Måste man sopsortera när man slänger sopor i fastigheten tro eller kan man slänga allt i restavfall utan sanktioner? Det är 5 st sopnedkast uppdelat på plast, metall, papper och massa skit tillsammans med restavfall.
Har tidigare kört över mina sopor till en polares hus i en svart sopsäck där man slipper källsortera och det slapp man även i mina tidigare lägenheter, bara slänga allt i sopnedkastet. Enkel match!
Över min döda kropp att jag håller på sköljer ur och sorterar glas, metall, papper, trä, tidningar eller ölburkar. Sånt kan miljöpartiska klimatkärringar hålla på med. Jag tycker några skitiga eu-migranter kan sitta och sortera min soppåse på soptippen istället för att jag ska behöva göra det, givetvis med lön och sen slipper dom kylan.
Bring back the 80s när man bara dumpade allt i en container
Har läst studier och det finns inget som tyder på återvinning av tidningar, glas eller sånt genererar någon direkt miljönytta...
Petflaskor och läskburkar dricker jag max ett dussin per år typ så det slänger jag bara också i soppåsen precis som tidningar och glas. Orka hålla på och stå på ica med 4 pet i kvartalet och få hela armen nedspilld med läskblask för 10 spänn.
Jag är nog stockholm minst politiskt korrekte person
Så, vad är det som gäller i restavfall sopan och kan man slänga riskfritt utan någon granne kan anmäla en till någon eventuell soppolis?
Edit: det gäller kanske 5-6 svarta sopsäckar med soppåsar jag måste få iväg som står på altanen. Det är snö ute nu och har inte satt på vinterdäcken än men har som mål att få iväg dom innan nyår nu.