• 1
  • 2
2016-01-03, 09:49
Medlem
gniff754s avatar
TS verkar vilja föra över pengar till kortet med en banköverföring (clearing+kontonummer). OCR som många nämner här är om man för över pengar med bankgiro/plusgiro. Jag vet inte om Santander har ett formellt kontonummer knutet till "Mitt Kort +" så att man kan göra banköverföring dit, när det gäller sparkonton och andra konton funkar det.
Citera
2016-01-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniff754
TS verkar vilja föra över pengar till kortet med en banköverföring (clearing+kontonummer). OCR som många nämner här är om man för över pengar med bankgiro/plusgiro. Jag vet inte om Santander har ett formellt kontonummer knutet till "Mitt Kort +" så att man kan göra banköverföring dit, när det gäller sparkonton och andra konton funkar det.

Han vill sätta över pengar från Swedbank till sitt kreditkort. Och det går endast via samma sätt som man betalar via räkningar.

Han måste ha ocr numret så han kan betala in pengar på det kortet. och det ocr numret kommer vara de samma för alltid.

Antagligen har han preecis skaffat sig ett kreditkort och maxat det under kort tid.
Citera
2016-01-03, 15:32
Medlem
Ztrifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Han vill sätta över pengar från Swedbank till sitt kreditkort. Och det går endast via samma sätt som man betalar via räkningar.

Han måste ha ocr numret så han kan betala in pengar på det kortet. och det ocr numret kommer vara de samma för alltid.

Antagligen har han preecis skaffat sig ett kreditkort och maxat det under kort tid.

Nej jag ska ha det som resekort och vill fylla på det bara då det i nuläget är tomt. Jag förstår bara inte hur jag ska mecka ihop OCR numret.
Citera
2016-01-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrife
Nej jag ska ha det som resekort och vill fylla på det bara då det i nuläget är tomt. Jag förstår bara inte hur jag ska mecka ihop OCR numret.

Ringer till dom ? Hur kan ett sådant kort vara tomt ? Det är ju ett kreditkort :-P
Citera
2016-01-03, 18:45
Medlem
Citat:
Hej, försöker föra över pengar till mitt kort+ på Santander från Swedbank, hur ska jag fylla i clearingnummer och kontonummer? Har ingen aning och börjar bli lite frustrerad.
Har ett kontonummer på Santander som ser ut såhär ungefär: 3-452235345346

Mvh Ztrife
Hej.
Här står det hur du kan få fram ett OCR-nummer:
https://internetbank.santanderconsum...agor-och-svar/

Låne-/kontonummer: OCR-nummer
3-312 XXX XXXX: 9003312XXXXXXX68
3-1XX XXX XX: 9003001XXXXXXX68

Men som någon sa. Det är ett kreditkort.
Du använder alltså din kredit och sedan får du en räkning.
Citera
2016-01-03, 18:53
Medlem

Ts du är bäst!
Citera
2016-01-03, 20:40
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Hej.
Här står det hur du kan få fram ett OCR-nummer:
https://internetbank.santanderconsum...agor-och-svar/

Låne-/kontonummer: OCR-nummer
3-312 XXX XXXX: 9003312XXXXXXX68
3-1XX XXX XX: 9003001XXXXXXX68

Men som någon sa. Det är ett kreditkort.
Du använder alltså din kredit och sedan får du en räkning.

Nu verkar det ju inte bara vara ett kreditkort...
har man inga pengar på kortet och tar ut kontanter så får man direkt betala ca 15% i ränta, så det lär vara lämpligt att fylla på lite pengar på kortkontot...

Enligt Santander:
Citat:
Mitt kort+ passar lika bra på resan som hemma. Det är ett betal- och kreditkort

Så jag tror fortfarande att mitt första svar var korrekt...

Men santanders info på sin hemsida är verkligen rörig, de verkar ha tagit över GE bank och det gör det inte precis tydligare...
Senast redigerad av Enydrion 2016-01-03 kl. 20:46.
Citera
2016-01-03, 22:50
Medlem
Citat:
Hej, försöker föra över pengar till mitt kort+ på Santander från Swedbank, hur ska jag fylla i clearingnummer och kontonummer? Har ingen aning och börjar bli lite frustrerad.
Har ett kontonummer på Santander som ser ut såhär ungefär: 3-452235345346

Mvh Ztrife

Dom har inte något clearingnummer och kontonummer, du gör din "överföring" via bankgiro och använder bankgironummer och ocrnummer.
Citera
2016-01-03, 23:01
Medlem
Men fan är det så svårt att gå in på Santanders hemsida och kolla FAQ

https://www.santanderconsumer.se/kun...-och-krediter/

Hur gör jag en inbetalning?

Varje månad får du ett kontoutdrag med ett bifogat inbetalningskort där du hittar uppgifter för inbetalning. Du kan när du vill välja att göra en extra inbetalning genom att ange vårt PG 832902-1 eller BG 191-98 51 samt OCR-nummer.

Du kan enkelt själv skapa ett OCR nummer genom att lägga 900 framför ditt kontonummer och 68 efter (utan bindestreck).

Detta 16 siffriga OCR-nummer fungerar alltid när du vill göra inbetalningar till din kredit.
Citera
2016-01-03, 23:15
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nu verkar det ju inte bara vara ett kreditkort...
har man inga pengar på kortet och tar ut kontanter så får man direkt betala ca 15% i ränta, så det lär vara lämpligt att fylla på lite pengar på kortkontot...

Enligt Santander:

Så jag tror fortfarande att mitt första svar var korrekt...

Men santanders info på sin hemsida är verkligen rörig, de verkar ha tagit över GE bank och det gör det inte precis tydligare...

Så här står det på deras hemsida:

Citat:
Kan jag sätta in egna pengar på mitt kreditkort?
Nej, våra kreditkort är just kreditkort och de är inte anpassade för insättning av egna pengar.

Om du vill ha ett kort utan kredit vill vi istället informera dig om kortet Mitt kort med sparränta, läs mer här.
Citera
2016-01-03, 23:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anatal
Så här står det på deras hemsida:

Det gäller så vitt jag förstår de kort de tagit över från GE bank, dessa är endast kreditkort, men ts kort är ett betal / kredit kort från santander, och har inget med GE bank att göra...

Men deras sida är verkligen skit....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in