• 1
  • 2
2015-12-31, 09:57
Medlem
Är det vanligt att folk saboterar för dig på din arbetsplats?

Alltså medvetet saboterar som du uppenbart känner igen att den personen medvetet saboterade för dig, hur ofta händer det för dig? Är du lågutbildad eller högutbildad?

Varför saboterar folk? Är det avundsjuka? Dålig självkänsla? Dåligt självförtroende?

Försök svara på alla frågor, tack
Citera
2015-12-31, 10:18
Medlem
ozznujens avatar
Vill inte säga att det är jättevanligt,men kan berätta om en episod jag har varit med om.

Jobbar som elektriker,mest på storbyggen. I ett svagströmssjakt på en av våningarna,så hade någon ställt sig och klippt av Cat 6 kablar(nätverkskablar),och pillat tllbaks kablarna in bakom kablar som inte var klippta,för att det skulle bli svårare för oss vid felsökning. Katastrof för oss då vi inte vill skarva dessa kablar,utan måste dra helt nya.

Edit: Jag kanske läste trådstarten slarvigt. Detta var inte ett sabotage,som jag naturligt kunde koppla till en specifik person. Bara att det var väldigt uppenbart att det var ett rent sabotage.

Och anledningen att vi blev utsatta för detta var troligtvis att vi,eller någon i vår firma hade kommit på kant med någon av de andra yrkesgrupperna på byggplatsen.
Senast redigerad av ozznujen 2015-12-31 kl. 10:23.
Citera
2015-12-31, 10:47
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt

Alltså medvetet saboterar som du uppenbart känner igen att den personen medvetet saboterade för dig, hur ofta händer det för dig? Är du lågutbildad eller högutbildad?

Varför saboterar folk? Är det avundsjuka? Dålig självkänsla? Dåligt självförtroende?