Citat:
Ursprungligen postat av
Deeptroath
Kan inte uttala mig om hur det är vid just drograttfylla. Men jag har åkt på rattfylla. De gjorde en personutredning på mig, dvs din intervju. Inga tester togs då. Vid besök hos frivården får man gå igenom en metallbåge, de bryr sig bara om att kolla om du har något som ger utslag vid bågen, för att du inte ska kunna ha med dig en kniv eller dylikt in. Har fått ta av mig klocka, bälte osv precis som på en flygplats. Men de visiterar dig inte. Jag åkte som sagt på en vanlig rattfylla,jag har fått lämna två blodprover endast för alkohol under ett års tid.
Tack för svar! Skönt att dom inte muddrar en helt så man behöver noja över påsen med syntetiskt urin runt midjan ska prassla eller något.
Har du fått lämna blodprover vid senare tillfällen än vid personutredningen alltså? Hos frivården eller på annat håll?
Jag kommer ju garanterat att få lämna urinprov vid senare tillfälle för att få ta om körkortet, så var lika bra att investera i en screenyweeny tänkte jag. Och sen kommer jag fan aldrig köra bil utan att ha den i byxan haha.
"Sluta knarka istället" kanske man tänker då. Och ja, det är just det jag håller på med.
Men det är ofta lättare sagt än gjort när man brukat något tyngre under 10 års tid.
Har bra disciplin och tagit mig från 600mg till 90mg under 8 månaders tid.
Jag kör slow and steady för att undvika abstinensbesvär och kunna leva ett normalt liv samtidigt som jag tar mig ur skiten.
Jag blir inte ens "hög" längre. Men om jag missar en dos eller trappar ner för fort, så bryter helvetet loss.
Så, jag kommer helt enkelt inte vara nere på 0mg tills det är dags att få köra bil igen.