2015-12-28, 19:13
Bannlyst
Råkade trappa på en synål där halva nålen som stack inut i foten och fick ta ut den med kraft. Har rensat det med lite infektiongel. Kommer jag behöva söka upp läkare eller akut för att slippa det blir stor infektion?
Citera
2015-12-28, 19:23
Medlem
Omöjligt att veta för oss, om nålen var fylld med bakterier, virus, smuts kommer din fot svälla upp ganska snabbt och då bör då åka till akuten.
Citera
2015-12-28, 19:30
Medlem
Nordfeldts avatar
För säkerhets skull bör du verkligen låta en läkare titta på det, ja. Det förstår nog du med.
Citera
2015-12-28, 19:45
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide
Råkade trappa på en synål där halva nålen som stack inut i foten och fick ta ut den med kraft. Har rensat det med lite infektiongel. Kommer jag behöva söka upp läkare eller akut för att slippa det blir stor infektion?

Prova med desinfektionsgel.
Citera
2015-12-28, 20:18
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide

Det finns 3 alternativ.

1: Åk till vårdcentralen som får rengöra ordentligt och kika
2: Chilla bara gärnet, så länge den inte var täckt med avföring och annat skit så är det lugnt och det brukar oftast inte bli något.
3: Doppa en nål i desinfektion och kör in nålen 2-3 rundor och försök matcha "intrångshålet" hela vägen.
Citera
2015-12-28, 22:57
Medlem
knappast så du behöver oroa dig, skulle din fot bli infekterad märker du det, du lär ju inte dö på direkten. Har av misstag bränt,skurit eller borrat mig i handen när jag donat med prylar o brukar inte vara någon fara.
Citera
2015-12-28, 23:06
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
knappast så du behöver oroa dig, skulle din fot bli infekterad märker du det, du lär ju inte dö på direkten. Har av misstag bränt,skurit eller borrat mig i handen när jag donat med prylar o brukar inte vara någon fara.
Hmm, brukar inte vara någon fara
Men emellanåt är det alltså fara å färde.
Citera
2015-12-28, 23:29
Moderator
fredrik686s avatar
Om du har rengjort såret/ingångshålet samt har ett fungerande immunsystem så ta det lugnt. Vänta och se om det blir mycket värre, rodnad, svullnad, smärta så kan du börja fundera på om du söka hjälp.
I nu läget så kommer man troligtvis ändå inte göra något åt det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in