2023-10-12, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danil06
Tjaa! Så bara några få frågor som ja hade uppskattat att få svar på
1. Vad för gränsvärde använder frivården vid urinprov snabbstickor?
2. Rökte thc-p vape för ca 5 dagar sedan (blir 6 dagar när jag ska göra pisse) och tog ett snabbtest på 200ng/ml som visade tydligt negativt. Har torskat innan men då hade jag rökt 2 dagar innan.
En annan gång hade jag rökt 5 dagar innan och klarat mig så jag vet inte riktigt..
Jag gymmar 5 dagar i veckan och har ganska lite fett ligger på runt 12-15% bodyfat

Hej är det någon som vet om jag kommer klara mitt urinprov (analys) jag tog ungefär 0.5 g kola och pissade 9.5 dygn senare ?? Tacksam för svar
Citera
2023-10-12, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Ja du har helt rätt! När ja tog tjack käkade jag salmiak så in i helvete och det gick ur mycket snabbare än annars. Ja visste inte att de gällde koks också. Men ja har käkat salmiak och druckit äppelcider vinäger med vatten och var ren idag när ja pissa. Ja detta kola är från Grinchen och det är inget jag kan jämföra med som jag gillar mer när de gäller stimulanter. Han har labbrapport på det och det ska va 70-80% vilket ja inte tvivlar på för jag blir inte ett dugg stissig bara pigg och en skön dopamin rush med en liten känsla att du kan ta dig an hela världen. Vet inte hur ja ska förklara självklart inga overklighetskänslor som om jag tror ja kan stoppa tåg inte så ja menar. Utan mer ge mig en uppgift och ja kommer lösa den snabbt och effektivt.

Fast jag är inget stort fan av stimulanter då jag tycker mycket känns smutsigt med mycke AT på så måste alltid ha benzo till. Men läkemedels amfetamin gillar jag också fast inte så som jag gillar kola.

Hur många dagar från sista linan till urinprov när du blev negativ ?
Citera
2023-10-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnorkelTorkel
Tack för alla svar ni e guld allihopa, förhoppningsvis går det ut snabbare än jag tänkte mig. Jag vet inte mitt exakta bmi men har gått ner jävligt mycket i vikt på sistone så är relativt smal nu inte så mycket fett och i allmänhet har jag alltid haft snabb omsättning hoppas det är till min fördel. Förresten en fråga till; om mina kreatinnivåer ser suspekt ut kan man inte enbart skylla på att man styrketränar och tar kreativ regelbundet eller är det tvärtom att de kollar på att kreatinnivåerna blir för låga för man druckit massor med vatten? EN sista instickare bara vilka mätvärden använder de oftast på VC/Beroendeenheten?

Angående om att kreatinhalten skiljer sig från gång till gång så behöver du inte oroa dig, den hoppar hej vilt. Hamnar du för lågt (under 2) får du komma in ett par dagar senare för att lämna ett nytt prov. Se bild hur det kan svänga!

https://bilddump.se/bilder/202310121...254.31.117.png

20ng/ ul är det alltid på stickan som alltid använda först. Visar provet då positivt skickas det på analys där gränsen är 10ng/ ul.
Senast redigerad av brasnyggman 2023-10-12 kl. 10:47.
Citera
2023-10-12, 12:56
Medlem
Jagozars avatar
Någon som vet hur länge DMAA är spårbart? Både urin och saliv.
Citera
2023-10-12, 17:29
Medlem
Citat:
Tack för alla svar ni e guld allihopa, förhoppningsvis går det ut snabbare än jag tänkte mig. Jag vet inte mitt exakta bmi men har gått ner jävligt mycket i vikt på sistone så är relativt smal nu inte så mycket fett och i allmänhet har jag alltid haft snabb omsättning hoppas det är till min fördel. Förresten en fråga till; om mina kreatinnivåer ser suspekt ut kan man inte enbart skylla på att man styrketränar och tar kreativ regelbundet eller är det tvärtom att de kollar på att kreatinnivåerna blir för låga för man druckit massor med vatten? EN sista instickare bara vilka mätvärden använder de oftast på VC/Beroendeenheten?

Alla här verkar förknippa kreatin med KREATININ, vilket är det dom kollar vid analysen för att se hur utspätt provet är. Kreatin omvandlas till kreatinin när musklerna arbetar (t.ex. styrketräning), så att hinka en massa kreatin innan testet kommer inte att påverka din kreatininhalt så mycket som du tror
Citera
2023-10-12, 17:33
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckashitpiss
Alla här verkar förknippa kreatin med KREATININ, vilket är det dom kollar vid analysen för att se hur utspätt provet är. Kreatin omvandlas till kreatinin när musklerna arbetar (t.ex. styrketräning), så att hinka en massa kreatin innan testet kommer inte att påverka din kreatininhalt så mycket som du tror

Det är riktigt, därför skall man börja ta kreatin helst några dagar innan provet. Fast det kan aldrig bli lägre kreatin(in) halt än vad det skulle bli om du valde att inte käka massa kreatin. Så det är inte bortkastat att vara sent ute om det inte går planera bättre.
Citera
2023-10-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Det är riktigt, därför skall man börja ta kreatin helst några dagar innan provet. Fast det kan aldrig bli lägre kreatin(in) halt än vad det skulle bli om du valde att inte käka massa kreatin. Så det är inte bortkastat att vara sent ute om det inte går planera bättre.

Tänkte jag taggar dig för du gav mig bra svar innan. Kanske inte hör helt till denna tråd, mod hänvisade mig till en död tråd så testar här istället. Det blir även lite bakgrund till varför jag frågade från första början.

För lite mer än 1 år sedan åkte jag på en ringa narkotika då jag hade pungat knappt en 5g hasch och nu helt plötsligt ca 14 månader senare kommer brevet från transportstyrelsen där de skriver att mitt körkort står på spel samt jag måste gå och prata med soc och/eller dra till VC och fixa urinprov den vägen. För det sista alternativet stod det att flera provtagningar kommer i sådana fall krävas.

Med det sagt har jag två frågor;

1. Skjuter jag mig själv i foten nu om jag nu skulle välja att skita i att gå till soc, liksom att de blir misstänksamma eller dylikt, eller är det en pick and choose situation? Anledningen till att jag vill hoppa över soc är för att Ja absolut jag pratar god svenska och allt dehär men jag ser inte ut som en svensk på långa dagar och ibland kan det flyga in slang osv när jag pratar fritt. Jag är inte naiv som ska tro att det inte spelar någon roll, för det gör det. Det finns 50 till aspekter av det hela det vet jag fast det känns som att dem här soctanterna inte är speciellt objektiva utan går rätt så mycket för vad dess magkänsla säger till dem.

2. Kan jag på något sätt ducka att hela grejen inträffar utifrån de faktum att jag varken satt i ett fordon eller körde för den delen. Har ett Jobb där körkortet är viktig i allra högsta grad då det jag gör är att bokstavligen leverera bilar. Poliserna kunde inte ens syna att jag hade rökt då man bokstavligen frågade om det samt har de citerat mig fel i brevet exempelvis har jag aldrig sagt att "jag hade tänkt att röka det inatt" Jag är tidigare ostraffad har vart relativt laglydig civiliserad individ som har betalat skatt å massa andra gottigheter för samhället. Med det sagt tänkte jag alltså om jag skulle ringa/yttra mig genom mail till transportstyrelesen eller är det här oundvikligt så att säga?

Hur bör jag går tillväga?
Citera
2023-10-12, 19:45
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Tänkte jag taggar dig för du gav mig bra svar innan. Kanske inte hör helt till denna tråd, mod hänvisade mig till en död tråd så testar här istället. Det blir även lite bakgrund till varför jag frågade från första början.

För lite mer än 1 år sedan åkte jag på en ringa narkotika då jag hade pungat knappt en 5g hasch och nu helt plötsligt ca 14 månader senare kommer brevet från transportstyrelsen där de skriver att mitt körkort står på spel samt jag måste gå och prata med soc och/eller dra till VC och fixa urinprov den vägen. För det sista alternativet stod det att flera provtagningar kommer i sådana fall krävas.

Med det sagt har jag två frågor;

1. Skjuter jag mig själv i foten nu om jag nu skulle välja att skita i att gå till soc, liksom att de blir misstänksamma eller dylikt, eller är det en pick and choose situation? Anledningen till att jag vill hoppa över soc är för att Ja absolut jag pratar god svenska och allt dehär men jag ser inte ut som en svensk på långa dagar och ibland kan det flyga in slang osv när jag pratar fritt. Jag är inte naiv som ska tro att det inte spelar någon roll, för det gör det. Det finns 50 till aspekter av det hela det vet jag fast det känns som att dem här soctanterna inte är speciellt objektiva utan går rätt så mycket för vad dess magkänsla säger till dem.

2. Kan jag på något sätt ducka att hela grejen inträffar utifrån de faktum att jag varken satt i ett fordon eller körde för den delen. Har ett Jobb där körkortet är viktig i allra högsta grad då det jag gör är att bokstavligen leverera bilar. Poliserna kunde inte ens syna att jag hade rökt då man bokstavligen frågade om det samt har de citerat mig fel i brevet exempelvis har jag aldrig sagt att "jag hade tänkt att röka det inatt" Jag är tidigare ostraffad har vart relativt laglydig civiliserad individ som har betalat skatt å massa andra gottigheter för samhället. Med det sagt tänkte jag alltså om jag skulle ringa/yttra mig genom mail till transportstyrelesen eller är det här oundvikligt så att säga?

Hur bör jag går tillväga?

Du skall göra precis det som står och det transportstyrelsen kräver av dig. Det är helt vidrigt hur lätt dom kan dra in körkort nuförtiden och sedan mer eller mindre förvägra dig ett nytt.

Skit i soc om det inte krävs. Oftast kräver dom intyg på drogfrihet. Du kan glida in på en beroendeenhet och lämna prover den vägen. Det skall framgå vad för prover dom vill ha (det brukar kosta en hel del detta).

Jag hade tagit kontakt med en läkare på en privatklinik som har hand om körkortsrelaterade frågor. De har tillgång till prover utlåtanden etc.

Undvik allmänvården/soc och all sånt skit in i det sista. Du kommer ändå få bekosta det själv.

Du skall ha fått något papper på vad som transportstyrelsen kräver av dig som du ska lämna över till läkaren. Om du inte fått det i klartext så kontakta transportstyrelsen så får dom skicka dig ett sådant.

Det du framförallt ska akta dig för nu är att bli innästlad i någon perverterad diagnosskit som soc. eller någon läkare mer än gärna vill sätta på dig. SÅNT kan vara riktigt svårt att bli av med och det drar dom mer än gärna in körkort för.
Senast redigerad av paskharen 2023-10-12 kl. 19:51.
Citera
2023-10-13, 13:03
Medlem
SoSolds avatar
Nu börjar jag bli uppriktigt orolig över detta med THC-P hur jäkla länge syns det i urinet egentligen?

Brukade ca 2x2ml under en period på en vecka, dvs dagligt intag under närmare en vecka.

Det har nu gått fyra veckor, där hög intensiv intervallträning förkommit, sund och mager kost, mycket vatten, ingen alkohol och där jag väger nästan 6kg under min längd men liks förbannat när jag idag tog ett test (hemma) på 20ng/mL visar det ännu positivt på THC.

Jag kommer inom en månad ha ett läkarprov där bla drogtest genomförs (Falck) företagshälsovård.
Urin som skickas till karolinska.

Kan någon faktiskt säga 100% huruvida detta inte "misstas" för att ha rökt cannabis vid riktig analys på karolinska. Läste tidigare om en person vilken rökt HHC och där det mycket riktigt på snabb-sticka visade positivt men vid analys ändå inte visade positivt. Riktigt oroväckande ifall detta syns flera månader av så pass små intag. Jag var vid användandet av 2x2ml THC-P inte tidigare positiv för några droger.
Citera
2023-10-13, 14:37
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoSold
Nu börjar jag bli uppriktigt orolig över detta med THC-P hur jäkla länge syns det i urinet egentligen?

Brukade ca 2x2ml under en period på en vecka, dvs dagligt intag under närmare en vecka.

Det har nu gått fyra veckor, där hög intensiv intervallträning förkommit, sund och mager kost, mycket vatten, ingen alkohol och där jag väger nästan 6kg under min längd men liks förbannat när jag idag tog ett test (hemma) på 20ng/mL visar det ännu positivt på THC.

Jag kommer inom en månad ha ett läkarprov där bla drogtest genomförs (Falck) företagshälsovård.

Kan någon faktiskt säga 100% huruvida detta inte "misstas" för att ha rökt cannabis vid riktig analys på karolinska. Läste tidigare om en person vilken rökt HHC och där det mycket riktigt på snabb-sticka visade positivt men vid analys ändå inte visade positivt. Riktigt oroväckande ifall detta syns flera månader av så pass små intag. Jag var vid användandet av 2x2ml THC-P inte tidigare positiv för några droger.

Bör ju inte visa positivt på analysen ändå. Fast de lär ju fråga vad du proppat i dig.
Citera
2023-10-13, 17:27
Medlem
Hej
Ska lämna urinprov om ca 7 dagar och tänkte dra lite ladd ikväll. Min fråga är ifall alkohol tillsammans med ladd gör att det syns längre? Isåfall hur mycket längre?
190cm/79kg
Citera
2023-10-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoSold

2x 2mg carts inom loppet av en vecka är ganska rejäl konsumtion, och iom hur marknaden ser ut så antar jag att de är iaf 70%+. Det sitter nog i ett tag men om du har 1 månad på dig och 1 månad redan har gått sedan sista blosset, och du fortsätter som du gör tror jag att det kommer vara lugnt. Men din konsumtion månaden/månaderna innan spelar också in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in