2015-12-31, 18:44
Medlem
DonLatinos avatar
Tjena, fattig som jag är tänkte jag köpa en ny klocka då min andra for åt helvete.

Tittade runt lite på Certina, de verkade ha ett riktigt bra utbud av klockor. Men vad jag hört från folk på forumet är att Uret levererar si och så, inget certifikat eller liknande. Då tittade jag hos Klockia.se och där verkade de vara mer "legit" så att säga. 24 månaders garanti m.m.

Så nu vänder jag mig mot er erfarna klockproffs om vart jag bör köpa denna klocka och från vilken hemsida? Jag vill gärna få hem klockan så snabbt som möjligt.

Vilken hemsida är mest trovärdig att köpa från?

Klockan jag syftar på är denna: http://www.uret.se/certina-ds-caimano-gent-gra-lader-o38-mm-p-17366.html

Själv tycker jag att den är väldig stilig.

Mvh DonLatino
Citera
2016-06-08, 13:36
Medlem
dreggells avatar
Fick du något svar på din fråga TS?

Jag har väntat 9 dagar nu och dom har fortfarande inte skickat min klocka..

Deras kundservice är helt katastrof, dom kan knappt svenska. Men snabba svar får man iallafalla
Citera
2016-06-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Fick du något svar på din fråga TS?

Jag har väntat 9 dagar nu och dom har fortfarande inte skickat min klocka..

Deras kundservice är helt katastrof, dom kan knappt svenska. Men snabba svar får man iallafalla

Jag mailade uret.se för nån månad sen men har än inte fått svar. Behöver jag säga att jag köpte klockan på annat håll? mywatch som är liknande uret svarade på en dag på samma fråga. Och hos luxurywatches fick jag svar direkt i deras butik.
Citera
2016-06-24, 14:25
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decid
Jag mailade uret.se för nån månad sen men har än inte fått svar. Behöver jag säga att jag köpte klockan på annat håll? mywatch som är liknande uret svarade på en dag på samma fråga. Och hos luxurywatches fick jag svar direkt i deras butik.

KLockan kom fram efter 2 veckor.

Dom är mellanhänder..därför de kan ta lite tid :P

Klockan är äkta, funkar fint.
Citera
2016-06-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
KLockan kom fram efter 2 veckor.

Dom är mellanhänder..därför de kan ta lite tid :P

Klockan är äkta, funkar fint.

yes de är gråhandlare, men jag syftade på att de inte svarat på mitt mail, inte leveranstiden
Köpte klockan direkt utomlands istället.

Kul att du är nöjd med ditt köp! Alltid trevligt med klockor!
Citera
2016-09-04, 19:24
Medlem
makrillsstimmets avatar
Mywatch.nu
Är det ligit eller inte att handla klockor på det här viset? Det känns verkligen som det finns två läger vad det gäller ämnet.
På jakt efter en Tag Heuer aquaracer. Vill ju givetvis inte betala 3000kr mer för en klocka om det är Ok. Vad har ni för referenser vad det gäller mywatch?

Går det att pruta på en klocka för ursprungspriset 15500?
Senast redigerad av makrillsstimmet 2016-09-04 kl. 19:26.
Citera
2016-09-04, 22:35
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillsstimmet
Mywatch.nu
Är det ligit eller inte att handla klockor på det här viset? Det känns verkligen som det finns två läger vad det gäller ämnet.
På jakt efter en Tag Heuer aquaracer. Vill ju givetvis inte betala 3000kr mer för en klocka om det är Ok. Vad har ni för referenser vad det gäller mywatch?

Går det att pruta på en klocka för ursprungspriset 15500?

Är det särskilt den automatiska du vill ha? Den ligger på 21500:- hos ordinär återförsäljare, emedan en med quartzverk kostar strax under 13K. Min gissning är att du även kan pruta några spänn hos en svensk återförsäljare och då har du större trygghet, än om du köper över nätet.
Citera
2016-09-05, 00:35
Medlem
makrillsstimmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Är det särskilt den automatiska du vill ha? Den ligger på 21500:- hos ordinär återförsäljare, emedan en med quartzverk kostar strax under 13K. Min gissning är att du även kan pruta några spänn hos en svensk återförsäljare och då har du större trygghet, än om du köper över nätet.

Ja den automatiska. Varit inne i två butiker då till priset 18900 på båda ställen. Och knappt halva priset för quartz. Gick f.ö att få ner den till 17 någonting när jag var och frågade. Fortfarande tusenlappar billigare på nätet.

Vad är det för trygghet du pratar om? Mvh
Citera
2016-09-05, 02:00
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillsstimmet
Ja den automatiska. Varit inne i två butiker då till priset 18900 på båda ställen. Och knappt halva priset för quartz. Gick f.ö att få ner den till 17 någonting när jag var och frågade. Fortfarande tusenlappar billigare på nätet.

Vad är det för trygghet du pratar om? Mvh

Ja det ena är ju svensk konsumentlagstiftning. Det andra är det faktum att det är bra mycket lättare att vända sig till en fysisk butik om något skulle gå galet, än att skicka klockan hit och dit om det skulle vara något. 17K i butik är väldigt bra pris. Gråhandlarna ligger max två tusen under det. Jag hade i så fall valt butiksalternativet, utan tvekan.
Citera
2016-09-05, 09:16
Medlem
makrillsstimmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Ja det ena är ju svensk konsumentlagstiftning. Det andra är det faktum att det är bra mycket lättare att vända sig till en fysisk butik om något skulle gå galet, än att skicka klockan hit och dit om det skulle vara något. 17K i butik är väldigt bra pris. Gråhandlarna ligger max två tusen under det. Jag hade i så fall valt butiksalternativet, utan tvekan.

Okej! Då får det bli butik. Ja, någonting på 17, var närmre 18 än 17.
Tack för din visdom. Ciao!
Citera
2016-09-09, 23:39
Medlem
Rolig sak med uret.se är att priserna varierar varje dag, du hittar en intressant klocka på kvällen, vaknar nästa dag och priset gått ner, för att sen gå upp och ner osv, gäller att slå till när priset är lägst. Kan inte visa det nu men har ett gäng printscreens på hur priserna kan variera under 3dagar. Tänk även på att klockorna har garanti världen över så du kan enkelt få den reparerad i vilken större stad som helst så det behöver inte vara att man måste skicka klockan fram och tillbaka bara för den är handlad på nätet.
Citera
2016-10-30, 09:16
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Köpte en Breitling från uret förra veckan, från det att jag lade beställningen till jag hämtade klockan tog det 4 dagar, hade tagit 2 dagar om inte PostNord fullständigt "fuckat" upp leveransen (de skickade klockan till fel kommun). Jag är mycket nöjd med uret.se, om jag köper någon mer klocka (hoppas på att denna klocka håller den tid jag har kvar här på jorden) då kommer jag definitivt att vända mig till dom igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in