2025-01-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpmycan
Tack för svar! Skönt att dom inte muddrar en helt så man behöver noja över påsen med syntetiskt urin runt midjan ska prassla eller något.

Har du fått lämna blodprover vid senare tillfällen än vid personutredningen alltså? Hos frivården eller på annat håll?

Jag kommer ju garanterat att få lämna urinprov vid senare tillfälle för att få ta om körkortet, så var lika bra att investera i en screenyweeny tänkte jag. Och sen kommer jag fan aldrig köra bil utan att ha den i byxan haha.

"Sluta knarka istället" kanske man tänker då. Och ja, det är just det jag håller på med.
Men det är ofta lättare sagt än gjort när man brukat något tyngre under 10 års tid.
Har bra disciplin och tagit mig från 600mg till 90mg under 8 månaders tid.
Jag kör slow and steady för att undvika abstinensbesvär och kunna leva ett normalt liv samtidigt som jag tar mig ur skiten.
Jag blir inte ens "hög" längre. Men om jag missar en dos eller trappar ner för fort, så bryter helvetet loss.
Så, jag kommer helt enkelt inte vara nere på 0mg tills det är dags att få köra bil igen.

Frivården tar inga prover!
Citera
2025-01-20, 15:46
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Frivården tar inga prover!

Det gör dom visste om du har torskat på narkotika brott. Du får kissa på varje/var annat besök om du inte gör det hos tex vården redan, då får man samtycka så vården får ge informationen om proverna.

Varje gång jag har haft villkorlig/överbevakning har jag fått lämna prover.
Citera
2025-01-20, 16:28
Medlem
Villavagnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurdiskaHunden
För dem 3 inläggen ovanför så är svaret desamma - att ni tyvärr är positiva på era respektive prov

Ville bara meddela dig om att jag va helt negativ på mitt UP gällande thc och amfetamin.

Hade även brukat ett gram amfetamin och ett gram ketamin under onsdag och torsdag dagarna innan.

Rökte även en 5a grönt veckan innan nyår vilket jag helt hade glömt av.
Så 7 gram röka två veckor innan UP försvinner om man dricker te' gjort på sarsaparilla root.

Sarsaparilla root detoxar hela kroppen från "gifter" otroligt fort, trodde inte det va sant när min polare berättade det, men stämmer till 100% vilket jag fick svart på vitt idag.

Så din tvärsäkerhet om att jag/vi skulle vara positiva stämde inte alls.
Senast redigerad av Villavagnar 2025-01-20 kl. 16:32.
Citera
2025-01-20, 16:31
Medlem
Villavagnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosbillys
Försöker igen, rökt ca 1g hasch den 8e, är jag ren den 20e? Inte rökt någonting på ca två månader innan

Tips, drick t'e gjort på sarsaparilla root en gång om dagen, två teskedar i varmt vatten och låt dra i 10-15 min.
Drick även en kopp timman innan du ska lämna UP så kommer du vara helt ren.
Citera
2025-01-20, 17:29
Medlem
Tjena! jag ska på en hälsoundersökning på det nya företaget jag jobbar på (alla 1000+ pers är kallade). företaget är stort och omsätter miljarder. Är det kotym att dessa "vårdgivare" letar efter markörer för drogbrug/alkoholmissbruk? I utskicket så står det inget om deras fullständiga rutin utan man kommer bla. få göra ett konditionstest. Jag hade gärna gjort testet om jag inte hade råkat vara i Berlin under helgen så jag kissar för närvarande rent kokain. Mvh
Citera
2025-01-20, 20:43
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindWizard
Tjena! jag ska på en hälsoundersökning på det nya företaget jag jobbar på (alla 1000+ pers är kallade). företaget är stort och omsätter miljarder. Är det kotym att dessa "vårdgivare" letar efter markörer för drogbrug/alkoholmissbruk? I utskicket så står det inget om deras fullständiga rutin utan man kommer bla. få göra ett konditionstest. Jag hade gärna gjort testet om jag inte hade råkat vara i Berlin under helgen så jag kissar för närvarande rent kokain. Mvh

De hälsoundersökningar hos företagshälsovården jag varit på har alltid innefattat ett drogtest.
Kokain också. Det blir ju extra knivigt när de flesta drogprov rört sig mot salivprov. Den där kolan kan dyka upp flera veckor senare om du har oflyt.
Citera
2025-01-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Det gör dom visste om du har torskat på narkotika brott. Du får kissa på varje/var annat besök om du inte gör det hos tex vården redan, då får man samtycka så vården får ge informationen om proverna.

Varje gång jag har haft villkorlig/överbevakning har jag fått lämna prover.

Jag pratar av egen erfarenhet.
Senast redigerad av brasnyggman 2025-01-20 kl. 21:17.
Citera
2025-01-21, 11:45
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jag pratar av egen erfarenhet.

Jo jag med. Beror lite på vad man torskat på tidigare och vad tingsrätten bestämmer, såklart. De tar ju inte piss om det inte står i papperna att du ska göra det, men de vill ju dom äckliga domarna varje gång och varför skulle nån annan vara speciell och få slippa att pissa?
Citera
2025-01-22, 22:09
Medlem
Hej, Har pissprov imorgon och pissar positivt. Jag har idag fått en flaska rent piss av en vän. Håller det sig till imorgon i vanlig rumstemperatur?
Citera
2025-01-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villavagnar
Ville bara meddela dig om att jag va helt negativ på mitt UP gällande thc och amfetamin.

Hade även brukat ett gram amfetamin och ett gram ketamin under onsdag och torsdag dagarna innan.

Rökte även en 5a grönt veckan innan nyår vilket jag helt hade glömt av.
Så 7 gram röka två veckor innan UP försvinner om man dricker te' gjort på sarsaparilla root.

Sarsaparilla root detoxar hela kroppen från "gifter" otroligt fort, trodde inte det va sant när min polare berättade det, men stämmer till 100% vilket jag fick svart på vitt idag.

Så din tvärsäkerhet om att jag/vi skulle vara positiva stämde inte alls.

"Tvärsäkert" va väl att ta i. Men jag gissade på att proven skulle vara positiva. Glad. För din skull dock. Och spännande med sarsaparilla detoxen. Fridens liljor
Citera
2025-01-23, 17:02
Medlem
Villavagnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurdiskaHunden
"Tvärsäkert" va väl att ta i. Men jag gissade på att proven skulle vara positiva. Glad. För din skull dock. Och spännande med sarsaparilla detoxen. Fridens liljor

Ja, tvärsäker va väl att ta i lite, håller med, my bad.
Ja, kolla upp och läs på om sarsaparilla, jävligt intressant och har otroligt många mer fördelar än att bara detoxa kroppen fort.

Min jamaicanska vän menar även på att man kan röka på som vanligt och enbart dricka te gjort på roten dagen innan samt på morgonen innan up för att visa helt negativt, har beställt stickor för att testa själv.
Lilja till dig med
Citera
2025-01-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
De hälsoundersökningar hos företagshälsovården jag varit på har alltid innefattat ett drogtest.
Kokain också. Det blir ju extra knivigt när de flesta drogprov rört sig mot salivprov. Den där kolan kan dyka upp flera veckor senare om du har oflyt.

jo jag är nog rädd för att det är närmast sanningen här. Jag gjorde en snabb djupdykning i mitt inre och insåg att jag inte har något att vinna på att dela med mig av biologiska prover och exakta data i grafer med värden som pekar i olika kurvor och skvallrar om hurvida jag är en värdefull medarbetare eller en risk och potentiell kostnad för företaget.

Datan i sig är förvisso ovärderlig, och jag ämnar mig att genomgå en riktig och rigorös hälsoundersökning, men jag betalar hellre kostnaden av de 5-6k som privatperson så jag kan "garanteras" tydtnadsplikt mot det offentliga. nåja.. åtminstonde så kanske jag slipper att mina uppgifter köps och säljs helt lagligt utan min vetskap mellan dessa "vårdföretag" .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in