• 1
  • 2
2016-01-03, 02:53
Medlem
Ztrifes avatar
Hej, försöker föra över pengar till mitt kort+ på Santander från Swedbank, hur ska jag fylla i clearingnummer och kontonummer? Har ingen aning och börjar bli lite frustrerad.
Har ett kontonummer på Santander som ser ut såhär ungefär: 3-452235345346

Mvh Ztrife
Citera
2016-01-03, 02:56
Medlem
Silltunnas avatar
Behöver du stålar? Ska du supa?
Citera
2016-01-03, 02:59
Medlem
Ztrifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Behöver du stålar? Ska du supa?

Haha, det skulle man kunna tro
Citera
2016-01-03, 03:02
Medlem
Kolla senaste faktura, alltid samma OCR nummer. Pengarna kommer synas på Tisdag bara så du vet.
Citera
2016-01-03, 03:06
Medlem
Ztrifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Kolla senaste faktura, alltid samma OCR nummer. Pengarna kommer synas på Tisdag bara så du vet.

Vadå OCR nummer? Jag ska inte betala någon räkning. Jag vill sätta in pengar från mitt konto på Swedbank in på mitt mastercard som jag har på Santander.
Citera
2016-01-03, 03:22
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrife
Vadå OCR nummer? Jag ska inte betala någon räkning. Jag vill sätta in pengar från mitt konto på Swedbank in på mitt mastercard som jag har på Santander.

Kolla OCR ändå, och glöm inte att pengarna kommer in tidigast tisdag, bara så du vet.
Kan ta några dagar extra eftersom det är en spansk bank, och Spanien ligger utanför EU.
Citera
2016-01-03, 03:30
Medlem
Ztrifes avatar
Citat:
Kolla OCR ändå, och glöm inte att pengarna kommer in tidigast tisdag, bara så du vet.
Kan ta några dagar extra eftersom det är en spansk bank, och Spanien ligger utanför EU.

Jag har inga tidigare fakturor. Allt jag har till hands är mitt kontonummer på Santander. Det är allt. Min fråga lyder: HUR ska jag fylla i clearing och kontonummer på swedbank?
Citera
2016-01-03, 03:34
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrife
Jag har inga tidigare fakturor. Allt jag har till hands är mitt kontonummer på Santander. Det är allt. Min fråga lyder: HUR ska jag fylla i clearing och kontonummer på swedbank?

Genom OCR såklart! Det är ett internationellt kodsystem och gäller för alla banker!
Citera
2016-01-03, 03:49
Medlem
Ztrifes avatar
Citat:
Genom OCR såklart! Det är ett internationellt kodsystem och gäller för alla banker!

Osäker på om du trollar eller bara förklarar ruskigt dåligt.
Citera
2016-01-03, 05:55
Medlem
Enydrions avatar
Kanske så här

Hur gör jag en inbetalning?
Varje månad får du ett kontoutdrag med ett bifogat inbetalningskort där du hittar uppgifter för inbetalning. Du kan när du vill välja att göra en extra inbetalning genom att ange vårt PG 832902-1 eller BG 191-98 51 samt OCR-nummer.

Du kan enkelt själv skapa ett OCR nummer genom att lägga 900 framför ditt kontonummer och 68 efter (utan bindestreck).

Detta 16 siffriga OCR-nummer fungerar alltid när du vill göra inbetalningar till din kredit.
Citera
2016-01-03, 08:07
Medlem
sucuks avatar
Citat:

https://www.santanderconsumer.se/ har verksamhet i Sverige sedan ett antal år och köpte dessutom ge moneybanks verksamhet så TS bör kunna göra överföringen och ha pengarna på kontot efter första inläsningen mellan svenska bankerna på måndag morgon - är väl runt 0900?
Citera
2016-01-03, 08:23
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
http://europa.eu/about-eu/countries/index_sv.htm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in