Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Jag har länge försökt att hålla inne all min ilska mot företaget L´easy, men nu pallar jag inte mer! Det hela började med att jag såg att dom skrivit stort i en katalog " Med L´easy har du råd!" Vilka jävla idioter går på detta?! Det måste ju finnas några ekonomiskt omedvetna personer som tror att dom gör en bra affär när dom betalar drygt 40% av varans värde i kreditkostnad, annars skulle inte företaget existera.
Jag vet att det finns upptagna personer, som inte har tid att instalera in tekniska prylar osv. men ska dom behöva betala 6200 för att få ett X-box hemkört och installerat? Detta förefaller mig helt sjukt.
Och hur kan man vara så dum att man köper en mobil eller digitalkamera på fem års avbetalning? Kul att betala 200 kr i månaden för en mobil som gick sönder, eller blev omodern för tre år sen...
Om man verkligen behöver en dator eller vad fan som helst, utan att man sitter inne på 10 laxar, så måste man väl kunna få tag på dom pengarna på NÅGOT annat sätt än att stödja sånna diaboliska företag som suger ur pengar av folk som inte förstår bättre.
Någon som är med mig i kampen mot dom jävlarna, eller tycker ni nånting annat? kanske rent av någon som handlat därifrån?
Jo jag är gärna med i en hatkampanj mot L'easy eller vad dom nu heter.
Har inte handlat av dom och tänker inte att göra, men har kollat deras utbud och jämfört med andra företag, SIBA, Expert m.fl. så är L'easy ett stort blufföretag. OK, att dom säljer TV:s, datorer och allt annat, men den som köper därifrån får betala minst det dubbla jämfört med SIBA:s priser och tredubbelt mot att man betalar kontant. Vad gör man åt såna gangsters som lurar skjortan av folk?