2005-12-02, 02:13
  #49
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja
Det heter att de tog sina liv Andreas Baader och Ulrike Meinhof mfl men tyska staten tog livet av dem för de knäckte dem under den pågående tortyren staten blev dumförklarad av dem och det kunde den inte ta.

Jag är osäker på vad du menar, tycker du synd om kommunistterrorister eller vad? Ett tips för att göra texten enklare att förstå är att använda punkter i inlägget....
Citera
2005-12-02, 11:54
  #50
Medlem
Men Stammheim är ju ett fint exempel på hur man kan mislyckas,man hade ljuset på dygnet runt,isolerade celler osv. Trots att fångarna satt i flera år gav de inte efter,tex. Holger Meins valde ju att svälta sig själv till döds för att få bättre förhållanden.(vilket i sig ledde till ambasaddramat i sthlm)
Citera
2005-12-02, 16:19
  #51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag är osäker på vad du menar, tycker du synd om kommunistterrorister eller vad? Ett tips för att göra texten enklare att förstå är att använda punkter i inlägget....

Jag sympatiserar med allt som är emot imperialistpackets övertro på sig själva och exploaterar sin perversa livsföring över världen "den amerikanska mardrömmen"
Citera
2005-12-02, 19:44
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja
Jag sympatiserar med allt som är emot imperialistpackets övertro på sig själva och exploaterar sin perversa livsföring över världen "den amerikanska mardrömmen"


Så du är emot framgång eller? typiskt svensk, går det bra för någon och han/hon är stolt över det så är det fult.

Sen att detta är lite större skala rättfärdigar inte det.
Citera
2005-12-02, 21:18
  #53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koppar
Så du är emot framgång eller? typiskt svensk, går det bra för någon och han/hon är stolt över det så är det fult.

Sen att detta är lite större skala rättfärdigar inte det.

Flytta dit nöten, de största nötterna kommer ju ifrån Usa eller du kanske är därifrån?
Citera
2005-12-03, 03:09
  #54
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja
Jag sympatiserar med allt som är emot imperialistpackets övertro på sig själva och exploaterar sin perversa livsföring över världen "den amerikanska mardrömmen"

Okej, du är en sån.
Citera
2005-12-03, 04:18
  #55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja
Redan testats på R.A.F Route Armee Fraction "baader meinhof" medlemmar i Stammheimfängelset i 6 års tid under häkningen. Till och med deras försvarsadvokater fängslades och i vissa fall åtalades för att de försvarade dem.

Det heter att de tog sina liv Andreas Baader och Ulrike Meinhof mfl men tyska staten tog livet av dem för de knäckte dem under den pågående tortyren staten blev dumförklarad av dem och det kunde den inte ta.

Var kan jag läsa mer om detta?
Citera
2005-12-03, 06:25
  #56
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja
Det heter att de tog sina liv Andreas Baader och Ulrike Meinhof mfl men tyska staten tog livet av dem för de knäckte dem under den pågående tortyren staten blev dumförklarad av dem och det kunde den inte ta.


De "självmorden" är fantastiskt komiska! Den officiella storyn är att flera av medlemmarna lyckats smuggla in pistoler (polisens tjänstevapen) varpå de tagit livet av sig genom att skjuta sig i nacken bakifrån. He he. Givetvis blev de nackade av staten. Och sedan har vi ju den där sista som dog i en eldstrid med GSG9 i början av 90-talet. Under eldstriden så skottskadades han så att han senare dog. På något sätt fick pressen tag i obduktionsrapporten som avslöjade att den direkta dödsorsaken var en skottskada i tinningen. Skjutavståndet beräknades till mindre än en decimeter.




Citat:
Ursprungligen postat av mullwaden
Men Stammheim är ju ett fint exempel på hur man kan mislyckas,man hade ljuset på dygnet runt,isolerade celler osv. Trots att fångarna satt i flera år gav de inte efter,tex. Holger Meins valde ju att svälta sig själv till döds för att få bättre förhållanden.(vilket i sig ledde till ambasaddramat i sthlm)


Bah. Det där är inte tortyr. Tortyr är när man kör in svetstråden i urinröret och låter den glöda av. Eller kör lödkolven i ögat. Eller klipper av fingrarna med bultsax. Tänt ljus...? Sån skit...
Citera
2005-12-03, 10:41
  #57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
De "självmorden" är fantastiskt komiska! Den officiella storyn är att flera av medlemmarna lyckats smuggla in pistoler (polisens tjänstevapen) varpå de tagit livet av sig genom att skjuta sig i nacken bakifrån. He he. Givetvis blev de nackade av staten. Och sedan har vi ju den där sista som dog i en eldstrid med GSG9 i början av 90-talet. Under eldstriden så skottskadades han så att han senare dog. På något sätt fick pressen tag i obduktionsrapporten som avslöjade att den direkta dödsorsaken var en skottskada i tinningen. Skjutavståndet beräknades till mindre än en decimeter.



Bah. Det där är inte tortyr. Tortyr är när man kör in svetstråden i urinröret och låter den glöda av. Eller kör lödkolven i ögat. Eller klipper av fingrarna med bultsax. Tänt ljus...? Sån skit...

Ens mörka fantasier blir en dag verklighet om än bara tänkta eller vidare talade, i vad man referar till som helvetet Matt 12:36-37
Citera
2005-12-03, 10:45
  #58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Okej, du är en sån.

Ja jag är vad jag är, och att du verkar uppochner opponerar jag mig inte om hell awaits on everybody
Citera
2005-12-03, 15:07
  #59
Medlem
Kwalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja
Redan testats på R.A.F Route Armee Fraction "baader meinhof" medlemmar i Stammheimfängelset i 6 års tid under häkningen. Till och med deras försvarsadvokater fängslades och i vissa fall åtalades för att de försvarade dem.

Det heter att de tog sina liv Andreas Baader och Ulrike Meinhof mfl men tyska staten tog livet av dem för de knäckte dem under den pågående tortyren staten blev dumförklarad av dem och det kunde den inte ta.

Källa?
Citera
2005-12-03, 17:30
  #60
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kwalle
Källa?

Tja du kan ju titta i en bok som heter R.A.F texter men sen finns ju fakta på annat håll också domstolsprotokoll obduktionsprotokoll mm vittnesuppgifter från personal på häkten osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in