2025-01-11, 13:18
Medlem
inspulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Hade det utskrivet förut och pissade en gång i veckan. De körde multisticka och var ALDRIG positiv på zopiklon även om jag hade käkat den dagen innan. Självklart är det dumt om man inte har de på recept att käka de dagen innan pisset men mer än en dag och du är i stort sätt säker.
Därför alla pundare vill ha de på behandlingshemmen...

Zolpidem vet jag inte hade det utskrivet innan men pissade inte då. Skulle nästan kunna garantera att det är samma.
Och du är säker på att det multitestet kollade efter zopiclone?

Tack för ditt svar!!
Citera
2025-01-11, 17:55
Medlem
Jag har nyligen fått ett positivt resultat på kokain på ett salivtest taget på min arbetsplats. Vilket jag INTE tagit.. Vad jag läst så finns det inga korsreaktioner på just kokain, är det någon som är kunnig som kan konfirmera detta? Och vad kan det annars vara? Drogad? Kontaminerat prov med snus?

Både a och b-provet är testat av ABC Labs men på olika oberoende separata laboratorieflöden.
Citera
2025-01-12, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Har du fått göra detta själv vid en personundersökning?

Hur gick det för dig?
Citera
2025-01-12, 02:37
Medlem
Någon som har insyn/erfarenhet av frivården och hur deras drogtester funkar?

Ska dit på fredag då jag blev tagen för "drograttfylla" (var ej påverkad vid körning, men hade spår kvar i systemet ofc).

Det är egentligen bara på en vanlig "intervju" för att få ett utlåtande om min livssituation inför rättegång, men tänkte att ifall dom ber mig lämna urinprov så är jag förberedd.
Så jag köpt en screenyweeny-paket med syntetiskt urin, då det inte finns en chans att min kropp blir ren i tid, och jag inte är så sugen på att gå cold turkey efter flera år av dagligt bruk av tram/benso etc..

Jag antar för övrigt att man tar sig igenom deras "säkerhetskontroll" efter man tömt fickorna med en löskuk i kalsongerna och urinpåsen vid midjan utan problem?
Det är ju inga metalldelar som bågen larmar för, och jag antar att dom inte klämmer och känner helt frenetiskt runt skrevet utan misstanke?
Citera
2025-01-12, 02:43
Medlem
Har sökt igenom tråden en hel del, och av en slump insett att detta med salivprov är vanligare än jag trodde. Vet inte ifall det är mer vanligt för arbetsplatser osv?
Hittade ingen som skrev att dom fått lämna saliv hos just frivården.

Kör dom salivprov på frivården? Isf är jag ju körd såklart.
Kommer det höja frågetecken ifall jag då istället erbjuder att lämna urin pga "någon bra bortförklaring"?
(Förslag på sistnämnda mottages tacksamt)
Citera
2025-01-12, 04:02
Medlem
En lina amfetamin (0.1g) lördag kväll, innan det ingenting på flera månader. Hur länge tar det innan jag kan kissa rent på ett urinprov (analys)?
Citera
2025-01-12, 10:43
Medlem
Lägger till en post som jag sett många frågar så det finns sen.

Difludiazepam syns upp till 3-4 veckor och den har exakt lika halveringstid som diazepam så om ni vet hur länge Diazepam sitter vet ni Difludiazepam oxå.
Har kollat 3 gånger själv nu hur länge Difludiazepam syntes efter intag och alla tre blev exakt 3 veckor fast kan hända jag blev ren 1-3 dagar tidigare 20-22 dagar men vet inte eftersom testade exakt 1 vecka i taget efter jag tog den sista.
Dosen har mindre betydelse när det kommer till så långa halveringstiden men självklart om man öst i sig 6-10 tabbar om dagen i 2-3 veckor kommer det ta 3-7 dagar längre och 1-3st per dag 2-4 dagar mindre men 3 veckor kommer det ta garanterat.
Citera
2025-01-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpoppah
En lina amfetamin (0.1g) lördag kväll, innan det ingenting på flera månader. Hur länge tar det innan jag kan kissa rent på ett urinprov (analys)?

Vad tror ni om detta? Vore tacksam för ett svar, kommer förmodligen behöva pissa på onsdag/torsdag. Skickas till labb, gränsvärdet är 500ug/L.
Har bra metabolism och intar mycket vatten och askorbinsyra atm
Citera
2025-01-13, 13:18
Medlem
Deeptroaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpmycan
Har sökt igenom tråden en hel del, och av en slump insett att detta med salivprov är vanligare än jag trodde. Vet inte ifall det är mer vanligt för arbetsplatser osv?
Hittade ingen som skrev att dom fått lämna saliv hos just frivården.

Kör dom salivprov på frivården? Isf är jag ju körd såklart.
Kommer det höja frågetecken ifall jag då istället erbjuder att lämna urin pga "någon bra bortförklaring"?
(Förslag på sistnämnda mottages tacksamt)

Kan inte uttala mig om hur det är vid just drograttfylla. Men jag har åkt på rattfylla. De gjorde en personutredning på mig, dvs din intervju. Inga tester togs då. Vid besök hos frivården får man gå igenom en metallbåge, de bryr sig bara om att kolla om du har något som ger utslag vid bågen, för att du inte ska kunna ha med dig en kniv eller dylikt in. Har fått ta av mig klocka, bälte osv precis som på en flygplats. Men de visiterar dig inte. Jag åkte som sagt på en vanlig rattfylla,jag har fått lämna två blodprover endast för alkohol under ett års tid.
Citera
2025-01-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeptroath
Kan inte uttala mig om hur det är vid just drograttfylla. Men jag har åkt på rattfylla. De gjorde en personutredning på mig, dvs din intervju. Inga tester togs då. Vid besök hos frivården får man gå igenom en metallbåge, de bryr sig bara om att kolla om du har något som ger utslag vid bågen, för att du inte ska kunna ha med dig en kniv eller dylikt in. Har fått ta av mig klocka, bälte osv precis som på en flygplats. Men de visiterar dig inte. Jag åkte som sagt på en vanlig rattfylla,jag har fått lämna två blodprover endast för alkohol under ett års tid.

Tack för svar! Skönt att dom inte muddrar en helt så man behöver noja över påsen med syntetiskt urin runt midjan ska prassla eller något.

Har du fått lämna blodprover vid senare tillfällen än vid personutredningen alltså? Hos frivården eller på annat håll?

Jag kommer ju garanterat att få lämna urinprov vid senare tillfälle för att få ta om körkortet, så var lika bra att investera i en screenyweeny tänkte jag. Och sen kommer jag fan aldrig köra bil utan att ha den i byxan haha.

"Sluta knarka istället" kanske man tänker då. Och ja, det är just det jag håller på med.
Men det är ofta lättare sagt än gjort när man brukat något tyngre under 10 års tid.
Har bra disciplin och tagit mig från 600mg till 90mg under 8 månaders tid.
Jag kör slow and steady för att undvika abstinensbesvär och kunna leva ett normalt liv samtidigt som jag tar mig ur skiten.
Jag blir inte ens "hög" längre. Men om jag missar en dos eller trappar ner för fort, så bryter helvetet loss.
Så, jag kommer helt enkelt inte vara nere på 0mg tills det är dags att få köra bil igen.
Citera
2025-01-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Lägger till en post som jag sett många frågar så det finns sen.

Difludiazepam syns upp till 3-4 veckor och den har exakt lika halveringstid som diazepam så om ni vet hur länge Diazepam sitter vet ni Difludiazepam oxå.
Har kollat 3 gånger själv nu hur länge Difludiazepam syntes efter intag och alla tre blev exakt 3 veckor fast kan hända jag blev ren 1-3 dagar tidigare 20-22 dagar men vet inte eftersom testade exakt 1 vecka i taget efter jag tog den sista.
Dosen har mindre betydelse när det kommer till så långa halveringstiden men självklart om man öst i sig 6-10 tabbar om dagen i 2-3 veckor kommer det ta 3-7 dagar längre och 1-3st per dag 2-4 dagar mindre men 3 veckor kommer det ta garanterat.

Tack för bra info!
Lite OT kanske, men vet du hur doseringen ser ut för difludiazepam jämfört med vanliga diazepam?
Fick nyss hem ett gäng orangea klöverformade rackare från kem***, men kan helt ärligt inte se någonting om dosering någonstans på deras sida.
Effekten var rätt svag, så tänkte själv att 2st Difluzepam = En 10mg Diazepam.
Men det kan ju bero på den långa halveringstiden att dom inte kickar in så fort och "slår lika hårt".
Eller så krävs det fler för att kunna jämföras med 10mg diazepam?
Citera
2025-01-13, 20:56
Medlem
Rökte ungefär 1g hasch den 8e, är jag ren på urinprov den 20e? Inte rökt på 2 månader innan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in