• 1
  • 2
2015-12-30, 12:27
Medlem
Yahnoovass avatar
Tjabba! Hittade en klarna faktura på min mail som jag hade glömt av helt & hållet

Man har ju 14 dar på sig att betala, gått 18 dagar nu..
Betalde den precis, men jag kommer väl ändå få en avgift?
Vad brukar den ligga på? Någon som har en aning?
Citera
2015-12-30, 12:28
Medlem
50 kr förseningsavgift, väl?
Citera
2015-12-30, 12:29
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
50 kr förseningsavgift, väl?

Jo läste det på deras hemsida nu,' fan va dum jag är haha
Citera
2015-12-30, 12:30
Medlem
Logga in på klarna och lägg till 10 dagar med ett klick. Har du inte bank id ring. Dom trycker på en knapp och plopp..

https://www.klarna.com/se/kundservic...m-pa-i-faktura
Senast redigerad av Kent-Herbert 2015-12-30 kl. 12:32.
Citera
2015-12-30, 12:32
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Logga in på klarna och lägg till 10 dagar med ett klick. Har du inte bank id ring. Dom trycker på en knapp och plopp..

Kan man lägga till extra dar??
Citera
2015-12-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Kan man lägga till extra dar??

Ja se min editering. Har dom hunnit skicka påminnelsen redan kan det ju hända att du ej kommer undan 50lappen.
Citera
2015-12-30, 12:36
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Ja se min editering. Har dom hunnit skicka påminnelsen redan kan det ju hända att du ej kommer undan 50lappen.

Inte fått den ännu! Tackar!
Citera
2015-12-30, 12:43
Medlem
Griselins avatar
En del av deras affärsidé är att lura i vassen och se om betalare missar eller inte fixar att betala i tid. Någon enstaka dag lär ge påminnelseavgift, så hög dom bara kan ta ut utan att åka dit själva. Se upp med dem, undvik om möjligt. Glömma elle rinte kunna betala gör dom inte skillnad på men jag har hört att det snabbt blir femhundringar.
Citera
2015-12-30, 12:47
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griselin
En del av deras affärsidé är att lura i vassen och se om betalare missar eller inte fixar att betala i tid. Någon enstaka dag lär ge påminnelseavgift, så hög dom bara kan ta ut utan att åka dit själva. Se upp med dem, undvik om möjligt. Glömma elle rinte kunna betala gör dom inte skillnad på men jag har hört att det snabbt blir femhundringar.

Exakt det jag var rädd över.. Om det berörde sig om större summor.
Lär iaf inte hända igen. Blev bara bortglömt
Citera
2015-12-30, 13:06
Medlem
Yes, 50 kr precis som folk redan nämnt. Skulle åka buss en gång och betalade med mobilen. Tror det kostade typ 15 spänn eller nåt, och jag tog det på klarna faktura. Glömde såklart bort den och fick betala 65 kr för bussresan.
Citera
2015-12-30, 13:09
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizzor
Yes, 50 kr precis som folk redan nämnt. Skulle åka buss en gång och betalade med mobilen. Tror det kostade typ 15 spänn eller nåt, och jag tog det på klarna faktura. Glömde såklart bort den och fick betala 65 kr för bussresan.

Kan du ta bussresor på faktura? Det var ta mig fan mycket jag inte visste...

Man kan ju bli totaltorsk på klarna med andra ord
Citera
2015-12-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griselin
Jag tycker Klarna fungerar alldeles utmärkt. Har man inte koll på sina räkningar och när de ska betalas får man skylla sig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in