2016-05-15, 19:31
Medlem
Sämsta matchen vi haft på väldigt många år. Kändes väldigt skumt att ÖFK fick frispark varannan minut dessutom
Citera
2016-05-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jovisst, men just nu tyder inget på det. Visst alla lag hamnar ju i svackor men av topplagen så känns Peking klart hetast. Största hotet är MFF som jag ser det.

AIK kommer ta hem detta enkelt nu med demonen RN
Citera
2016-05-15, 19:47
Medlem
Deprimerande match, mörker. Hoppas att detta blir säsongens bottennapp.
Citera
2016-05-15, 19:50
Medlem
MangoChutneys avatar
Blåvitts sämsta match på ett årtionde, så var denna helg och kommande vecka förstörd...
Citera
2016-05-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Deprimerande match, mörker. Hoppas att detta blir säsongens bottennapp.
Tyvärr tror jag detta var droppen till att inte ta sm guld eller ens en topp 3 placering
Citera
2016-05-15, 20:12
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kunde bli typ 5-0. Vår sämsta match på kanske 10 år.

Känslan var den jag haft kring blåvitt de senaste typ 8 åren.

Vi är fast i 90-talet och nu möter vi 2016 års fotboll. Helt utspelade.

Vår förening mår inte speciellt bra.

Kan inte hålla med mer. Känslan är att Blåvitt spelar på som de gjorde på 90-talet för "det gick ju bra då".

Det var väldigt intressant att höra Lundhs fotbollspod med Ranegie vilket bara bekräftade den känslan.
Citera
2016-05-15, 20:13
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Blåvitts sämsta match på ett årtionde, så var denna helg och kommande vecka förstörd...
Upp med hakan, Gefle borta 2012 var väl fan så mycket sämre? Norrköping och Bajen på hemmaplan är vad som väntar. Ni bör åtminstone ta tre poäng på dom två mötena.

-

Ser att Kevin Walker missar derbyt imorgon, med hans historia och att han är bra på fasta känner man en viss lättnad men nu tror jag (och detta är ingen anti-jinx eller nåt av det slaget) att vi förlorar imorgon, det har sällan sett stabilt ut denna säsong och att Norling ska ändra på detta just nu känns inte realistiskt, Djurgårdens svit måste brytas nån gång..

För vår del missar Hooiveld matchen imorgon och om det är ett avbräck eller inte är helt upp till Sauli då Jos varit mer upp och ner än Jetline på Gröna Lund..
Citera
2016-05-15, 20:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Upp med hakan, Gefle borta 2012 var väl fan så mycket sämre? Norrköping och Bajen på hemmaplan är vad som väntar. Ni bör åtminstone ta tre poäng på dom två mötena.

-

Ser att Kevin Walker missar derbyt imorgon, med hans historia och att han är bra på fasta känner man en viss lättnad men nu tror jag (och detta är ingen anti-jinx eller nåt av det slaget) att vi förlorar imorgon, det har sällan sett stabilt ut denna säsong och att Norling ska ändra på detta just nu känns inte realistiskt, Djurgårdens svit måste brytas nån gång..

För vår del missar Hooiveld matchen imorgon och om det är ett avbräck eller inte är helt upp till Sauli då Jos varit mer upp och ner än Jetline på Gröna Lund..

Angående Rikard Norling... Du verkar inte hysa samma respekt för honom som många andra AIK-are, hur kommer det sig? Eller är det den äckliga behandlingen av Alm som så att säga stänkt på Norling?
Citera
2016-05-15, 20:24
Medlem
Citat:

-

För er som saknar Gnaget på sociala medier. Norling mönstrar, dessa nitton. Jos är avstängd som sagt, Eero är ingen hero, Dickson skadad(?)

Carlgren
Stam

Hauksson
Pertan
Nisse
Sauli
Sundgren

Ofori
Blomberg
Ishi
Yasin
Affsne
Anton
Eliasson
Gravius

Carlos
Isak
Brustad
Senni "Dojan" Avdic
Citera
2016-05-15, 20:25
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:

-

Ett tränarbyte brukar väl ha positiva effekter då spelarna höjer sig just då, han hinner ju inte sätta någon prägel på laget. Men det är ju derby så de kanske inte höjer sig nämnvärt då de redan är laddade.
Fan att man hela tiden har fotboll själv när det är match, knappt hunnit sett gif alla matcher i år och bara några enstaka matcher av de andra lagen... Bränn på i morgon så hinner jag se hela, 45 min försenat satsar vi på.
Citera
2016-05-15, 20:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Angående Rikard Norling... Du verkar inte hysa samma respekt för honom som många andra AIK-are, hur kommer det sig? Eller är det den äckliga behandlingen av Alm som så att säga stänkt på Norling?
Det är lite som med Bojan Djordjic som många gnagare hyllar till skyarna, inga likheter i övrigt dom emellan men jag respekterar Rikard Norling bara det att jag gör detsamma med Andreas Alm vilket gör att jag har blandade känslor (mestadels negativa) då Alm gjorde ett gediget jobb men till skillnad från Norling blev Alm mest bespottad medan folket i allmänhet endast minns Norling som en frälsare, lite märkligt. Sen är ju som sagt timingen urusel för ett tränarbyte och det borde skötts avsevärt mycket snyggare.
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Ett tränarbyte brukar väl ha positiva effekter då spelarna höjer sig just då, han hinner ju inte sätta någon prägel på laget. Men det är ju derby så de kanske inte höjer sig nämnvärt då de redan är laddade.
Fan att man hela tiden har fotboll själv när det är match, knappt hunnit sett gif alla matcher i år och bara några enstaka matcher av de andra lagen... Bränn på i morgon så hinner jag se hela, 45 min försenat satsar vi på.
Mjo kortsiktigt har jag för mig att det brukar ha positiva effekter men mishima har jag för mig har nån statistik över tränares andra sejour i klubbar som brukar va ruskiga.. Eller om han bara spekulera, det är jag osäker på.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-05-15 kl. 20:42.
Citera
2016-05-15, 21:40
Medlem
ArneIIIs avatar
Det är efter sådana här matcher man bara ska hålla käft och inte ta till stora ord, analyser eller yxan...

Skit, mörker och anus. Godnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in