2015-12-31, 01:50
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elasticheart
Looken utstrålar alltså spännande sexpotential och icke-svärmorsdrömsmaterial.. Låter ändå lovande?!

Ja helt klart!!
Citera
2015-12-31, 02:11
Medlem
elastichearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizzor
Tycker kavaj med uddabyxa känns bäst ifall man inte vill vara för proper. Jag kommer köra det. Köpte ett par såna här: http://www.careofcarl.com/sv/artikla...pen-brown.html
Tänkte köra en mörkblå blazer till det med vit skjorta under. Till det kör jag ett par bruna skinnskor. Får se om jag tar fluga eller inte, har inte bestämt mig.

EDIT: Kan tillägga att vanliga chinos funkar minst lika bra till det. Måste inte vara just dom byxorna såklart. :P

Om vi ska gå på stilfascisternas linje så är ju bruna skor bannlysta efter klockan 18.00. Men livet känns lite väl för kort för sådant, så kör hårt känner jag!
Citera
2015-12-31, 02:16
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMasterApe
Det finns insatta som hävdar motsatsen till vad som står i artikeln.

Det är inte jag som har kommit på det.

Vill ni se ut som omogna småungar den enda kvällen på året gemene man står under någorlunda strikta stilkrav så gör det för all del.

"Omogna småungar" haha. Du verkar inte vara så mogen själv hörrö. Sen är jag inte så ytlig att jag dömer sönder folk för att dom inte följer någon slags norm.
Citera
2015-12-31, 02:19
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elasticheart
Jag hade tänkt lite goth-inspirerat med något långt och svart, vinröda läppar, "knullsrufs" och hårsmycke. Lite vintage-häxa-vampyr. Känns dock som gemene man inte riktigt går igång på denna look. Skrämmer jag bort hanarna tro?
Du verkar ju vara en kvinna som lyckas konstruera egna tankar hyfsat väl, varför frågar du flashback om hjälp?

Nog skrämmer du bort en del folk som inte går igång på goth/knullrufs-style, men du tänder nog en del som gör det (typ... eh.. mig). Kör för fan!
Citera
2015-12-31, 07:38
Medlem
DixieDs avatar
Beror på vart du ska
Min kille ska ha blåa byxor, vit skjorta
Jag ska ha en svart klänning som sitter åt

vi ska ut på ett uteställe och äta
Citera
2015-12-31, 07:40
Bannlyst
Vad har du?

Något sånt här
Senast redigerad av therefore 2015-12-31 kl. 07:45.
Citera
2015-12-31, 09:18
Medlem
DixieDs avatar
https://www.google.se/search?q=svart...lC0KhHEfLVM%3A

Detta är vad jag ska ha med lockar i håret och rött läppstift. Men vi ska på ett fint ställe.
Citera
2015-12-31, 11:19
Medlem
TheMasterApes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Sen är jag inte så ytlig att jag dömer sönder folk för att dom inte följer någon slags norm.

Finns tusentals ursäkter till att klä sig dåligt. "Normkritik" är en av dom. Själv ska jag gå i min hampa-poncho och mina vinröda manchesterbyxor. Bryt normen liksom!

Kumbaya.
Citera
2015-12-31, 11:28
Medlem
VelvetReds avatar
>>Slips och kavaj!

Om du är en näpen liten tös så skall du ha balklänning!

Lycka till!
Citera
2015-12-31, 13:05
Medlem
KloBengans avatar
Det klassiska är väl "den lilla svarta" för kvinnor vid nyårsfirande. Till den kan man ju ha lite mer utstickande accessoarer i lite mer nyanserade färger för att piffa upp det hela en smula. Rött funkar ju alltid som bra kontrastfärg. Tycker det låter som du fått till en bra idé själv, och det viktiga är ju att du stilat till den med något som känns personligt för dig, som du trivs i.

...och bruna skor efter klockan 18? Vad är det här, medeltiden?
Citera
2015-12-31, 20:38
Medlem
Ogdens avatar
Relationsakuten --> Kläder och skor: Allmänt
/Moderator
Citera
2015-12-31, 20:42
Medlem
Cannibal Hippies avatar
Själv har jag skrudat mig i slitna jeans, flanellskjorta och ett ganska dåligt humör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in