mer eller mindre standard. Dom kollar även gabapentin numera. Förmodligen även "k2", pv och eventuellt även mer eller mindre obskyra dissociotiva.

Fråga vad du blir testad för eller kolla dina journaler online. Du har all anledning och rätt att veta vad dom gör med dina kroppsvätskor/hår.
Citera
2025-08-13, 06:35
Medlem
KIFORSs avatar
Finns det någonting alls på den lagliga marknaden som inte ger utslag på prov?
Har suttit och läst hela natten om thca thcb delta 9 3cmc etc etc, men det finns alltså prover för allt nu eller finns det någonting alls kvar utom lustgas?
>Nyfiken i en Strut<
Citera
2025-08-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Finns det någonting alls på den lagliga marknaden som inte ger utslag på prov?
Har suttit och läst hela natten om thca thcb delta 9 3cmc etc etc, men det finns alltså prover för allt nu eller finns det någonting alls kvar utom lustgas?
>Nyfiken i en Strut<

Laglig eller ej, har ”drogen” intagits i berusningssyfte är en torsk oavsett vad visa försöker göra gällande!ä här!
Annars skulle det vara lagligt att sniffa lim..
Senast redigerad av brasnyggman 2025-08-13 kl. 16:08.
Citera
2025-08-13, 22:44
Medlem
KIFORSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Laglig eller ej, har ”drogen” intagits i berusningssyfte är en torsk oavsett vad visa försöker göra gällande!ä här!
Annars skulle det vara lagligt att sniffa lim..

Jodå så mycket förstår jag, men inte allt som ger utslag på prov så det var inte riktigt det som var frågan. Frågan var om det fanns något mer som inte ger utslag på prover.
Citera
2025-08-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Jodå så mycket förstår jag, men inte allt som ger utslag på prov så det var inte riktigt det som var frågan. Frågan var om det fanns något mer som inte ger utslag på prover.

Ok missade den biten men då funkar ju lim och/ eller bensin😂

För övrigt sägs det vara grymt bra fjång i båda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in