Citat:
Ursprungligen postat av
paskharen
Det är riktigt, därför skall man börja ta kreatin helst några dagar innan provet. Fast det kan aldrig bli lägre kreatin(in) halt än vad det skulle bli om du valde att inte käka massa kreatin. Så det är inte bortkastat att vara sent ute om det inte går planera bättre.
Tänkte jag taggar dig för du gav mig bra svar innan. Kanske inte hör helt till denna tråd, mod hänvisade mig till en död tråd så testar här istället. Det blir även lite bakgrund till varför jag frågade från första början.
För lite mer än 1 år sedan åkte jag på en ringa narkotika då jag hade pungat knappt en 5g hasch och nu helt plötsligt ca 14 månader senare kommer brevet från transportstyrelsen där de skriver att mitt körkort står på spel samt jag måste gå och prata med soc och/eller dra till VC och fixa urinprov den vägen. För det sista alternativet stod det att flera provtagningar kommer i sådana fall krävas.
Med det sagt har jag två frågor;
1. Skjuter jag mig själv i foten nu om jag nu skulle välja att skita i att gå till soc, liksom att de blir misstänksamma eller dylikt, eller är det en pick and choose situation? Anledningen till att jag vill hoppa över soc är för att Ja absolut jag pratar god svenska och allt dehär men jag ser inte ut som en svensk på långa dagar och ibland kan det flyga in slang osv när jag pratar fritt. Jag är inte naiv som ska tro att det inte spelar någon roll, för det gör det. Det finns 50 till aspekter av det hela det vet jag fast det känns som att dem här soctanterna inte är speciellt objektiva utan går rätt så mycket för vad dess magkänsla säger till dem.
2. Kan jag på något sätt ducka att hela grejen inträffar utifrån de faktum att jag varken satt i ett fordon eller körde för den delen. Har ett Jobb där körkortet är viktig i allra högsta grad då det jag gör är att bokstavligen leverera bilar. Poliserna kunde inte ens syna att jag hade rökt då man bokstavligen frågade om det samt har de citerat mig fel i brevet exempelvis har jag aldrig sagt att "jag hade tänkt att röka det inatt" Jag är tidigare ostraffad har vart relativt laglydig civiliserad individ som har betalat skatt å massa andra gottigheter för samhället. Med det sagt tänkte jag alltså om jag skulle ringa/yttra mig genom mail till transportstyrelesen eller är det här oundvikligt så att säga?
Hur bör jag går tillväga?