Min polare berättade nyss att när man rostar cigg så förbränner man tydligen inget nikotin då vanliga tändare inte klarar så höga temperaturer som det krävs för nikotinförbränning.
Glöd är oftast inte varmare än eld - Det är därför man inte lägger på steken på grillen innan det brunnit ner till glöd - För att elden bränner köttet.
Glöd är oftast inte varmare än eld - Det är därför man inte lägger på steken på grillen innan det brunnit ner till glöd - För att elden bränner köttet.
Är du naturligt sned i huvudet eller bara drogpåverkad? Har inte sagt att jag vill ha nikotin i mecket. Och försök ta in det jag försöker säga.
Det gäller att verkligen rosta ordentligt, det är inte pappret som ska rostas utan tobaken. Sen gör nog majoriteten det för att det blir enklare att mecka med den rostade tobaken och det smakar även bättre rostat imo
Haha ena värre än den andra. Det är inte nikotinet som förminskas, utan det är ju givet en massa olika ämnen som är gifitga som bräns upp, därav blir det mer milt för lungorna.
Förr när jag blandade egna spicemixar så brukade jag först laka ur råtobak genom att kort och gott sätta på varmvattnet i kökskranen och spola över en näve tobak varefter jag kramade ur den och repeterade tills vattnet inte var gult.
Tjära är gult när det är väldigt uttunnat, men antagligen var det även lite annat äckelpäckel som följde med vid ursköljningen.
Därefter torkade jag det på ett fat i mikron.
I och med att vattnet är det främsta polära ämnet som då finns i tobaken så värms den inte varmare ca. 100 grader; d.v.s. då vattnet ångar bort och därmed avleder överskottsvärme från tobaken.
Luktar extremt mycket blåbärssoppa i köket efteråt och tobaken blir så ren att det verkligen är som att röka luft.
Smakar absolut ingenting såvida man inte drar långa repeterade halsbloss med det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!