Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-03, 00:43
  #1
Medlem
skumbananernas avatar
Är otroligt nyfiken på vilka dessa grabbar är, deras ålder, historiska avkastning etc. Grymt stor eloge till dem! En sjukt bra podd och helt sjukt vad pålästa de är! Skvaller hade varit intressant.

Handelsson
LoneWolf
PhuketTrader
Citera
2016-01-03, 10:25
  #2
Medlem
Håller med, fantastiska grabbar och en riktigt bra podd. Betydligt bättre än tjurskallarna och översittarna i börspodden! I senaste avsnittet svarade dom lite halvt på de, men valde att, konstigt nog, inte ge ut sin ålder!
Citera
2016-01-03, 11:21
  #3
Medlem
skumbananernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honorem
Håller med, fantastiska grabbar och en riktigt bra podd. Betydligt bättre än tjurskallarna och översittarna i börspodden! I senaste avsnittet svarade dom lite halvt på de, men valde att, konstigt nog, inte ge ut sin ålder!

La också märke till det. Hade nog gjort detsamma! Men hade varit väldigt intressant att veta hur gamla de är. Mycket cred till dem för podden! Den är, utöver den positiva infon, oerhört rolig att pedagogisk att lyssna på! Mycket bättre än Börspodden, Sparpodden, Pengapodden etc.
Citera
2016-01-03, 12:06
  #4
Medlem
KlopFers avatar
Varför är det intressant att veta deras ålder? Om det är så viktigt så kan man ju gissa eftersom alla 3 hade studerat och jobbat inom finans att de borde vara någonstans kring 30.

Känslan man får är att lonewolf är något äldre. Handelsson är i mitten och phuket är chillaren som kommer direkt ifrån stranden i thailand


Gillar både börspodden och fillorkill. Börspodden är bra när hela marknaden prisar ett bolag så kliver de in och sågar bolaget i fotknölarna som oftast visar sig vara rätt.
Citera
2016-01-04, 00:03
  #5
Medlem
Helt klart bästa podden om marknaden. De ligger nog alla runt 27-30 år, jag antar de inte vill ange åldern då de kan anses som unga och att deras input inte borde väga lika mycket som en veteran på börsen.
Citera
2016-01-04, 13:55
  #6
Medlem
starbounds avatar
En fördel Börspodden har är att de inte är anonyma. Det är någon psykologisk grej att man helst vill veta hur personen man lyssnar på ser ut. Speciellt om lyssnar på dem en gång i veckan.

Phuket är den rikaste av dem, är jag rätt säker på.

Jag tror det kan handla om att de är rädda för utpressningsförsök.
Citera
2016-02-09, 14:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigSizeTrader
Text

Vad vinner du på detta? Om killarna vill vara anonyma så låt dem vara det.
__________________
Senast redigerad av _Baste_ 2016-02-09 kl. 14:30.
Citera
2016-02-09, 14:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Vad vinner du på detta? Om killarna vill vara anonyma så låt dem vara det.

Absolut, ill keep it to myself.
Citera
2016-05-26, 03:46
  #9
Medlem
Rick.Jamess avatar
I vilket fall, så dem onekligen roliga att lyssna på.
Citera
2016-05-26, 21:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
I vilket fall, så dem onekligen roliga att lyssna på.

Det är väl det som de flesta poddar, bloggar osv är ute efter, att underhålla och kanske tjäna en slant på vägen.

Frågan är väl hur stora man kan bli och fortsatt eftersträva anonymitet? Tänker på Zero-hedge vars "Tyler Durden" avslöjades häromsistens.

All cred till Värdepappret vars skribenter gjorde sig publika den dag dom valde att att starta sin resa.
Citera
2016-05-26, 22:09
  #11
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är väl det som de flesta poddar, bloggar osv är ute efter, att underhålla och kanske tjäna en slant på vägen.

Frågan är väl hur stora man kan bli och fortsatt eftersträva anonymitet? Tänker på Zero-hedge vars "Tyler Durden" avslöjades häromsistens.

All cred till Värdepappret vars skribenter gjorde sig publika den dag dom valde att att starta sin resa.

Frågan gällande deras anonymitet tycker jag är ganska rolig. Man har absolut ingen aning om vilka dessa lirare är, men ändock levererar de allt från knivskarpa analyser till mediokert konsekvenstänkande. Varav jag tycker det vore kul att höra lite mer om dessa tyckares bakgrunder.
Citera
2016-06-03, 06:37
  #12
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
...
Gillar både börspodden och fillorkill. Börspodden är bra när hela marknaden prisar ett bolag så kliver de in och sågar bolaget i fotknölarna som oftast visar sig vara rätt.
Ja, jag uppskattar också att de olika podcasterna har lite olika profil, schtek vs norrland, båda är intressanta!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback