2016-05-21, 12:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ordet "tolkningsfråga" är inget du har hört talats om märker jag?
Tolkningsfrågan i detta fall huruvida det är ett derby eller inte har jag gjort rätt tydligt för dig.
Citera
2016-05-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tolkningsfrågan i detta fall huruvida det är ett derby eller inte har jag gjort rätt tydligt för dig.
Och i mitt fall handlar den frågan om faktan jag tog fram i tråden för att visa att det finns andra benämningar. Nu avslutar jag den här diskussionen innan det spårar ur totalt.
Citera
2016-05-21, 12:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Och i mitt fall handlar den frågan om faktan jag tog fram i tråden för att visa att det finns andra benämningar. Nu avslutar jag den här diskussionen innan det spårar ur totalt.
Hur var det nu igen: Fakta eller inte världens pålitligaste källa?
Citera
2016-05-21, 12:10
Medlem
Citat:
Inte för att spä på debatten ytterligare men det är väl ändå bättre att ha en källa än att inte ha någon alls?

Det står ju samma region. Sundsvallsregionen omfattar inte Östersund. Game, set, match.
Citera
2016-05-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur var det nu igen: Fakta eller inte världens pålitligaste källa?
Tja skulle väl säga både och , jag har ju ändå läst på om det. Och återigen, hellre en källa än ingen alls.
Citera
2016-05-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Det står ju samma region. Sundsvallsregionen omfattar inte Östersund. Game, set, match.
Förvisso men likväl 2 Norrlandslag. Kan visserligen köpa att det inte är derby på pappret men likväl är denna match det närmaste vi kommer av derbykaraktär, förutom mötena mot Gefle då.
Senast redigerad av Azdz 2016-05-21 kl. 12:16.
Citera
2016-05-21, 12:15
Medlem
Citat:
Förvisso men likväl 2 Norrlandslag. Kan visserligen köpa att det inte är derby på pappret men likväl är denna match det närmaste vi kommer av derbykaraktär.

Ja - det är väl det alla i tråden försökt påpeka.
Citera
2016-05-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Ja - det är väl det alla i tråden försökt påpeka.
Ja men fortfarande verkar folk ha väldigt svårt med ordet "tolkningsfråga".
Citera
2016-05-21, 12:19
Moderator
vfs avatar
Släpp derbysnacket nu, det räcker nu/Mod
Citera
2016-05-21, 12:29
Medlem
Man börjar hur som helst bli en aning nervös inför dagens match. Det är ju första gången Giffarna och ÖFK möts i Allsvenskan så hur det än går så är det en historisk match som betyder mycket för alla inblandade. Hjärtat säger att vi vinner denna match relativt enkelt då vi är bättre på pappret och har hemmaplan men det är verkligen ingen lätt match. ÖFK är ett väldigt bra lag, har överraskat positivt och vi har av tradition svårt mot nykomlingar. Det är bäst att inte tippa alls.

Må bästa lag vinna!
Citera
2016-05-21, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han är ju uppvuxen i Backa.

Nu har det i och för sig inte varit så mycket stök där på ett tag, men det har ju inte varit det mest exemplariska området i GBG. De flesta i Backa konstellationen har väl dock blivit utraderade(mördade/klippta) av Biskopsgården gangstrarna, det var ju en av anledningarna till att det sköts rätt mycket för ca 2-3 år sedan, så det är rätt lugnt där nu, finns rätt många trevliga grejer på G där nu också,

Literaturgatan
http://resources.mynewsdesk.com/image/upload/t_next_gen_article_large_940/zgi9b8ascu33rjd7zrow.jpg

Och sedan skall Selma omvandlas,
http://www.selmastad.se/build/images/desktop-karta.jpg

Båda dessa projekt ser väldigt lovande ut, och kommer göra Backa mindre förort, och mer stadslikt.
Ok kan ju förklara ett och annat. Hoppas bara att han låter sina agressioner stanna på fotbollsplanen och att inte frugan råkar illa ut.
Citera
2016-05-21, 12:38
Medlem
Sorry men måste flika in en grej angående derbyn.

Tycker det är lite konstigt att ingen hänvisat till vad SAOL säger om saken.

http://www.svenskaakademien.se/svenska-spraket/svenska-akademiens-ordlista-saol/saol-13-pa-natet/sok-i-ordlistan

Deras definition av derby lyder -"Fotbollsmatch mellan lag från samma ort". Där har vi det svart på vitt, notera också att det står "fotbollsmatch". När AIK och Djurgården möts i hockey får ni inte kalla det för derby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in