2026-01-31, 12:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaurenHell
Ja, det är korrekt, du förstod trots allt inte meningen med mitt inlägg. Vet du hur äckligt det är, som kvinna, när män över 35 år stöter på en när man är 20? Eller män som är över 40? Eller 60? 75? Jag har varit tjugo, män i de åldrarna började stöta på mig redan när jag var femton. Jag kände mig smutsig. Jag uppmuntrade aldrig beteendet, de tog sig rätten att närma sig mig och ändå tyckte de att de hade rätt att göra så. Förstår du nu? Antagligen inte.

Man stöter inte på unga personer när man är äldre.

Varför inte?
Och varför tar sig kvinnor rätten att säga vad som helst till män?
Män som visar intresse för en kvinna är åtminstone mer positivt än kvinnor som klankar ner på en mans kropp, som säger att allt han gör är fel, att han är omanlig och otillräcklig osv.
Citera
2026-05-31, 07:58
Bannlyst
Jag är bara lite nyfiken är det ens möjligt år 2026 med den här hetsen kring åldersskillnader att som 40+ lyckas få en tjej som är 18 fyllda eller kanske ens 19?

Även om vi förutsätter att mannen ifråga är snygg vältränad och fräsch. Jag vet att det gick förr men frågan är hur ser det ut idag? Unga tjejer idag verkar väldigt ålder fixerade och avvisar någon som bara är några år äldre, för att de ser en siffra på papperet.

Det var en svensk tjej som reste i Grekland hade träffat någon kille som var 27 eller 28 och de hade väl haft en tillfällig grej, hon var 19 år och fick reda på hans ålder och la upp en TikTok video om hur äcklig han var att han borde sagt hur gammal han var först.

Även när man frågar tjejer om de hade kunnat ligga med en man som är 45 men såg ut som 20 så sa hon att då kanske man hade gjort någonting spontant men känt sig äcklad efteråt. Vad är det med svenska tjejer idag? Är det feminismen som har påverkat dem?

Hur ska man göra man verkligen vill ha svenska unga tjejer?Kan man träffa dem i den åldern som inte bryr sig hur gammal man är?
Senast redigerad av Ollesompratar 2026-05-31 kl. 08:00.
Citera
2026-05-31, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollesompratar
Jag är bara lite nyfiken är det ens möjligt år 2026 med den här hetsen kring åldersskillnader att som 40+ lyckas få en tjej som är 18 fyllda eller kanske ens 19?

Hur ska man göra man verkligen vill ha svenska unga tjejer?Kan man träffa dem i den åldern som inte bryr sig hur gammal man är?
Tjejer idag är extremt åldersfixerade. För 15 år sedan kunde en äldre kille skaffa en ung tjej, det var till och med lite status. När jag var 20-22 var det inte ovanligt med killar som låg med 14-15 åringar. Jag själv låg med en 14-åring och en 16-åring dagen efter hennes födelsedag via kamrat.com. Önskar jag hade varit snygg då hade det kunnat vara ännu fler.

Idag blir man kallad Dumpen-äckel om man ens skriver till en tjej som är 18 om man är några år äldre. Tror faktiskt vi är värst i världen även där nu för tiden.
Citera
2026-05-31, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
Tjejer idag är extremt åldersfixerade. För 15 år sedan kunde en äldre kille skaffa en ung tjej, det var till och med lite status. När jag var 20-22 var det inte ovanligt med killar som låg med 14-15 åringar. Jag själv låg med en 14-åring och en 16-åring dagen efter hennes födelsedag via kamrat.com. Önskar jag hade varit snygg då hade det kunnat vara ännu fler.

Idag blir man kallad Dumpen-äckel om man ens skriver till en tjej som är 18 om man är några år äldre. Tror faktiskt vi är värst i världen även där nu för tiden.

Det är ju hetsen ifrån USA och feminismen som har gjort detta. Problemet är att denna hetsen har spridits via sociala medier och ifrån Hollywood. Vart ska man då i världen träffa tjejer i den här åldern som inte påverkas av dessa? För i grund och botten är det ju hjärntvättning det handlar om. Tjejer, även svenska sådana som precis har tagit studenten eller ännu yngre har aldrig haft problem med snygga killar om dom så skulle vara 30+ fast idag spårade dem ur om någon är mer än 7 år äldre.

Behöver man resa till andra länder eller finns det ställen i Sverige man kan träffa dessa unga skönheter, går det hitta dessa tjejer som är intresserade av äldre män?
Citera
2026-05-31, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag är själv lite drygt 40, men relativt ung och fräsch utseendemässigt.

Jag upplever mer och mer, att det är svårt att veta hur gamla tjejer är. Det gäller tjejer som jag ser på stan, på gymet, på fester och rent allmänt i livet. Jag kan se en tjej, och reagera på att hon är attraktiv, och ser henne helt naturligt som en potentiell sex- och/eller livspartner. Sedan kan jag komma på mig själv, och inse att tjejen i fråga kanske är alldeles för ung för mig. När jag tittar efter igen, och försöker bilda mig en uppfattning om tjejens ålder, så blir jag förvirrad. Ibland kan jag inte avgöra om en tjej är 16 eller 36. Oftare kanske jag gissar mellan 23-33.

Jag är inte gift, utan numera singel efter ett antal långa samboförhållanden. Jag har inga egna barn, men det finns gott om ungdomar och unga vuxna, av bägge kön, bland släkt och vänner. Trots det, så tycker jag att det kan vara väldigt svårt att avgöra ålder på tjejer/kvinnor. Och ännu svårare att avgöra vad som är ok, i fråga om "romantik", när man är en 40+ man.

Jag har definitivt inga pedofila drag, utan attraheras av kvinnlighet och fullvuxna bröst och höfter. Däremot så kan jag komma på mig själv med att snegla på tjejer som gissningsvis är så unga som 16-20 år, och tycka att de är skitsexiga. Och jag tänker automatiskt på mig själv som en plausibel partner för dem. Men allt oftare så tänker jag att detta är någon form av "gubbsjuka", och att jag måste slå bort sådana tankar.

I de fall jag av någon praktisk anledning samtalar med unga, snygga tjejer, så har jag vid några tillfällen inbillat mig att de har sett mig som en "farbror", som omöjligtvis skulle kunna vara attraherad av dem (eller de av mig). Vilket säkert är helt naturligt och normalt, men som trots det kraschar min världsbild lite. Jag menar, jag är någorlunda snygg och vältränad, och van vid att ganska många kvinnor sneglar på mig, eller uppvisar åtminstone små tecken på "kvinna-man-respons", i förhållande till mig. Inte så att jag är någon hunk som kvinnor kastar sig över, men jag verkar ofta vara tillräckligt snygg/spännande/whatever, för att få lite mer respons från kvinnor, än genomsnittsmannen. Och min tidigare erfarenhet är att jag har ganska lätt för att få kvinnor, när jag så önskar.

MEN... sanningen börjar smälta in, att jag numera hamnar i facket "gubbe" för många tjejer. Och att det säkerligen kan uppfattas som äckligt eller olämpligt, om jag skulle visa mitt intresse för tjejer under typ 27. Jag minns att när jag själv var typ 18-25, såg på 40+ gubbar som raggade unga tjejer, som äckliga, patetiska och gubbsjuka. Jag ansåg att man borde vara gift och ha barn vid den åldern, och fokusera på att vara en trogen och respektabel familjefar. Och om någon man var ensam, eller blivit frånskild vid 40+, så skulle de enbart söka nya kvinnor i liknande ålder. Och man hör ständigt tjejer uttala sig om hur äckligt det är, när killar som de inte är intresserade av, visar sitt intresse för dem.

Samtidigt så ser man en del 40+ män, med kvinnor under 25. Då talar jag inte enbart om groupies och importfruar, eller om horor, utan om till synes seriösa förhållanden och romanser med till synes normala unga tjejer. Man hör även talas om att det är ganska vanligt bland tjejer i alla åldrar, att de kan attraheras av 40+ män. Även om det kanske mest är tjejer med "daddy issues" som har en uttalad preferens för äldre män, så verkar det som om många tjejer i alla fall ser möjligheten att bli attraherade av 40+ män.

Vad anser ni vara normalt och acceptabelt i fråga om 40+ män i förhållande till tjejer mellan typ 18-30?

Är det helt fel att börja prata med unga tjejer som man finner attraktiva?

Upplevs det som mer negativt än positivt, om man skulle ge en komplimang eller uppskattande blick, till en tjej på 23, när man själv är 40+?

Om en yngre tjej själv visar intresse för mig, är det då fel/sjukt/konstigt att respondera annat än avvisande? (Om vi talar om tjejer på typ 20-25 år).

Sammanfattningsvis, borde jag...
  1. Sluta oroa mig, och visa uppskattning och söka kontakt, helt utifrån vad jag själv finner attraktivt.
  2. Dra en skarp gräns vid typ 33 års ålder, och försöka blockera ut all eventuell attraktion till tjejer i 20-årsåldern?

Sluta oroa dig, jag är 40, blev nyss tillsammans med en helt perfekt 32 åring som önskade sig en riktig man med lite mer av livet på plats än vad hennes mer jämnåriga män har.
Citera
2026-05-31, 08:59
Medlem
Det finns unga tjejer som gillar äldre 40+ men hur stor den är, det vet jag inte. Risken är att det blir äckligt och du blir gubbe för dom. Bara tjejer kan svara på detta.

Kan bara svara för mig som kille när jag var ung. Jag tände på äldre men jag hade ingen sex med dom men många äldre kvinnor som raggade på mig. Men vi killar är ju lite mer öppna av sig, tjejer gillar att begränsa sig till max 10år +
Men jag är själv 40+ och blir raggad ibland av yngre men inget seriöst så det är väl för att dom leker med mig och går igång när män i alla åldrar gillar dom.
Citera
2026-05-31, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Sluta oroa dig, jag är 40, blev nyss tillsammans med en helt perfekt 32 åring som önskade sig en riktig man med lite mer av livet på plats än vad hennes mer jämnåriga män har.

Den där åldersskillnaden är dock normal i jämförelse med män på +40 som försöker sig på 18 åringar som jämförelse. Förmodligen är det män som har föreställningen att dessa är lättare. Äldre kvinnor är betydligt smartare eftersom dom har livserfarenheter av män. Och vet betydligt bättre vad dom ska undvika i mans väg. Som män som TS. Många kvinnor i samma ålder bryr sig inte ens. Dom har slutat dejta män helt och har inget romantiskt intresse i alla fall.

Har kvinnlig vänner i den åldern och dom skrattar åt denna typen av män och undrar mest vad som gått fel i deras liv/barndom. Ingen av dessa vill dejta män som håller på så, för den allmänna bilden är att något inte riktigt stämmer med dessa män och att det är creepy. Vad har man ens gemensamt med en 17-18 åring på ett mer moget plan?? Det kanske handlar om män som själva fastnat mentalt i samma ålder. Konstigt är det i allafall, tycker även jag som man.
Citera
2026-05-31, 11:33
Avstängd
Om jag var man +40 som såg fräsch ut och med ett normalt intellekt (vad nu det är?) hade jag raggat på allt mellan 20-75 om jag bara var ute efter en sexuell relation.
Om jag var ute efter en relation hade jag nog hållit mig mellan +25-50 år.
Det beror ju helt på det mentala och var man är i livet och vad båda vill.
Det finns ju omogna +40 åringar som man inte orkar med. Och samtidigt finns det +25 åringar som är mogna och stabila.
Man får se till helheten kan jag tycka.
Citera
2026-05-31, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek

En 32årig kvinna är en fullvuxen kvinna och tillhör inte samma kategori som en 18årig tonårstjej. En 40årig man med en 32årig kvinna är inte konstigt på något sätt.
Citera
2026-06-01, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
En 32årig kvinna är en fullvuxen kvinna och tillhör inte samma kategori som en 18årig tonårstjej. En 40årig man med en 32årig kvinna är inte konstigt på något sätt.
Då missförstod jag frågan, jag trodde TS stressade med lite yngre kvinnor.

En 30-40 åring har ingenting med ett barn på 18 år att göra. Vad för gemensamma referensramar har man? Intelligens och mognad måste vara ett stort problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in