Citat:
Ursprungligen postat av
balong.
Jag har betalt folksam grupplivs försäkring sen tonåren, först mina päron sedan jag själv när jag börja arbeta. Har alltid varit frisk och aldrig skadat mig så jag har behövt söka upp läkarvård förens till nu
Jag skada mig så allvarligt förra året i min arm/hand att jag har behövt gå sjukskriven en längre tid. Har betalt ur egen ficka alla kostnader för olika sjukvård hos olika ställen. Fick sparken från företaget då de inte vågar ha mig längre då min skada betyder negativt för de. Just nu är jag en förlust
Sen har jag betalt facket med olika försäkringar sen jag började arbeta från dag 1 . Nu säger folksam att de inte tänker betala ett öre till mig då jag får vända mig till AFA då alla företag är kopplade till de. Händer olyckan på arbetet så står folksam utanför.
Jag sluta betala dessa försäkringar från nu december månad. Tänker aldrig betala ett öre igen till kräken
Nu så vill jag kräva tillbaka alla pengar jag gett till de under 15års tid + skadestånd för min skada då jag blivit handikappad i arm/hand. inte nog med det nu så vill även AFA göra en utredning om den här skadan och mitt handikapp har ett samband.
Varför gör dessa försäkrings bolag allt i deras makt för att INTE betala ut någon ersättning. Men på deras hemsidor skriver de så fint att göran har fått 85000:- i skadestånd
Om jag drar detta till rätten har jag en chans eller jag kan lika gärna gå och lägga mig
Ok, men jag har jobbat med liknande frågor så jag kan ge dig några tips om du svarar på några frågor.
1.Hände olyckan på fritiden eller på jobbet ?
2.Sparken ? inte avskedad ? Hade du facklig representation med dig på mötet ?
3.Hur många år har du varit anställd ?
4.Har du varit i kontakt med fackets försäkringsinformatör ?