2026-01-24, 23:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Redrumissmall
Jag tror att Sverige överlag är ett väldigt åldersrasistiskt land.

Kan vara så, och inte ens tänkt tanken innan.
Har själv som oftast och omedvetet hamnat bland dom äldre.
Jag kör bara över dom jämngamla och yngre.
Det blir obalans.
Citera
2026-01-26, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magirus
Tyvärr är det inte olagligt än, men det är vidrigt och borde inte vara tillåtet.
En 18 årig flicka är i mina ögon lika mycket barn som en 12 åring.

Men så bor vi ju i ett land som uppmuntrar pedofili...

Det är väldigt stor skillnad på 12-åringar och 18-åringar, finns ingenting gemensamt varken fysiskt eller psykiskt.
Sen så ska man givetvis inte dejta 18-åringar oavsett om man är cirka 40 år själv.
Citera
2026-01-26, 04:14
Avslutad
Man kan vända på frågan också: Hur unga pojkar är det ok att ragga på som 40+ kvinna?
Citera
2026-01-26, 05:19
Medlem
Håller med jag kan inte heller avgöra hur gammal personen är. Det är ett problem faktiskt för man vill inte vara en creap även om vissa unga tjejer dras till mycket äldre.
Har ibland unga tjejer som flörtar med mig men det stannar där då försöker hålla mig neutral även om jag är intresserad.
Som hon franska unga tjejen i filmen Greenland 2. Blev helt chockad att hon var 16 år, hon kunde likaväl vara över 30år. Vrålsnygg.
Jag har alltid dragits till äldre själv från alla mina åldrar så länge personen ser bra ut vilket folk kan göra i alla åldrar.
Citera
2026-01-26, 12:56
Medlem
swebarbs avatar
Allt från 18 och uppåt är helt ok.
Citera
2026-01-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag är själv lite drygt 40, men relativt ung och fräsch utseendemässigt.

Jag upplever mer och mer, att det är svårt att veta hur gamla tjejer är. Det gäller tjejer som jag ser på stan, på gymet, på fester och rent allmänt i livet. Jag kan se en tjej, och reagera på att hon är attraktiv, och ser henne helt naturligt som en potentiell sex- och/eller livspartner. Sedan kan jag komma på mig själv, och inse att tjejen i fråga kanske är alldeles för ung för mig. När jag tittar efter igen, och försöker bilda mig en uppfattning om tjejens ålder, så blir jag förvirrad. Ibland kan jag inte avgöra om en tjej är 16 eller 36. Oftare kanske jag gissar mellan 23-33.

Jag är inte gift, utan numera singel efter ett antal långa samboförhållanden. Jag har inga egna barn, men det finns gott om ungdomar och unga vuxna, av bägge kön, bland släkt och vänner. Trots det, så tycker jag att det kan vara väldigt svårt att avgöra ålder på tjejer/kvinnor. Och ännu svårare att avgöra vad som är ok, i fråga om "romantik", när man är en 40+ man.

Jag har definitivt inga pedofila drag, utan attraheras av kvinnlighet och fullvuxna bröst och höfter. Däremot så kan jag komma på mig själv med att snegla på tjejer som gissningsvis är så unga som 16-20 år, och tycka att de är skitsexiga. Och jag tänker automatiskt på mig själv som en plausibel partner för dem. Men allt oftare så tänker jag att detta är någon form av "gubbsjuka", och att jag måste slå bort sådana tankar.

I de fall jag av någon praktisk anledning samtalar med unga, snygga tjejer, så har jag vid några tillfällen inbillat mig att de har sett mig som en "farbror", som omöjligtvis skulle kunna vara attraherad av dem (eller de av mig). Vilket säkert är helt naturligt och normalt, men som trots det kraschar min världsbild lite. Jag menar, jag är någorlunda snygg och vältränad, och van vid att ganska många kvinnor sneglar på mig, eller uppvisar åtminstone små tecken på "kvinna-man-respons", i förhållande till mig. Inte så att jag är någon hunk som kvinnor kastar sig över, men jag verkar ofta vara tillräckligt snygg/spännande/whatever, för att få lite mer respons från kvinnor, än genomsnittsmannen. Och min tidigare erfarenhet är att jag har ganska lätt för att få kvinnor, när jag så önskar.

MEN... sanningen börjar smälta in, att jag numera hamnar i facket "gubbe" för många tjejer. Och att det säkerligen kan uppfattas som äckligt eller olämpligt, om jag skulle visa mitt intresse för tjejer under typ 27. Jag minns att när jag själv var typ 18-25, såg på 40+ gubbar som raggade unga tjejer, som äckliga, patetiska och gubbsjuka. Jag ansåg att man borde vara gift och ha barn vid den åldern, och fokusera på att vara en trogen och respektabel familjefar. Och om någon man var ensam, eller blivit frånskild vid 40+, så skulle de enbart söka nya kvinnor i liknande ålder. Och man hör ständigt tjejer uttala sig om hur äckligt det är, när killar som de inte är intresserade av, visar sitt intresse för dem.

Samtidigt så ser man en del 40+ män, med kvinnor under 25. Då talar jag inte enbart om groupies och importfruar, eller om horor, utan om till synes seriösa förhållanden och romanser med till synes normala unga tjejer. Man hör även talas om att det är ganska vanligt bland tjejer i alla åldrar, att de kan attraheras av 40+ män. Även om det kanske mest är tjejer med "daddy issues" som har en uttalad preferens för äldre män, så verkar det som om många tjejer i alla fall ser möjligheten att bli attraherade av 40+ män.

Vad anser ni vara normalt och acceptabelt i fråga om 40+ män i förhållande till tjejer mellan typ 18-30?

Är det helt fel att börja prata med unga tjejer som man finner attraktiva?

Upplevs det som mer negativt än positivt, om man skulle ge en komplimang eller uppskattande blick, till en tjej på 23, när man själv är 40+?

Om en yngre tjej själv visar intresse för mig, är det då fel/sjukt/konstigt att respondera annat än avvisande? (Om vi talar om tjejer på typ 20-25 år).

Sammanfattningsvis, borde jag...
  1. Sluta oroa mig, och visa uppskattning och söka kontakt, helt utifrån vad jag själv finner attraktivt.
  2. Dra en skarp gräns vid typ 33 års ålder, och försöka blockera ut all eventuell attraktion till tjejer i 20-årsåldern?

Jag är ungefär i din ålder, men kvinna. Jag tycker inte ens att unga män idag 20-årsåldern ser bra ut. De ser helt enkelt för unga ut, det spelar ingen roll om de ser ut som fotomodeller. Från 30 år och uppåt kan jag titta försiktigt på män, men det skulle knappast gå att hoppa i säng med någon som är så ung. Jag har redan barn och rent biologiskt skulle jag kunna vara mamma till en 30-åring. Det skulle till en väldigt unik 35-åring för att sex skulle vara på tapeten. Bara för att man kan/det är lagligt innebär inte att man bör/ska.

Helst skulle jag nog dra en gräns vid 40 och uppåt, när det kommer till något sexuellt.
Citera
2026-01-30, 19:08
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurenHell
Jag är ungefär i din ålder, men kvinna. Jag tycker inte ens att unga män idag 20-årsåldern ser bra ut. De ser helt enkelt för unga ut, det spelar ingen roll om de ser ut som fotomodeller. Från 30 år och uppåt kan jag titta försiktigt på män, men det skulle knappast gå att hoppa i säng med någon som är så ung. Jag har redan barn och rent biologiskt skulle jag kunna vara mamma till en 30-åring. Det skulle till en väldigt unik 35-åring för att sex skulle vara på tapeten. Bara för att man kan/det är lagligt innebär inte att man bör/ska.

Helst skulle jag nog dra en gräns vid 40 och uppåt, när det kommer till något sexuellt.
Jaha. Tråden handlar väl om mogna män och unga kvinnor? Inte om före detta kvinnor som numera är infertila och ute ur matchen?
Citera
2026-01-31, 01:52
Medlem
WordWarriors avatar
Allt handlar om pengar och social status i slutändan. Unga tjejer ger sin pussy till 70-åriga gubbar och ber om mera, bara de är rika eller kända. Om en 40-årig vanlig arbetare närmare sig en ung kvinna så är det "creep" och "ick" som gäller. Hyckleriet känner inga gränser. Kvinnor är skamlösa.
Citera
2026-01-31, 05:52
Medlem
För sex är väl en rimlig gräns 18 år kanske. Själv är jag i femtioårsåldern och tänder starkt på dessa unga tjejer. De är så fasta och fina i skinnet, så lena och mjuka. De har inte lagt på sig en massa underhudsfett ännu och deras toppiga bröst, ja vad säger man. Finns ingenting bättre än en renrakad, slank tjej med den där lite blyga försynta uppsynen.

Som livspartner räkna på tio år yngre än dig max så har du en bra ribba.
Citera
2026-01-31, 06:57
Avstängd
Jag stötte på en 24-årig kvinna jag jobbat med. Kvinnor tyckte att det var fel. Man är inte vuxen i den åldern, man har nyss gått ur gymnasiet. Man kan inte ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad. De flesta i den åldern vill ha jämnåriga vältränade hunks som får upp den.

För några år sen skrev jag till en mycket yngre kvinna för jag såg att vi hade gemensamt intresse. Hon bodde långt bort och min tanke var aldrig att vi skulle träffas.
Hon var jätterolig att skriva med, hon tyckte samma om mig, och vi pratade aldrig om sex.

Jag har jobbat med andra unga kvinnor som föredrog att jobba med mig, än män som var närmare deras egen ålder. Dom stötte jag inte på dock.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-01-31 kl. 07:00.
Citera
2026-01-31, 07:00
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Allt handlar om pengar och social status i slutändan. Unga tjejer ger sin pussy till 70-åriga gubbar och ber om mera, bara de är rika eller kända. Om en 40-årig vanlig arbetare närmare sig en ung kvinna så är det "creep" och "ick" som gäller. Hyckleriet känner inga gränser. Kvinnor är skamlösa.

Jag är en 50 årig fotomodell , blev utskälld av en 17 åring för jag dissade henne - dom är rovdjur
Citera
2026-01-31, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jaha. Tråden handlar väl om mogna män och unga kvinnor? Inte om före detta kvinnor som numera är infertila och ute ur matchen?

Ja, det är korrekt, du förstod trots allt inte meningen med mitt inlägg. Vet du hur äckligt det är, som kvinna, när män över 35 år stöter på en när man är 20? Eller män som är över 40? Eller 60? 75? Jag har varit tjugo, män i de åldrarna började stöta på mig redan när jag var femton. Jag kände mig smutsig. Jag uppmuntrade aldrig beteendet, de tog sig rätten att närma sig mig och ändå tyckte de att de hade rätt att göra så. Förstår du nu? Antagligen inte.

Man stöter inte på unga personer när man är äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in