• 1
  • 2
2016-11-10, 19:34
Medlem
suckysuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makrillsstimmet
Mywatch.nu
Är det ligit eller inte att handla klockor på det här viset? Det känns verkligen som det finns två läger vad det gäller ämnet.
På jakt efter en Tag Heuer aquaracer. Vill ju givetvis inte betala 3000kr mer för en klocka om det är Ok. Vad har ni för referenser vad det gäller mywatch?

Går det att pruta på en klocka för ursprungspriset 15500?

Jag köpte just en Aquaracer från just Mywatch.nu för sisodär 8 år sen. Inga problem med administration/leverans/feedback. Nu funkade ju klockan bra så jag har ingen erfarenhet hur de hanterar reklamation.
Citera
2016-11-28, 19:56
Medlem
Tjoflöjt allesammans, har gjort ett bild-album om uret.se och hur min kvalitets upplevelse var samt lite förfalsknings bevis.
Här har ni albumet: http://imgur.com/a/OqJYh
Enjoy
Citera
2016-12-23, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skryzer
Tjoflöjt allesammans, har gjort ett bild-album om uret.se och hur min kvalitets upplevelse var samt lite förfalsknings bevis.
Enjoy

Intressant! Kan det inte vara så att Nixon har "faceliftat" den modellen och du fått den gamla? Du borde skicka bilderna till Nixon och få ett konkret svar. Uppdatera oss hur det gick!
Citera
2017-01-23, 13:22
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skryzer
Enjoy

Satt just och kollade på en klocka i 40000-kronors klassen hos en auktoriserad återförsäljare med fysisk butik och jämförde sedan samma klocka hos Uret.se där den är 10000 kronor billigare. Det är en väldigt stor prisskillnad men kan de verkligen sälja fejkade klockor rakt av på det viset? Visst har jag läst lite varierande omdömen om dem men aldrig stött på att de säljer kopior förrän jag läste ditt inlägg.
Nu blev jag iaf väldigt osäker på att beställa därifrån.
Citera
2017-01-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Satt just och kollade på en klocka i 40000-kronors klassen hos en auktoriserad återförsäljare med fysisk butik och jämförde sedan samma klocka hos Uret.se där den är 10000 kronor billigare. Det är en väldigt stor prisskillnad men kan de verkligen sälja fejkade klockor rakt av på det viset? Visst har jag läst lite varierande omdömen om dem men aldrig stött på att de säljer kopior förrän jag läste ditt inlägg.
Nu blev jag iaf väldigt osäker på att beställa därifrån.

Samma här. Klockan jag är intresserad av är 13.500:- billigare hos uret.se. Från 45.000:- till 31.500:- Tror i och för sig att den fysiska butiken där jag tittat på klockan är väldigt dyr och de ligger förmodligen högre än andra fysiska butiker.

Edit: Hos Amazon.com kostar klockan $4,782.50 så kanske ligger inte min fysiska butik så mycket högre än andra fysiska butiker i Sverige.
Senast redigerad av Pu 2017-01-23 kl. 22:34.
Citera
2017-02-06, 16:45
Medlem
Jag köpte två klockor på avbetalning på uret.se

Riktig stenålders service.
Lyssna bara på detta

- Man kan inte betala från en utländsk bank för dom kan inte hantera valutaomvandling.
- Man kan inte betala in mer en månad för att bli av med skulden snabbare.
- Man kan inte ändra förfallodatum.
- Man kan inte få autogiro.
- För att komma åt sina fakturor måste man begära en länk som är giltig i 20 minuter.

Och vet ni vad jag fick för svar när jag klagade på ovanstående punkter hos kundtjänst?
"Varför kollade du inte upp det här innan du beställde?"

Citera
2017-02-06, 16:51
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SannaNatalie
Jag köpte två klockor på avbetalning på uret.se

Riktig stenålders service.
Lyssna bara på detta

- Man kan inte betala från en utländsk bank för dom kan inte hantera valutaomvandling.
- Man kan inte betala in mer en månad för att bli av med skulden snabbare.
- Man kan inte ändra förfallodatum.
- Man kan inte få autogiro.
- För att komma åt sina fakturor måste man begära en länk som är giltig i 20 minuter.

Och vet ni vad jag fick för svar när jag klagade på ovanstående punkter hos kundtjänst?
"Varför kollade du inte upp det här innan du beställde?"

Det låter ganska underligt, man borde inte kunna vägra att kunden betalar av sin skuld snabbare. Frågan är om det ens är lagligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in