2015-12-30, 15:56
Medlem
Adobes avatar
Jag håller på programmera med Rainmeter och behöver en API/XML eller något som man kan WebParsa (kan inte vara något som javascript) där det ska stå hur mycket % utav moln det är just nu!

Enda jag hittar som kan göra detta är yr.no, men där står det alltid 1-2 timmar före nuvarande tid.
Har ni tips ?
Citera
2015-12-30, 17:24
Medlem
EulersIdentitets avatar
Kan du inte använda yr.no och kolla 1-2 timmar bakåt?
Citera
2015-12-30, 18:07
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Kan du inte använda yr.no och kolla 1-2 timmar bakåt?
Nä hur ska det fungera? Verkar ej finnas att gå bak i tiden på YR.no :/ aja, sökt runt nu ett tag och flesta API'er och sidor jag hittar, kostar det. Får tillfälligt använda yr.no och välja liknande moln på 1-1,5 timme framåt som den visar. Tänkte göra en norrskens notifikation så när KP stiger upp till siffran som behövs för min stad (mitt fall Kp 3 då jag bor långt norrut) och ifall molnigheten är under cirka 75%, att man då blir notifierad med ljud samt att det står på skrivbordet att norrsken kan vara synligt.
Citera
2015-12-30, 18:20
Medlem
EulersIdentitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Nä hur ska det fungera? Verkar ej finnas att gå bak i tiden på YR.no :/ aja, sökt runt nu ett tag och flesta API'er och sidor jag hittar, kostar det. Får tillfälligt använda yr.no och välja liknande moln på 1-1,5 timme framåt som den visar. Tänkte göra en norrskens notifikation så när KP stiger upp till siffran som behövs för min stad (mitt fall Kp 3 då jag bor långt norrut) och ifall molnigheten är under cirka 75%, att man då blir notifierad med ljud samt att det står på skrivbordet att norrsken kan vara synligt.

Nu har jag ingen aning om hur din applikation är tänkt att fungera, men om den är serverbaserad för t.ex. en webbsida är det bara att låta den spara undan informationen med en timestamp och så kollar du två timmar bakåt hela tiden. Nackdelen här är att de första två timmarna du kör applikationen kommer att sakna information.
Citera
2015-12-31, 10:53
Medlem
Adobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Nu har jag ingen aning om hur din applikation är tänkt att fungera, men om den är serverbaserad för t.ex. en webbsida är det bara att låta den spara undan informationen med en timestamp och så kollar du två timmar bakåt hela tiden. Nackdelen här är att de första två timmarna du kör applikationen kommer att sakna information.

Jo det hade kunnat vara möjligt!
Jag mailade yr.no igår och fick idag svar!! Sjukt bra svar dessutom problemet är löst! http://api.met.no
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in