Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-12-28, 00:03
Medlem
Kom nyss hem från ett cringe-moment på krogen. Gav min vän tillåtelse att betala med mitt kort+pin i en standard betalningsterminal i baren. Ingen på stället vet vilka vi är men jag är orolig att de ska tro att det var jag som drygade mig och skapade dålig stämning. Kan de se vad jag heter på informationen?

Orkar inte med tjafs.
Citera
2015-12-28, 00:05
Medlem
Nej de kan de inte.
Citera
2015-12-28, 00:22
Medlem
thumpstreets avatar
Sluta nojja, tror knappast de har tid att sitta och spekulera kring en dräggig person med alkohol i kroppen på en krog, de möter förmodligen flera sådana varje dag haha
Citera
2015-12-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thumpstreet
Sluta nojja, tror knappast de har tid att sitta och spekulera kring en dräggig person med alkohol i kroppen på en krog, de möter förmodligen flera sådana varje dag haha

De blev jävligt kränkta i alla fall av vännens överlägsenhet i attityden. Kan de debitera mer på kortet efter PIN-signering för att jävlas? Orkar inte reklamera eller ta kontakt med vare sig bar eller bank.
Senast redigerad av Canute 2015-12-28 kl. 00:30.
Citera
2015-12-28, 00:30
Medlem
seta23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canute
De blev jävligt kränkta i alla fall av vännens överlägsenhet i attityden. Kan de debitera mer på kortet efter sPIN-signering? Orkar inte reklamera eller ta kontakt med vare sig bar eller bank.
Om du endast drog kortet (med magnetremsan) så kan de ta extra dricks från dig. Men det gör de inte. Din polare är inte värd att förlora jobbet för.
Citera
2015-12-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seta23
Om du endast drog kortet (med magnetremsan) så kan de ta extra dricks från dig. Men det gör de inte. Din polare är inte värd att förlora jobbet för.

Det var chipet som lästes av.
Citera
2015-12-28, 01:13
Medlem
Ja de kan debitera i efterhand om de vill.
Ja de kan får reda på ditt namn genom att kolla kortet.
Nej de skulle antagligen inte bry sig alls, varför skulle personalen bry sig, var det någon som drog sin penis i ansiktet på personalen eller liknande kanske du är körd vem vet. En dag kanske det kommer hem några sköna produkter med posten som du vet du inte beställt.

Ett tips sluta använda kort om du är nojjig bankomater har också pengar.
De innehåller för övrigt ca 2.4 miljoner efter laddning.
Citera
2015-12-28, 11:48
Medlem
Vad är ett "cringe-moment" mer exakt?
Citera
2015-12-28, 12:13
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Att ha en dryg jävel som inte kan uppföra sig, som polare tydligen.

Men till frågan, kan näringsidkare be banken om kortägarens namn utifrån numret bara sisådär eller står namnet på kvittot. Har nog aldrig ens läst ett kvitto.
Citera
2015-12-28, 12:37
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
bästa svenska översättningen är "skämskudde". man klarar inte ens se och höra eländet.
Citera
2015-12-28, 21:07
Förstår inte alls vad du pratar om, vad är grejen? Varför skulle personal veta att din vän använde ditt kort istället för sitt eget och även om de visste, varför skulle de bry sig?
Citera
2015-12-28, 21:15
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Har extremt svårt att tro att man som företagare kan utan vidare få tag på namnet tillhörande kortet genom kortnumret+ övrig info som sparas i maskinen/systemet. Är inga problem att få tag på namnet om polisen blandas in. Är dessutom säker på att dom som jobbade fullständingt skiter i vem du/han är. Dom har garanterat varit med om värre gäster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in